MotoNews.pl
  

Półoś [126p]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem, od jakiegoś czasu zaczęła stukać lewa półoś przy skrzyni biegów. Ile to wytrzyma jesli nic nie bede robił?? co to jest i co moze sie stac?? czekam na wszelkie info!!
  
 
tego nie jesteś w stanie przewidzieć , jak sie tłucze to prędzej czy później padnie
  
 
Mi tez juz stuka poloska przy skrzynii i zrobiłem juz kilka ok. tysiac km i jeszcze jezdzi - a nie oszczedzam półosiek.
  
 
U mnie nie doś ć że styka to jeszcze nierówno chodzi(nieosiowo).
Chyba kamienie w mechaniźmie sie wytarły, coo?? Ale już troche tak jeżdże i sie nie pogarsza. Aha i jesczxe przez to cały zespół napędowy mi sie rusza podaczas jazdy i poduszki obrywa .
  
 
Jak stuka?? Przy skrzyni?? Nie kumam
  
 
U mnie przy ruszniu i zmianie biegu . A u kolegi to nie wiem.

[ wiadomość edytowana przez: _Szary dnia 2004-07-23 14:43:45 ]
  
 
No to skoro przy ruszaniu i zmianie biegu to prędzej skrzynia i urwane bądź źle wyrególowane poduszki a nie półoś.
  
 
U mnie też przy ruszaniu i przy zmainie biegu tak stuka. I "jedynka" sie strasznie tucze i też jakby nieosiowo sie półoska obracała bo tak szarpie dziwnie.
  
 
Poprostu opuśćcie odrobine skrzynie, wsadźcie jakiś wąż gumowy pomiędzy bydę i skrzynię i będzie git. JA nie mam takich problemów z szalejącą skrzynią przy ruszaniu Aaa, no i jak można wygiąć półoś?? Trzeba naprawde się postarać!! A nawet gdyby kamienie były wytrzaskane to pod wpływem siły odśrodkowej zawsze się tak ukłądają i jest mniej więcej ok. Jedyna możlowość wygięcia półosi to wyciąganie seryjnych sprężyn z wachaczy i zbyt mocne ich naciśniecie nogą ale to też wymaga odrobiny chęci i samozaparcia!!!!!!!!!
  
 
Jesli chodzi o mój prezypadek to na pewno nie sa to poduszki lub cos podobnego. Jak podnioslem samochód i pokrecilem lewym kołem słychac jak coś stuka w mechaniźmie róznicowym. Podczas rusznia i zmiany biegów nie ma żadnych problemów, zmieniałem tez 2 przeguby i 2 zabieraki.
  
 
Cytat:
2004-07-23 14:54:07, speed555 pisze:
U mnie też przy ruszaniu i przy zmainie biegu tak stuka. I "jedynka" sie strasznie tucze i też jakby nieosiowo sie półoska obracała bo tak szarpie dziwnie.



To chyba mamy to samo. Ja za mocno nie upalam ale czasem mi sie zdarzy, jeszcze sie wszystko trzyma. A no i napęd zawsze mocniej mi przenosi na tą lipną stronę ( u mnie na prawą).
Ja obstawiam kamienie ale może to bćjeszcze cośinnego. Mam zamiar rozkładać mechanizm i zobaczymy.
  
 
Sprasowalo wam podkladki sprezynujace pod kamieniami odpowiedzialne za utrzymywanie polosi wspolosiowo. Jednoczesnie zapewne pojawily sie spore luzy pomiedzy kamieniami a frezem kola koronowego. Trzeba wyjac polos wymienic kamienia oraz zalozyc nowe podkladki sprezynujace. Problem znika jak reka odjal. Robilem to doslownie 3 tygodnie temu u sibie, z tym, ze ja moge wyjac polos bez wyjmowanai skrzynki, wiec cala operacja zajela w sumie 15 minut U was bedzie troche wiecej roboty....
  
 
A ja ostatnio miałem bardzo podobne obiawy przy jeżdzie na biegu ale rownież na luzie słychac było stuki niby od przegubu niby od skrzyni nawet jak auto miałem podniesione to nie byłem w stanie określić skąd dokładnie !! w koncu rozebrałem skrzynie i okazało śie ze wszystko jest git !! w końcu wymieniłem niby dobry wachaczi stuki ustały dziwna sprawa
  
 
Żuraw: a czym grozi dalsza jazda z tym uszkodzeniem?? czy rozsypie sie coś wiecej czy tylko te kamienie?
  
 
No własnie dobre pytanie, co sie stanie jak bede jeździł tak dalej, Żuraw??
  
 
Ja wiem tylko że od tego lecą mi co 2 tygodnie poduszki pod skrzynią. Już przestałem je wymieniać . Mam nadziejeże nic więcej po dupsku nie dostanie. No w sumie może jeszcze kielichy albo zabieraki.
  
 
witam .Ja na pukajacej polosi zrobile chyba z 3000 km i caly czas jezdze a go nie oszczedzam.Pozdro