MotoNews.pl
7 Waga silnikow.. (56890/0)
  

Waga silnikow..

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

czy moglby mi ktos podac jaka jest waga sinlnikow fiatowskich od 0,9 - 1,2 ?

dziekuje bardzo
  
 
1108 SPI ok. 35kg ciezszy od maluchowskiego.. tak wskazuja wszystkie znaki na niebie i ziemi..
  
 
903 od 127 podobno o 20kg cięższy od maluchowskiego. Ale sam tego namacalnie nie sprawdzałem
  
 
glowy sobie nie dam uciac ale moim zdaniem silnik typu fire czyli na przyklad 1108ccm zoltara jest lzejszy od 903ccm, oba silniki mialem watpliwa przyjemnosc przenosic i o ile kompletny 1108 dzwignalem dosc latwo to 903 mnie mocno zmeczyl....moze gorszy dzien mialem??
a co do wagi silnika to dorzuce 1050ccm z fiata 127...94 kilo

ps: mowa o silniku fire 8V

[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2004-07-22 18:24:44 ]
  
 
fakt faktem az tak duzej roznicy nie czuje (wieksza masa za tylna osia), mozna tym spokojnie podrozowac jak normalnym bobem. wiec jakis super-ciezki napewno nie jest a roznica w masach (650 i 110 w prowadzeniu jest prawie niezauwazalna..
  
 
Własnie tez sie zastanawiam nad przeswapowaniem na 1.1/1.2 tylko ze to troche juz klocki. Rozkład masy w takim malcu jest dosc daleki od ideału i chyba kiepsko sie to prowadzi.
  
 
Cytat:
2004-07-22 18:30:55, 5n4k3 pisze:
Własnie tez sie zastanawiam nad przeswapowaniem na 1.1/1.2 tylko ze to troche juz klocki. Rozkład masy w takim malcu jest dosc daleki od ideału i chyba kiepsko sie to prowadzi.



wbrew pozorom jest to mylne... dobre zawieszenie/kola i nie czuc roznicy.. nawet na szutrach jest spoko..
  
 
wazylem silnik malczaka i 903

650 to niecale 80 kg
903 prawie 90kg

roznica okolo 10 kg wiec miesci sie w zdrowych granicach
  
 
wiec tak 903 waży 78 kilo
1.0fire 69 kilo
1.1 94 kilo
1.1fire 70 kilo???????????? od 1.0 rozni sie chyba tylko wzniosem krzywek walka i skokiem tloka. Czyms jeszcze sie roznią czyms co w znacznym stopniu moglo by podniesc mase silnika w stosunku do 1.0?

Ktos wie ile wazy 1.2??? z tego co wiem to troche wyzszy blok i inna glowica 75-80 kilo???

650 chyba 60kilo bedzie.

Jest opinia ze silnik 1.0 niemiesci sie w obrysie malca. nie da sie go upchnąc????? przeciez to to samo co 1.1 a nawet 1.2 misci sie pod klapą

Flansza pod 903 1.0 1.1 i 1.2 bedzie taka sama???


[ wiadomość edytowana przez: 5n4k3 dnia 2004-10-11 17:40:49 ]
  
 
Cytat:
2004-10-11 17:20:58, 5n4k3 pisze:
Jest opinia ze silnik 1.0 niemiesci sie w obrysie malca. nie da sie go upchnąc????? przeciez to to samo co 1.1 a nawet 1.2 misci sie pod klapą Flansza pod 903 1.0 1.1 i 1.2 bedzie taka sama??? [ wiadomość edytowana przez: 5n4k3 dnia 2004-10-11 17:40:49 ]



Nie jestem pewien bo sie poprostu na tym nieznam - nie widzalem 1000. Wydaje mi sie jednak, ze zalezy ktore 1000. Jezeli to nowoczesne czyli fire to miesci sie tak samo jak 1,1 i 1,2 - czyli sie miesci, a nawet jezeli sie nie miesci to mozna diaksem obrobic blachy, zmienic belke na self made i jakos to sie miesci. problem moze byc ze "starym" 1000. To taki ktory mial aparat zaplonowy, gaznik itd. wtedy o ile dobrze pamietam aparat zaplonowy wlazi w sciane komory silnika, ale calosc przy zachowaniu flanszy tej samej grubosci powinna pasowac tak samo - czyli nie pasuje i trzeba troche za przeproszeniem stuningowac belke i klape.
Zastrzegam ze pisze to troche na czuja po analizie fotosow w internecie
Popatrz sobie zreszta na samochody ktorych zdjecia sa opublikowane w i wyciagnij wnioski.

pzd c.
  
 
Cytat:
2004-10-11 17:20:58, 5n4k3 pisze:
Flansza pod 903 1.0 1.1 i 1.2 bedzie taka sama??? [ wiadomość edytowana przez: 5n4k3 dnia 2004-10-11 17:40:49 ]



nie flansza napewno jest inna chociaz jest podobna. to wyglada troche jak lustrzane odbicie - 0.9 a 1.1. 1.2 bedzie taka sama jak 1.1 - przeciez do cento wkladaja z powodzeniem 1.2.
tyle o ksztalcie i obrysie. Jezeli chodzi o rozstawy otworow na sruby - wydaje mi sie ze to zupelnie cos innego (0.9-1.1).
pzd c.
  
 
Cytat:
2004-10-11 17:20:58, 5n4k3 pisze:
Jest opinia ze silnik 1.0 niemiesci sie w obrysie malca. nie da sie go upchnąc????? przeciez to to samo co 1.1 a nawet 1.2 misci sie pod klapą


W Zvoleniu byl maluch z silnikiem 1.0. Mial zrobiony specjalny dekiel w scianie grodziowej z przetloczeniem dosc pokaznych rozmiarow pod aparat zaplonowy. Do tego wszystkiego caly silnik ze skrzynia cofniety wgla przedzialu pasazerskiego tak, ze polosie musialy miec dorobione krzyzaki (standardowe zabieraki i przeguby byly rowniez...) oraz zostawiona byla przerobiona orginalna belka.
A mozna to wszystko bylo zrobic tak, ze zmiescilby sie normalnie w obrysie czego najlepszym przykladem jest silnik Andrzeya na stronei klubowej.

Cytat:
Flansza pod 903 1.0 1.1 i 1.2 bedzie taka sama???


Mojapasuje do wszystkich przejsc. Trzeba ja tylko odpowiednio zalozyc ze wzgledu na rozne mocowanie rozrusznika - raz z lewej raz z prawej strony silnika.
  
 
a może wie ktoś jaka jest masa silnika bisa??
  
 
Cytat:
2004-10-11 17:20:58, 5n4k3 pisze:
wiec tak 903 waży 78 kilo 1.0fire 69 kilo 1.1 94 kilo 1.1fire 70 kilo????????????



Odkopie trupa bo nigdzie nie mogę znaleźć info. Może mi ktoś napisać czy 1.1 fire jest lżejszy od 899spi? (tak wynika z tego co napisał 5n4k3)
  
 
hmm, może jest ktoś kto właśnie wkłada 1.2 8v do malucha i mógłby zważyć ten silnik ?
Lub tez 1.1 faja.
  
 
Goly 1.2 8v wazy okolo 65kg + kolektory , chlodnice itp
  
 
no panowie to okzuje się że różnica w wadze pomiędzy 900 a 1.1/1.2 będzie nie wyczuwalna jeśli idzie o prowadzenie autka?
  
 
Zważyłem dzisiaj swoją 899spi i tak:
- cały silnik gotowy do odpalenia, czyli "słupek", kolo zamachowe, tarcza + docisk, kolektor wydechowy, altek, pompa wody, rozrusznik, kompletna kopułka wtrysku + zalany 4L oleju ważył 80 +/- 1kg.

Poszczególne części:
- rozrusznik ~3kg
- docisk ~2kg
- tarcza sprzęgła ~0.5kg
- zamach ~6,5kg
- alternator ~4kg
- kolektor wydechowy ~3kg
- silnik bez tych elementów ważył ~61kg

Cytat:
2008-01-18 13:43:34, DeviLL pisze:
Goly 1.2 8v wazy okolo 65kg + kolektory , chlodnice itp



Fajnie jakbyś podał czego brakowało przy silniku to można by sobie porównać do 899...
  
 
W eperze masz podane masy 56,65,74,85kg , dopoki nie dasz na wage to sie nie dowiesz ile wazy , pozatym 50kg w te czy wewte ,kierowca sie odchudzi i bedzie akurat
  
 
taaaa. gdyby nie to, że chodzi o masę za tylną osią :/