MotoNews.pl
  

Jaki zagęszczacz do oleju ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
tydzien temu zmienilem olej na nowy, jakies TEXACO i problem jest taki ze jest chyba za rzadki, bo na wolnych obrotach zaczela mi sie po kilku dniach od wymiany palic lampka cisnienia oleju.

Czy znacie jakies dobre, zagęszczacze oleju(pytam bo wiem ze latowo to pomylic z specami do silnikow, costam na bazie teflonu), a tego bym nie chcial.

wiec jak to zmienic...
  
 
Wiesz zagęszczacz to oleju to skrajne rozwiązanie i z reguły nie powinno się ich stosować.

Jaki olej zalałeś do swojego auta ? Czy jest to olej mineralny (np.15W40) ? Włączająca się kontrolka od oleju nie wróży niczego dobrego i obawiam się, że chyba nie świeci się ona na skutek zbyt rzadkiego oleju.

Pozdrawiam
  
 
15w40 albo 20w40 zupelnie nie znam sie na olejach ale obawiem ze ze ten rzadzszy, bo gosc sie w sklepie spytal czy mam uzyty silnik, a ja mu na to z duma,...panie jak nowka, to mi dal rzadszy. ale mineralny, chyba to na 100%on byl.

ale w czym moze jesce byc problem z cisnieniem?
  
 
Cytat:
2004-07-24 20:05:07, wagner pisze:
15w40 albo 20w40 zupelnie nie znam sie na olejach ale obawiem ze ze ten rzadzszy, bo gosc sie w sklepie spytal czy mam uzyty silnik, a ja mu na to z duma,...panie jak nowka, to mi dal rzadszy. ale mineralny, chyba to na 100%on byl.

ale w czym moze jesce byc problem z cisnieniem?


Wiesz olej 15W40 - mieralny jest najbardziej optymalnym olejem w naszych autach już z konkretnym przebiegiem i nie można powiedzieć, żeby był zbyt rzadki.

Jeżeli chodzi o problem z ciśnieniem to może być temu winna np. pompa oleju. Lecz nie tylko. W najlepszym wypadku to może po prostu czujnik nawala, lub trzeba przeczyścić styki. W najgorszym przypadku możesz mieć np. pęknięty blok tak miał np. Netom. Pomimo, że silnik u niego pracował całkiem ładnie to jednak blok był pęknięty i to było powodem świecenia się kontrolki oleju na niskich obrotach.

Pozdrawiam
  
 
niedobrze...jakis pomysl na sprawdzenie w domowych warunkach szczelności bloku?..patrzec czy nie laci olej an asfalt?
  
 
Cytat:
2004-07-24 20:51:44, wagner pisze:
niedobrze...jakis pomysl na sprawdzenie w domowych warunkach szczelności bloku?..patrzec czy nie laci olej an asfalt?


W domowych warunkach tego nie sprawdzisz, ale to najgorsze z możliwych rozwiązań, więc się tym nie sugeruj do końca.

Pozdrawiam
  
 
Sugerowałbym zlać ten olej i napełnić silnik olejem najzwyklejszym np. mineralny Lotos 15W40.
Podobno samochody z dawnych demoludów nie lubią olejów zachodnich.
  
 
Cytat:
2004-07-24 21:03:09, WFO pisze:
Sugerowałbym zlać ten olej i napełnić silnik olejem najzwyklejszym np. mineralny Lotos 15W40.
Podobno samochody z dawnych demoludów nie lubią olejów zachodnich.


Jeżeli ma mineralny to nie tu szukałbym przyczyny.

Pozdrawiam
  
 
no mineralny na 100%, ale czemu to dopiero po tygodniu by sie zaczelo swicic.?

fakt przez ten tydzien troche go pożyłowałem, ale watpie by to bylo powodem jakiegos mechanicznego zuzucia

ok, najpierw chce sprobowac z zagaszczaczem(jak sie poprawi, to najwyzej zmienie olej na lotos),
  
 
Ja przeszedłem na polski olej Orlen Lubro 20w50 i ciśnienie już się nie zapala
  
 
a ja bym sprawdzil poziom
  
 
Cytat:
2004-07-25 00:08:47, pudel pisze:
Ja przeszedłem na polski olej Orlen Lubro 20w50 i ciśnienie już się nie zapala



Ostatnio tez zalalem Lubro i widac roznice.
Cisnienie jest troszke wieksze ale przede wszystkim silnik prawie przestal brac olej. Z wczesniejszego 1 litra na 1000-1500 km spalil ostatnio ok 0,2-0,3l na 1000 km.
  
 
Chcesz zagescic olej - dolej Superolu Albo po prostu zalej go Selektolem Secjal...
  
 
A ja stawiam na panewki
  
 
Cytat:
2004-07-24 21:03:09, WFO pisze:
Podobno samochody z dawnych demoludów nie lubią olejów zachodnich.



Mój też nie lubi - nie spala go!
Castrol rules!
  
 
Ja też mam sten problem...ale zaczęło się od shell helix czerwoiny 15W40 mineralny- niezłe g...wno! Wcześniej tylko Castrol GTX 2. Na tym shellu (w ciągu paru tys.km) dorobiłem się ciśnienia takiego, ze wskazówka (gdy już ma 90 st.C) Jest praktycznie na takim poziomie jak przy wyłączonym silniku- grubo poniużej zera. Mam zrobione 138tys. a silnik chdzi bardzo łądnie, choć słychać już czasem panewki. Jeżdżę teraz na TEXACO havolone premium 15W40- zerkam z niepokojem na ten mój wskaźnik...na szczęście lampka się nie pali. Czy mam się tym cholerstwem martwić?! Może ktoś pocieszyć- mam przed sobą 1200km do zrobienia w przyszły poniedziałek...trzymam się myśli, ze często padało na grupie, że wskaźnik ciśnienia lubi pokazywać bzdety- czy to prawda?
Pozdrawiam
Maciej
  
 
wskaxniki mogą głupoty pokazywać dlatego FSO przestało je zakładac w 96 roku. Wazne aby kontrolka się nie zapalała
  
 
drodzy panstwo, przeciez w instrukcji fiata bylo wspomniana ze podczas postoju moze zarzyc sie (choc nie wiem jak to mozliwe ale mozliwe) kontrolka oleju. Zapytaj naszego lekarza on wie o tym najlepiej. Dodam ze jest to calkiem normalny objaw, ale tylko w silnikach fiatowskich
  
 
Zagęszczacza to ja nie polecam ale dodatek o nazwie MILITEK (notabene żadszy od oleju) leje co drugą wyminę do mazdki, jezdze na 10w40 wał nie robiony a przebieg na dziś coś koło 813 tkm. Jak zrobie dohc zastosuje te samą technikę, kiedyś rok 93 wlałem do łady 1300 "motordoktora" i po 3 tkm panewke obróciło na korbowodzie - nie polecam.
  
 
poziom oleju prawidlowy

ale co dziwne objawy(lampla) ustąpiły, juz nic z tego nie rozumiem.
musze se jakiegos laptopa pokladowego zainstalic, z kompletem czujnikow, bo z tych lampek to nic nie wynika widze