Hamulec ręczny pytanko?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!! Czy zaciagajac hamulec ręczny podczas jezdy jesteście wstanie zablokować koła ? bo ja juz sam nie wiem czy tak ma być czy mam cos zwalone, a wiec reczny za dobrze mi nie trzyma za cholere nie zablokuje mi kół w czasie jazdy rozebrałem bebny wszystko OK okładziny wporzadeczku, naciagnołem linke ale to nic nie dało - jak jest u was czy to wina okładzin ?
  
 
Na mokrym blokuje mi kola, na suchym prawie nigdy. Pamietam raz mi sie zablokowaly, zdziwilem sie troszke jak nagle uslyszalem pisk, dopiero po chwili dotarlo do mnie, ze to ja

Najlepszym, darmowym sposobem na poprawienie recznego jest hamowanie nim z wiekszych predkosci. Po paru takich hamowaniach bedize lepiej lapal, niestety raczej nie bedzie to to czego bysmy chcieli. Moze jeszcze linke nasmarowac w pancerzu - u mnie nie chodzi najlzej... nie wiem.
  
 
jesli jest dobrze wyregulowany chamulec to zablokuje kola.....da sie to zrobic ale niewiem w jaki sposób
  
 
.. no chyba za cięzka fure mamy, tyle że byłem oststnio w bieszczadach serpentuny ostre hamowania hamulce sie rozgrzały na maxa stanołem na drodze pochyłej zaciągnołem ręczny a tu dupa samochodzik się zsuwa, podejżewam ze to od za nadto rozgrznych hamulcó pozatym full zapakowany 4 osoby i bagarze, ale nie podoba mi się to poprzednio miałem renówke 19 fakt ze nie ta masa ale było o niedo lepiej z ręcznym i blokowało kółka ale temu się nie dziwie reno miało lekka dupke, tylko przeraziłom mnie to ze na rozgrzanych hamulcach mi ręczny nie trzymał
  
 
Cytat:
2004-07-19 23:20:12, Wiktor_ pisze:
jesli jest dobrze wyregulowany chamulec to zablokuje kola.....da sie to zrobic ale niewiem w jaki sposób



No z tego co wiem i probowalem to w Espero sie tak nie za bardzo da. Regulacja recznego jest we wnece pod samochodem, jest to zwykla sruba regulujaca kiedy reczny zaczyna lapac - znaczy hamowac, bo kol zablokowac sie wlasciwie nie da. Przejechalem sie ostatnio Almera (przed przedostatnia) i tam reczny nie dosc, ze chodzi leciusienko, to jeszcze hamuje pieknie. W Espero, zeby zahamowal jako tako musze ciagnac go na hama do gory, tam bardziej cywilizowanie to wygladalo...
  
 
No niestety, co nie wsiąde do jakiegoś innego samochodu niż Esperak, to czuje kolosalną różnicę w działaniu ręczniaka.

Różnica pomiedzy ręcznym w starym (ale zadbanym) Citroenie ZX, a Esperakiem jest mniej więcej taka jak różnica pomiędzy ręcznym w Polonezie i Espero.
  
 
jakoś kiepsko pomysleli z tym recznym cięzko chodzi nie blokuje mam jeszcze toyote busa cięzszy od esperaka starszy od esperaka ma 19 latek reczny chodzi bez oporu i blokuje kółeczka, z tego co piszecie to normalne w espero bo juz myslałem ze cos mam porypane w sumie szkoda wolałbym miec cos porypane
  
 
napewno sie da wyregulowac żeby zablokowalo kola bo ja tak mialem ale po wymianie linki mechanicy nieumieli przywrucic do poprzedniego stanu tego chamulca, a czasem recznego niereguluje sie tymi samoregulatorami w bebnie, bo we wnece na podwoziu to moge wyregulowac ale skok dzwigni chamulca recznego ???????
  
 
... jak sama nazwa wskazuje a to samoregulatory one same sie nastawiają, przy zakładaniu bebna skreca się je bu nałozyc bęben a póxniej one same sie nastawiają jedyna regulaja recznego polega na naciagu linki, może zmiana na inne okładziny by pomogła sam nie wiem
  
 

Nowe bębny, nowe szczęki, nowa linka odpowiedio wyregulowana i jest jak ma być: równo i blokuje koła i ja tak mam
  
 
6 letnie bębny, szczęki i linka ręczny blokuje na pisk Do tej pory linka była dwa razy regulowana narazie śmiga zobaczymy jak długo.