MotoNews.pl
  

Renault Safrane 2.0i - czarna rozpacz z LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W zimie zaczęły się problemy z moją instalacją gazową a mamy już
lipiec i żaden "fachowiec" od LPG (było ich 8-miu) nie może sobie poradzić z tym samochodem. Problem jest jeden, trzeba dobrze rozgrzać silnik (przejechac jakieś 3-4km na benzynie)żeby nie gasł po wyrzuceniu na luz na gazie a ostatnio zaczął porządnie strzelac ale tylko w momencie przejścia z benzyny na gaz średni co drugi dzień.
Przez dwa lata było wszystko OK. Można było odpalać nawet na gazie, choc zwykle przejeżdzałem 200m i przerzucałem na gaz.
Jest to irytujące jak dojezdżam do skrzyżowania a silnik gaśnie.
Wymienione jest prawie wszystko: reduktor, kopułka z palcem, przewody, świece. Wskazania z podłączonego komputera nic nie pokazują, ciśnienie w cylindrach prawidłowe. Ostatni fachowiec stwierdził że moze byc to silnik krokowy, choc przedostatni mechanik rozbierał go i mówił że jest OK. Czy można po rozebraniu go stwierdzic że jest dobry?. Czy może ktoś wypowiedziec sie na ten temat bo jestem za tydzien umówiony na jego wymiane a to znowu dodatkowe koszty. Może ktoś zna profesjonalny zakład w Kielcach LPG .
  
 
Cytat:
2004-07-25 13:41:51, jedg pisze:
W zimie zaczęły się problemy z moją instalacją gazową a mamy już
lipiec i żaden "fachowiec" od LPG (było ich 8-miu) nie może sobie poradzić z tym samochodem. Problem jest jeden, trzeba dobrze rozgrzać silnik (przejechac jakieś 3-4km na benzynie)żeby nie gasł po wyrzuceniu na luz na gazie a ostatnio zaczął porządnie strzelac ale tylko w momencie przejścia z benzyny na gaz średni co drugi dzień.
Przez dwa lata było wszystko OK. Można było odpalać nawet na gazie, choc zwykle przejeżdzałem 200m i przerzucałem na gaz.
Jest to irytujące jak dojezdżam do skrzyżowania a silnik gaśnie.
Wymienione jest prawie wszystko: reduktor, kopułka z palcem, przewody, świece. Wskazania z podłączonego komputera nic nie pokazują, ciśnienie w cylindrach prawidłowe. Ostatni fachowiec stwierdził że moze byc to silnik krokowy, choc przedostatni mechanik rozbierał go i mówił że jest OK. Czy można po rozebraniu go stwierdzic że jest dobry?. Czy może ktoś wypowiedziec sie na ten temat bo jestem za tydzien umówiony na jego wymiane a to znowu dodatkowe koszty. Może ktoś zna profesjonalny zakład w Kielcach LPG .


A dolot cieplego powietrza jest drozny ?moze w polozeniu cieple jest cos przytkane sprawdz termostat ,przewod do kolektora wydechowego czy nie jest cos zalamane i przez to nie daje tyle powietrza co trzeba,no i druga sprawa czy dolot powietrza jest ustawiony na nadmuch powietrza gdy auto jedzie?jesli tak to ustaw tak zeby powietrze nie dmuchalo w niego ..
  
 
z dolotem powietrza też już było ćwiczone, wszystko jest ok. Problem jest z zimnym silnikiem choć gdy stoi w lecie w temp. 30 na słońcu to przecież nie jest zimny i dalej gaśnie na luzie a termostat otwiera sie przy wyzszej temperaturze. Dzięki za podpowiedź.
  
 
Zastap silnik krokowy zwyklym recznym registerkiem zakladanym przy silnikach gaznikowych i zobacz jak sie wtedy zachowa silnik.Cos chyba za bardzo zubaza mieszanke jezeli masz strzaly przy sprawnym ukladzie zaplonu.
  
 
jak to zrobić (czy trzeba wypiąć przewody z silnika krokowego i gdzie wpiąć ten registerek)? ostatnio zaobserwowałem że na benzynie i na gazie nie ma ssania tzn. przy zimnym silniku ssanie działa przez jakieś 20s, obroty spadają i silnik gaśnie, czy ma na to wpływ silnik krokowy?
  
 
Predzej masz problemy z regulacja wolnych obrotow jezeli podobne objawy sa na obu paliwach.Register zaloz w miejsce wyjetego krokowca.