MotoNews.pl
8 Wyważenie kół (56159/267)
  

Wyważenie kół

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś wie jakie są objawy źle wyważonych kół ?? Bodam tylko że chodzi o koła tylne
  
 
Głośno w środku, drgania(trzeszczą plastkiki głośniej niż zwykle ) niestabilny tor jazdy, i czasami ściąga przy hamowaniu(ale to bardzo rzadko)
  
 
przeciwnie do źle wyważonych kół przednich przy których czuć drgania na kierownicy, przy źle wyważonych kołach tylnych czuć drgania ale na karoserii, tak jakby pod tyłkiem ale kierownica nie powinna drżeć, a poza tym to co powiedział
  
 
Cytat:
2004-07-15 11:37:07, Cleric_Preston pisze:
przeciwnie do źle wyważonych kół przednich przy których czuć drgania na kierownicy, przy źle wyważonych kołach tylnych czuć drgania ale na karoserii, tak jakby pod tyłkiem ale kierownica nie powinna drżeć, a poza tym to co powiedział



Ale mi nie chodziło o drgania kierownicy, napisałem przecież że trzeszczą plastiki
  
 
dokładnie o tym samym pisałem, wspomniałem o kierownicy żeby miał porównanie do źle wyważonych przednich kół
  
 
a właśnie - czy ktoś może wie gdzie w Wawie robią porządnie zbieżność dla obręczy 17 calowych - jeżdzę już od pół roku i nikt nie może mi zrobiś zbieżności bo maszyna nie obejmuje 17 calowej obręczy - a jak robię na 15 i potem zakładam 17 to jest tragicznie i wiem że tak robić się nie powinno - bo przy 17 jest inny kąt ustawienia i 3a robić na 17 - tyle żę GDZIE >> ????
  
 
Witak klubowicze, zakupiłem wczoraj nowe oponki i chce je założyć i dobrze wyważyć - w POZNANIU - może polecicie jakieś dobre warsztaty???

Dzwoniłem do CARMANA i powiedzieli, że wyważają na aucie z dokłądnością do 2,5 grama - czy to jest możliwe??

Pomóżcie bo nie chce raz a dobrze wyważyć koła i mieć spokój przez wakacyjne wyjazdy ))

Pozdrawiam LUK
  
 
jezeli faktycznie wyważają do 2.5 grama to sprawdź ich - weż ze soba podręczną wagę do ciężarków - aż nie chce mi sie w to wierzyć ale może faktycznie - podziel się tym czego dokonałeś
  
 
Miałem podobną sytuację w poprzedniej Astrze.
Wpierw zafundowałem sobie testowo zamianę kół osiami. Niestety drgania pozostały. Ciekawym objawem był fakt nasilania się w przedziale prędkości od 110 gdzieś do 150.
Skończyło się dynamicznym wyważaniem kół wraz z piastami! Ciekawa operacja, wyważają BEZ zdejmowania kół! Ale podziałało i było bajecznie. I teraz odrobina goryczy, robiłem to w Katowicach, ale na pewno znajdziesz taki warsztat.
  
 
Właśniew CARMAN'ie mi to zaproponowali - wyważanie koła bez zdejmowania - dynamiczne

Przełożenie kół tyl do przodu nic mi nie pomogło więc kupiłem na razie 2 nowe gumy - UNIROYAL 680

Niedaleko domu mam wulkanizacje, wyważają z dokłądnościa do 3,5 grama - założe gumy u nich (15zł za sztukę załozenie z wyważeniem), wezmę rachunek i jak pomoże (drgania znikną) to OKI.

Jeśli natomiast drgania pozostaną pojade do CARMANA

Pozdrawiam i dziś wieczorem napisze co i jak

[ wiadomość edytowana przez: CARAVAN dnia 2006-05-31 09:30:12 ]
  
 
Cytat:
2006-05-31 09:29:00, CARAVAN pisze:
Właśniew CARMAN'ie mi to zaproponowali - wyważanie koła bez zdejmowania - dynamiczne Przełożenie kół tyl do przodu nic mi nie pomogło więc kupiłem na razie 2 nowe gumy - UNIROYAL 680 Niedaleko domu mam wulkanizacje, wyważają z dokłądnościa do 3,5 grama - założe gumy u nich (15zł za sztukę załozenie z wyważeniem), wezmę rachunek i jak pomoże (drgania znikną) to OKI. Jeśli natomiast drgania pozostaną pojade do CARMANA Pozdrawiam i dziś wieczorem napisze co i jak [ wiadomość edytowana przez: CARAVAN dnia 2006-05-31 09:30:12 ]


Ja już się przyzwyczaiłem do niemal chronicznego drżenia kierownicy w seju, nie ważne jakie koła i opony także chyba się skusze na to dynamiczne wyważanie.
  
 
Witam już po wymianie przednich gum )

Powiem krótko - jest dobrze sprawdziłem rozpędzając się do 150km/h na autostradzie (Dębiec - Komorniki) i nic nie drży

Na przednią oś założyłem nowe opony - 175/65/14 uniroyal 680, teraz drgania ustały - moje stare opony nie były uszkodzone - przynajmniej nie widać było tego ani na kole po zdjęciu z auta ani na samej oponie po zdjęciu z felgi. Po prostu tak się pościerały, że po puszczeniu koła na wyważarce opona delikatnie podskakiwała - to było przyczyną drgnia kierownicy powyżej prędkości 105km/h

Teraz jest spokój - przednie koła są wyważone z dokłądnością do 5gram bo koleseś stwierdził że przy tej klasie auta to wystarczy - dla pewnosci mam fakturę więc jeśli coś bedzie nie tak to od razu do nich pojadę z reklamacją)

W niedziele mam kurs do Lądka Zdrój to nowe oponki przetestuje na długiej trasie

Pozdrawiam LUK
  
 
Z tą dokładnością to chyba lekka przesada, bo co będzie się działo jak koła są brudne, chyna tolerancja jest większa.
  
 
wczoraj założyłem felgi 16 cali z oponami 205x45x16, uzywki, widziałem że były wyważane bo z auta ściagniete, powyżej 110km/h zaczęło się telepanie kieronikiem, dzisiaj pojechałem do gumiarza, pozrywał stare obciążenia i pozakładał nowe, małe ciężarki bo w przedziale od 5 do 20 gram, po pracy smignąłem sobie na E40, jest nowy odcinek drogi bez kolein i ruwniutki jak stół, rozpędziłem się do 160km/h i przy zadnym zakresie prędkości nie czułem telepania. Z tą tolerancją to bez przesady, nie widziałem żeby facet się specjalnie do tego jakoś przykładał a efekt jest OK. Uważam że jak są krzywe gumy, felgi czy piasta to choćby się nie wiem co robiło to telepać będzie, miałem tak w korsie. Delikatnie ale zawsze czułem jakieś drgania.
  
 
Ja tam ostatnio robiłem swoje "szesnastki" u gościa na Gronowej 2, koło ul Winogrady. Wszystko super, udało mi się lecieć 180 km/h i nic.... miód tak więc pollecam poznaniakom