MotoNews.pl
  

Yaris stozkowy filtr powietrza

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam chcialbym sie dowiedziec czy w yariskach jest sada przy filtrze powietrza... i jak bede montowal stozkowy filtr powietrza to czy musze ja gdzies umiejscowic blizej filtru ?
  
 
Były swego czasu na tym forum burzliwe dyskusje o stożkach, poczytaj sobie o tym tutaj. A o jaką sondę Ci chodzi, o czujnik temperatury?
  
 
A po co ci stozkowy filtr powietrza? - chcesz zeby ci Nm spadlo? a moze miec o jeden kon wieksza moc przy wyzszych obrotach?
  
 
El_Chueco mam juz filtr stozkowy... odczulem znaczna poprawe w przyspieszeniu bardziej dynamiczny teraz moj yaris jest ( co prawda filtr BMC dolot ze stali nierdzewnej i karbonowa puszka rezonansowa daly swoje ) i ten przyjemny swist... i warkot silnika jak sie wchodzi na obroty mniam o to mi chodzilo - El_Chueco wlasnie po to mi filtr stozkowy....
  
 
Cytat:
2004-07-20 21:10:04, bartosz8 pisze:
El_Chueco mam juz filtr stozkowy... odczulem znaczna poprawe w przyspieszeniu bardziej dynamiczny teraz moj yaris jest ( co prawda filtr BMC dolot ze stali nierdzewnej i karbonowa puszka rezonansowa daly swoje ) i ten przyjemny swist... i warkot silnika jak sie wchodzi na obroty mniam o to mi chodzilo - El_Chueco wlasnie po to mi filtr stozkowy....



Czy ta poprawe mierzyles stoperem? Bo na oko/ucho to sie rzeczywiscie wydaje, ze jest duzo szybciej...
A swist i warkot sa rzeczywiscie ok
  
 
hamowania kolego hamownia - do silnika wlozylem ten wlasnie filtr i tBumik koncowy mugena i okazalo sie ze moj yaris 1.0 moc seryjna 68 KM ma 75 Km... Nm zapomnialem gdzies mam ten swistek.... jak go znajde to przeskanuje...
  
 
mugena!? ...nie zaduze?
  
 
tak mugena... do silników od 1.0 do 1.5 - mala puszka... nie pylic tych mugenow z szybkich wscieklych tytanowo jakies tam za 4000 tys dolarów
  
 
dawaj foty
  
 
Cytat:
2004-07-21 13:05:14, bartosz8 pisze:
hamowania kolego hamownia - do silnika wlozylem ten wlasnie filtr i tBumik koncowy mugena i okazalo sie ze moj yaris 1.0 moc seryjna 68 KM ma 75 Km... Nm zapomnialem gdzies mam ten swistek.... jak go znajde to przeskanuje...



Aaaaa... No, jak hamownia, to ja przepraszam Tylko, ze (jakby sie czepiac) nie wiadomo, czy bez stozka nie byloby lepiej, bo wydech mogl dac 110% finalnego efektu
PS. Probowalem stozki/wkladki/swiece/magnetyzery/chipy na wlasnej skorze (raczej blasze) i z doswiadczenia mowie Z drugiej strony jak to wszystko ze soba zsynchronizowac (moze poza magnetyzerami), to efekty sa odczuwalne. Niestety ani koszt ani naklady pracy nie sa tak male, jakby sie wydawalo...
  
 
no ja tez troche eksperymentowalem... i doszedlem do wniosku ze trzeba fitlr stozkowy BMC albo K&N . do tego puszke rezonansowa (najlepiej Karbon albo stal nierdzewna i dolot stal nierdzewna... filtr musial mi dac cos... bo dobierali mi go w firmie tunerskiej robili tam jakies obliczenia itp... i dal swoje... a wydech no moze i masz racje... mog swoje dodac... ale nie dodal 110% poniewaz mam jeszcze tlumik srodkowy... jutro jade zalozyc strumienice robiona pod yarisa... to zobaczymy co wtedy sie bedzie dzialo... magnetyzer tez jutro zaloze ale podejrzewam ze to bedzie lipa... choc widzialem wykresy z hamowni... i cos tam dal... ale to reklamowe swistki byly wiec wiecie jak to jest... P.S. fotki umieszcze jak odzyskam cyfrowke albo zrobie fotki gdizes za dwa tygodnie jak wstawie nowe kubly i kierownice
  
 
Chłopaki, rozwalacie mnie swoimi opowiesciami. Gdyby po zmianie filtra był taki przyrost mocy to dlaczego fabrycznie by tego nie wykorzystano??? A po drugie jezeli zanotowałes taki przyrost mocy to pochwal sie jak wtedy wygląda sprawa momentu
  
 
Cytat:
jutro jade zalozyc strumienice robiona pod yarisa... to zobaczymy co wtedy sie bedzie dzialo... magnetyzer tez jutro zaloze ale podejrzewam ze to bedzie lipa... choc widzialem wykresy z hamowni... i cos tam dal... ale to reklamowe swistki byly wiec wiecie jak to jest...



tak,tak strumienica ci napewno da mocy,zobacz co stało się z moim przebiegiem mocy momentu
http://faworyt123.w.interia.pl/2.jpg
Moc spadła i moment też ,więc takie eksperymenty,to raczej szkoda kasy.To jest wykres Cariny 2.0 ,Yaris wiadomo ma zupełnie inny silnik więc może być różnie.

Cytat:
magnetyzer tez jutro zaloze ale podejrzewam ze to bedzie lipa... choc widzialem wykresy z hamowni... i cos tam dal...



Też to widziałem,a te testy,to było pod publike robione.Więc może w jakimś tam konkretnie modelu auto to zda egzamin,ale to są pierdoły,Boże ,to już lepiej naklej se na przednią szybę fajny pasek koloru auta i doda to tyle samo mocy,co wszelkie magnetyzery.


Cytat:
a wydech no moze i masz racje... mog swoje dodac... ale nie dodal 110% poniewaz mam jeszcze tlumik srodkowy...



Wydech to ja mam np.Końcowy Ulter,środkowy seryjny i normalny katalizotor ,a efekty zastosowania końcowego ultera możesz zobaczyć tu:
http://faworyt123.w.interia.pl/7.jpg


Cytat:
A po drugie jezeli zanotowałes taki przyrost mocy to pochwal sie jak wtedy wygląda sprawa momentu



Dokładnie,to moment jest istotny i przy jakich obrotach jaką ma wartość i jaki ma przebieg,bo co z tego ,że moc wzrosła.Też jestem ciekaw wykresiku,po zamontowaniu takiego cuda.Czekam na wykresik,bo inaczej to każdy może sobie pisać co mu się podoba


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2004-07-23 18:49:20 ]
  
 
Cytat:
2004-07-23 17:35:27, serwisSJ pisze:
Chłopaki, rozwalacie mnie swoimi opowiesciami. Gdyby po zmianie filtra był taki przyrost mocy to dlaczego fabrycznie by tego nie wykorzystano??? A po drugie jezeli zanotowałes taki przyrost mocy to pochwal sie jak wtedy wygląda sprawa momentu



No, tu by sie znalazlo kilka powodow. Miedzy innymi gorsza filtracja. Ale generalnie sie zgadzam, bo nie podejrzewam Toyoty o niedbalstwo pozostawiajace az takie rezerwy w projekcie dolotu. Jedyny pewny efekt, jaki daje stozek to "rasowy" dzwiek
  
 
serwisSJ hehehe jak by tak bylo to by niebylo tuningu! sedno jest w tym ze filtr stozkowy podnosci dzwiek silnika a jakby nie patrzec wszyscy sie przescigaja ktory jest najcichszy
  
 
ja wywaliłem seryjny dolot i założylem stożek. powodem tej zmiany był wlot powietrza wykonany na masce. dzięki niemu chłodne powietrze wpada wprost na stożek. dzwięk zasysanego powietrza też jest miły. co do wydechu to przy wymianie wydechu złożyli mi strumienicę nadzwiękową bez uzgodnienia tego ze mną. niestety przy okazji zrobili mi prawie całkowicie wolny wydech i auto niestety zaczelo się przymulać. musiałem jedną końcówkę wydechu zatkać szmatą by wydech zaczął pracować w miarę prawidłowo. w niedługim czasie zamawiam u Pachonia wydech obliczony pod moje auto
  
 
bawilem sie w stozki w yarisie i wymiana samego filtra na stozek nic nie daje w yarku 1,0. sprawdzalem na hamownii w szczecinie
normalnie na standardowym filtrze mialem 69-70 KM po stozku 71-72 KM wiec prawie granica błedu. momen tez +- 1-2 jednostki wiec....???? po co to uwazam ze dolot w Yarku jest ok zrobiony. jak ktos ma stozek i yarka 1,0 prosze o wykres inaczej traktuje tu niektore wypowiedzi jako przechwalki i nic pozatym
  
 
Cytat:
2004-07-25 11:42:57, bartosz8 pisze:
serwisSJ hehehe jak by tak bylo to by niebylo tuningu! sedno jest w tym ze filtr stozkowy podnosci dzwiek silnika a jakby nie patrzec wszyscy sie przescigaja ktory jest najcichszy



Hehehe chłopczyku a słyszałes cos o np. doładowaniu dynamicznym? Jak tak to sam sobie pociagnij dalej temat. A jak nie to faktycznie dalej montuj filtry stozkowe najlepiej nad kolektorem wylotowym.
  
 
Cytat:
2004-07-26 17:32:39, serwisSJ pisze:
Hehehe chłopczyku a słyszałes cos o np. doładowaniu dynamicznym? Jak tak to sam sobie pociagnij dalej temat. A jak nie to faktycznie dalej montuj filtry stozkowe najlepiej nad kolektorem wylotowym.


No to prawda. Wszyscy wiedzą, że "stroić na 1/4 fali" prosty wzór i git. Mam małą księżeczkę (100stron) na temat doładowania dynamicznego. Rzeczywiście jest tam mowa o tej metodzie, ale to właściwie tylko wzmianka. Rzeczywiste obliczenie idelanego dolotu jest omówione dość konkretnie z takimi mega wzorami, pod które podstawia się chociażby liczby kryterialne Brandstettera , promień rury wylotowej, promień wykorbienia, kat nachylenia tworzącej dyfozor, liczby przepływu dla przepływu wstecznego, wykładnik izentropy.... Wypisałem te najciekawej brzmiące Jak ktoś to rozumie to super. Ja nie za bardzo.
A w Yarisie też nie tak hop-siup. Nie wiem w którym silniku, ale jest tam zastosowany patent, na zmianę długości dolotu. To dodatkowo utrudnia wszelkie obliczenia...
Uff, także łatwo nie jest.
Ale jeśli ktoś ma dostęp do hamowni, to pewnie niech eksperymetuje, byle nie z takim filtrem, który przepuszcza piasek ...

Z tym kolektorem to mnie rozbawiłeś

Pozdrawiam
  
 
ja tam ostatnia objechalem strasznie pare razy colta 1.3 co prawda w automacie..ale ja mam tylko 1.0 a on wydechy ,doloty,stozki...to tyle co o tym sadze