Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() 80581Arte Fiat 126p Radzionków | 2004-07-24 22:55:30 Witam!
Wlasnie skonczylem maly remont silnika-wymiana cylindrow, tlokow, rozrzadu. Mam pytanie odnosnie dotarcia-jak jezdzic zeby sie dobrze silnik dotarl i czy mozna ruszyc tym autkiem w dluzsza trase-360 km [jazda noca bo wygodniej]. Z gory dzieki za informacje. Pozdrawiam. |
![]() 80581Arte Fiat 126p Radzionków | 2004-07-24 23:03:59 Dzieki za info-jeszcze jedno pytanie. Postoje robic co jakis okreslony czas czy na wyczucie? |
![]() szymek2424 126el gostyń | 2004-07-25 21:19:32 no wlasnie tez jutro odbieram malca po remoncie silnika : tloki, pierscienie, cylindry, rozrzad itd. wiec jestem zainteresowany tym tematem. jaki olej proponujecie??? pozdro! |
![]() Hycelius e38 740, e34 m5 Poznań | 2004-07-25 21:24:40 Cos o oleju juz dzisiaj pisali w innym topicu. |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-07-25 22:45:59 Ja swojego boba dośc mocno docierałem. Olej 20W50 texaco i jazda. Na początek miasto dla sprawdzenia czy wszystko dobrze poskręcane a potem trasa 300km i znów miasto bez litości ![]() |
![]() 80581Arte Fiat 126p Radzionków | 2004-07-25 23:08:59 ![]() ![]() |
![]() CZUCZU (S) Kia CEED KTSW MEMBER | 2004-07-25 23:24:54 Proponuje patent waldusia.
On docierał na dojazdówkach kjsu - robił kapitalke do 6 ej a o 8ej juz startował ![]() Silnik wytrzymał 1800 kilosów bo sie spalił ale nie zatarł ( Waldek to ten od silnika z duzego Fiata ) Ale widziałem u neigo ciekawy patent - odkrecił koła tylne postawił wachacze na cegłach i cegła na gaz. Co jakis czas - 30 - 40 minut zmieniał obroty np 3000 3500 4000 Auto chodziło na gasnicy zamiast wydechu wiec nei było sensu jechac tym w trase. Ale docieranie ok. W 2 dni zrobił. Z tego co pamietam powodem był fakt ze startował w Rajdzie Lasowiaka w sobote a w srode silnik sie wysypał . Ja mam złe doswiadczenia przez fuszerke szlifierza z docieraniem i wole jednak silniki juz po kapitalce dotarte ![]() |
![]() maskekk F&F Wolny Słuchacz :) 1,5 wwa | 2004-07-25 23:54:54 ja przez pierwsze 500 kilosow do 3000 a potem juz niemoglem i jezdze jak chce. |
![]() 80581Arte Fiat 126p Radzionków | 2004-07-25 23:55:24 Piszesz ze po 1500 km mozna odczuc max moc silnika. Bo ja mam wlasnie wrazenie ze jak na razie to silnik jest lekko "mulowaty" ale sam juz nie wiem, bo przez czas remontu nie jezdzilem zadnym innym fiaciorkiem i nie moge tego porownac. |
![]() owz F&F Sympatyk sejo/passat Poznań/Skórzewo | 2004-07-25 23:59:23 Kto byl 11 na MDK widzial jak docieralem silnik ![]() Na poczatku 500 km spokojnie do 70 - 80 pozniej trasa (200 KM) 120 non toper a pozniej oesy na zlocie i silniczek dobrze chodzi sprawdzone wszystko nic sie nie zjebalo ![]() |
![]() Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2004-07-26 00:01:50 a w ksiazkach typu "jezdze samochodem Polski Fiat 126p" nie ma nic napisane o docieraniu?? ![]() |
![]() blokus PF126p Sieroszewice | 2004-07-26 00:07:17
Silnik tak do 1000km nie chcial sie nawet mocno wkrecac, po 500 km juz go czasami chcialem wkrecic ale przy 4000 juz czulem ze silnik nie chce sie wrecac jak powinien i jeszcze dawalem sobie na wstrzymanie. Teraz po przejechaniu 2500km moge stwierdzic ze jezdzi jak powinien (chyba bo tez nie mam porownania, przed remontem jezdzilem praktycznie na jednym cylindrze - peknieta glowica) wkreca sie do 6000 obr (wyzej nie ma sensu lepiej zmienic bieg - wyprobowane). |
![]() killer126FL F&F Sympatyk 126p 1100ccm Gdańsk | 2004-10-18 09:13:50 Odswierzam topic poniewaz wlasnie przeszedlem generalke silnika (nowe pierscienie, panewki, szklanki, walek 385, rozrzad rzecz jasna, glowiczka ciut nizej, lekkie kolo zam...). Wszystko zalismy olejem semisintetic 10w/40 (chyba jakis lotos).. Mam w zwiazku z tym kilka zapytan:
1. Czy na miedzianej uszczelce pod glowiczka trzeba po przejechaniu kilkuset km jeszcze ja dokrecac? 2. Jak powinienem docierac taki silnik, ktory przeszedl generalke i dodatko zostal wzmocniony?? Slyszalem o 2 szkolach.. albo "napierdalac" i bezlitosnie butowac od poczatku (podobno sie sprawdza..) albo faktucznie smigac spokojnie nie przekraczajac jakichs tam rozsadnych obrotow.. (???) 3. Jak wyregulowac silniczek.. jakie dysze w gazniku najlepsze na dotarcie.. mniejsze wieksze.. obecnie zmienilem tylko paliwko na 117.. 4. Przejechalem nim moze jakies 25km narazie i chcialbym go tak dotrzec by moc osiagnac maxymalna moc na takich podzespolach.. narazie sprawia wrazenie slabszego od serii.. czy to normalne?? 5. Cos tam kiedys czytalem ze do paliwka powinno sie dodawac w jakijs tam proporcji oleju?? bzdura?? czy moze fcale nie... a moze jezdzic na 98 hm?? Pomoozcie prosze.. szczegoolnie osoby ktoore jush to przechodzily!! sami wiecie jak wazne jest to dla osiagniecia mocy i wytrzymalosci.. |
![]() Drag-On F&F Sympatyk Fiat 125p 1971 Kraków | 2004-10-18 10:29:00 Na FSO AK jest ciekawy artykuł odnośnie docierania samochodu. Wg niego przez pierwsze 1500 km powinienes jeździć max do 2500 tys obrotów, po tym czasie wymiana oleju, filtrów (chyba jeszcze dociągnięcie głowicy było po 500 km). Po tym czasie jazda przez kolejne 1500 km tak do 3500 tys obrotów i wszystko powinno byc ok. Po tym okresie chyba kolejna zmiana oleju i filtrów a i głowice nie zaszkodzi z kontrolowac. |