MotoNews.pl
  

Klapa bagażnika Omega A

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bardzo pilnie potrzebuję informacji jak rozwiązane jest podtrzymywanie klapy bagażnika w Omedze-A. Ponieważ w mojej poprzedni właściciel - Niemiec coś wymontował i teraz opada
  
 
Siłowniki albo amortyzatory jak zwał tak zwał.
  
 
Jeśli sedan to pod tylną półką od strony bagażnika są dwa pręty w poprzeg bagażnika jeden trzymający prawą stronę a drugi lewą.
  
 
Dokładnie tak jak pisze QNA,dwa sprężyste pręty pod tylną półką .Nieraz się zdarza że pękają dlatego możesz ich nie mieć(spotkałem się z kilkoma takimi przypadkami).
  
 
Dokładnie tak, mi już pękły obydwa więc po wymianie jeden mam czarny a drugi biały.
  
 
U mnie w poprzedniej Omie też popękały - swoją drogą beznadziejny patent kazać pracować drutowi na skręcanie...
I nikt nie wiedział gdzie moge to naprawić.....
  
 
Cytat:
2004-07-21 16:02:52, boogie pisze:
U mnie w poprzedniej Omie też popękały - swoją drogą beznadziejny patent kazać pracować drutowi na skręcanie...
I nikt nie wiedział gdzie moge to naprawić.....



Tylko wymiana.
  
 
Dzięki wam to tylko dorobić te druty
  
 
Bardzo jestem ciekaw tego dorabiania. Jak ci się uda to daj znać, bo ja myślałem, że można tylko wymienić .
  
 
dzieki temu watkowi rozwiazala mi sie zagadka zamykania tylnej klapy.od czasu kupna podpieram listewka klape bagaznika i nigdy nie wiedzialem jak powinno byc orginalnie.u kolegi widzialem ale nie chcialem uwiezyc ze to tak jest w orginale skrecajacy pręt sprężynowy? czy mozna kupic takie pręty nowe czy tylko pozostaje poszukiwanie uzywanych po szrotach?
  
 
takie same prety sa w caravanie za tylnytmi fotelami przy tych blachach ktore opieraja sie o kanape mam wymontowane
oddam w dobre rece
  
 
Ten patent to tzw. wałki skrętnę. Stosowane nierzadko w zawieszenia w technice wojskowej ze względu na swą niezawodność i prostotę. Kwestia jest tylko jak dobrano materiał.

Pozdrawiam
  
 
Jesli dostane na wzor takie prety to prawdopodobnie jestem w stanie dorobic kilka(set) sztuk tzw. sprezyn. Zalezy jaka jest srednica tego drutu i jaka dlugosc (oczywiscie nie jestem w stanie wykonac prob zmeczeniowych wiec nie dam gwarancji ile otwarc-zamkniec bagaznika wytrzymaja)
Ewentualnie dobry rysunek techniczny z wymiarami i tolerancja oraz dokladna srednica drutu najlepiej suwmiarka lub mikrometrem.
Gozer
  
 
ja to spróbowałem pospawać i dupa
jeździłem po auto złomach i udało mi się taką trafić i teraz jest git...........oryginalna oplowska kosztuje ok.50zł

pozdr
  
 
To jak nie ma chetnych na te sprezyny? Tylko rysunek i da sie zrobic moze ktos bedzie potrzebowal kiedys?
Pozdrofki
Gozer
  
 
*

[ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2006-07-11 06:25:24 ]
  
 
Cytat:
2004-07-27 01:12:19, Gozer pisze:
Jesli dostane na wzor takie prety to prawdopodobnie jestem w stanie dorobic kilka(set) sztuk tzw. sprezyn.



Mam luzem jedną więc postaram się przytachac na zlot. Jak stwierdzisz, że dorobienie to pikuś, to nawet wyjmę drugą.
  
 
Bedzie troche ciezko bo nie dam rady dojechac na zlot ale moze na miejscu kogos dorwe w sedanie i pomierze.
  
 
U mnie ta sprężyna pękła podczas jazdy - myślałem, że popuszczę - myślałem że mi coś wybuchło a to tylko drut był. Już raz mi ta klapa guza na głowie doprawiła!!!
Też bym se nowego druta sprawił!!!
  
 
ogladalem bagaznik w mercedesie190 i podobnie jest klapa jak w omie tylko ciagną klape dwie sprezyny (ala w tapczanie) moze dalo by sie cos takigo tu zastosowac? sprobuje to przerobic jak sie fajnie uda to wroce do tego postu z fotką.