Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
vector Vectra W-wa | 2004-07-21 13:15:15 Witam,
Mam takie pytanko czy do C16NZ można lac uniwersalną benzynkę? Jaka jest różnica między tymi paliwami? Pozdrawiam |
vector Vectra W-wa | 2004-07-21 13:24:58 zaznaczam ze katalizator mam już wywalony |
![]() Luz RegionAdmin Kadett C x3/Omega B/ ... Poznań | 2004-07-21 16:12:27 conajwyżej przeczyści Ci układ wtryskowy....na tym koniec ![]() |
![]() kamil26 Opel Vectra 2.6 CDX wrocław | 2004-07-21 17:43:01
A moje na VPower99 paliło więcej o ok. litra przy jeździe ze stałą prędkością na A4 - sprawdzałem 3 razy |
![]() Bufi (S) RegionAdmin Omega B kombi automat Zabrze | 2004-07-21 18:02:25 Jeśli twoje auto już nie zna czegoś takiego jak katalizator, to co to za różnica jakie paliwo lejesz. Oby nie rope. A tak poważniej, to silnik masz przystosowany napewno do bezołowiowej 95, więc lepiej takie paliwo tankować. |
vector Vectra W-wa | 2004-07-21 20:38:27 pytałem o uniwersalną bo kolo chce mi wlać (ma obrywki) ale nie wiem czy mogę to zrobić, wprawdzie nie mam katalizatora ale czy mogę ją wlać??? |
![]() Luz RegionAdmin Kadett C x3/Omega B/ ... Poznań | 2004-07-22 11:06:45
Uniwersalna U-95 ![]() Bezołowiowa benzyna silnikowa uniwersalna U-95 stosowana jest do napędu silników spalinowych z zapłonem iskrowym z wyjątkiem silników lotniczych. Przeznaczona jest w głównej mierze dla silników samochodowych nie posiadających gniazd zaworowych wykonanych ze specjalnych materiałów odpornych na zużycie, jednakże może być również eksploatowana w silnikach samochodów wyposażonych w katalityczne konwertory spalin. Posiada wszystkie właściwości benzyny bezołowiowej o liczbie oktanowej 95 oraz zawiera dodatki zastępujące ołów, które chronią przez zużyciem gniazda zaworowe, co zostało potwierdzone w tzw. teście RICARDO. Benzyna uniwersalna U-95 zapewnia prawidłowe osiągi, równomierną pracę silnika oraz korzystną ekonomikę paliwową. Została wzbogacona o pakiet dodatków uszlachetniających gwarantujących m.in. utrzymanie czystości układu odlotowego silnika oraz zabezpieczających przed korozją. Benzyna uniwersalna U-95 może być mieszana w dowolnych proporcjach w zbiornikach pojazdów oraz stosowana wymiennie z benzyną bezołowiową 95. Jej stosowanie wpływa na zmniejszenie emisji węglowodorów, wydłużenie żywotności świec i układu wydechowego, wydłużenie okresu wymiany oleju. Dodatkowo benzyna U-95 przyczynia się do obniżenia kosztów eksploatacji. Zaczerpnięte z www.orlen.pl Ołów został już jakiś czas temu zastąpiony przez inne związki "smarujące" nie utwardzone gniazda zaworowe w silnikach "starego typu" W tej chwili występuje w ilościach ok 5mg/l [ wiadomość edytowana przez: Luz dnia 2004-07-22 11:08:31 ] |
![]() deca Forumowicz Astrina Poznań/Swarzędz | 2004-07-22 11:13:15 a tak przy okazji to czy ta bena na Shellu EUROcoś 95 zielony napis na żółtym tle to też jest bezołowiówka ?
pozdrDECA |
Prowo Forumowicz Kura Indian ze wsi (OPO) | 2004-07-22 11:13:54
Oraz zapewne kierowcy. ![]() ![]() |
![]() Slawek BMW E36 Szczecin | 2004-07-22 13:11:24 No to tak:
1. Benzyna uniwersalna nie zawiera ołowiu, więc można ją lać do każdego samochodu, nawet z kat-em 2. V-Power 95 to jest Super 95 z dodatkami, a nie SuperPlus 98 3. Eurosuper 95 na Shellu to zwykła benzyna bezołowiowa 95 4. Jeśli silnik jest przystosowany do benzyny 98 to nie powinno się lać 95 |
vector Vectra W-wa | 2004-07-22 14:12:15 Panowie skoro ona jest uniwersalna to dlaczego wlew dystybutora jest gruby a nie cienki jak przy bezołowiówce??? |
![]() _Bartek_ Pełnoprawny Klubowicz Poznań | 2004-07-22 20:46:33
jedna z odpowiedzi jaka przychodzi mi do głowy to taka że po prostu do lania Uniwersalnej zaadoptowane zostały dystrybutory które wcześniej "wydawały" ołowiówkę... nie wiem - trzebaby sprawdzić na kilku stacjach i to najlepiej tam gdzie mają nowo zamontowane "wydzielacze"... ja nigdy na to nie zwracałem uwagi gdyż pojazdy które miałem do tej pory wręcz domagały się ołowiu w paliwie... drugi powód to taki że mimo że to Uniwersalne paliwo nie powinno zaszkodzić silnikowi z katalizatorem - a dokładnie samemu katalizatorowi (bo o uszkodzeniu tego elementu po zatankowaniu ołowiówki się tylko mówiło) - to potencjalnie te "zastępcze" (w stosunku do ołowiu) środki smarujące jednak mogą spowodować przyspieszone zużycie katalizatora - sam silnik nie może ulec żadnemu uszkodzeniu po zastosowaniu zwykłej etyliny a tymbardziej uniwersalnej - dlatego też wcześniej napisałem że skoro masz wywalonego kata to wogóle bym się nie przejmował... to tyle z moich przemyśleń |