MotoNews.pl
6 Co to za dźwignia obok przełącznika kierunkowskazów ??? (57190/26)
  

Co to za dźwignia obok przełącznika kierunkowskazów ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Zamieniłem swoje espero 1,5GLX na 1,8CD (więc na pewno jestem fanem Espero) jestem z tej zamiany bardzo zadowolony, mam pytanko, może ktoś wie co to za dźwignia onbok przełącznika kierunków, do czego służy i jak się to obsługuje ??? Sory, jeśli to jakieś banalne pytanie ?
I jeszcze jedno pytanie odnoścnie mojego nowego nabytku, czy wiecie gdzie w okolicach Zielonej Góry mogą zdiagnozować mi ABS bo świeci.

dzięki i pozdrawiam

  
 
Zapewne chodzi Ci o dźwigienkę, która służy do regulacji kierownicy (w pionie).
O ile pamietam, to trzeba tą dźwignię pociągnąć do siebie i stanowczym ruchem poruszyć koło kierownicy.
  
 
Dzięki za super szybką odpowiedź, rano to sprawdzę ! Kupiłem autko z Niemiec i miałem tylko niemiecką instrukcję w której nic na ten temat nie było.
  
 
Nareszcie ktoś z okolic.
I pomyśleć, że to w Iłowej kupiłem swojego esperaczka.
Może kiedyś się spotkamy.
Pozdro.
  
 
Cześć Dezerter !

Ja też się cieszę że ktoś z okolic ma i Espero i net-a !
Mój E-mail: pjacek26@it.alfanet.pl

A co do tej dźwigni czy to na pewno jest regulacja kierownicy ?
próbowałem, naciskałem a kierownica ani drgnie, poza tym to jakby jest za delikatne na regulację kierownicy, wygląda prawie identycznie jak przełacznik kierunków. ktoś mi sugerował nawet że to może być tempomat ???

Czy ktoś wie gdzie mogę zdiagnozować ABS, byłem na kompie ale gość mógł tylko zdiagnozować mi silnik bo nie miał softu do ABS-u ?
  
 
Cytat:
2004-07-27 23:35:20, pjacek26 pisze:
Cześć Dezerter !

ktoś mi sugerował nawet że to może być tempomat ???




trzeba było mu odpowiedzieć ,ze to raczej NOS, a nie tempomat

Faktycznie ta dźwignia nie wygląda na dźwignię od kierownicy, ale w istocie nią jest.
Działa to beznadziejnie (zacina się) - mnie tylko raz udało sie na próbę odblokować kirownicę i troche nią powachlować.
Co wiecej masz do wyboru tylko trzy położenia kierownicy (gdzie dwa skrajne są praktycznie bezużyteczne ) - typowa robota koreańskich inzynierów
W Poldku miałem płynną regulację.
  
 
Dźwignia - regulacja kierownicy, to na pewno , a co do ABS u to znajdź kolegę elektronika i niech Ci pomierzy kable od czujników . 98 procent to któryś ma przerwę . Wyszukaj tematu na forum , dosyć dokładnie to już opisano i zdiagnozowano
  
 
No to w sprawie sprawdzenia ABS-u masz po kłopocie, bo DEZERTER jest właśnie elektronikiem, a może nawet kolegą elektronikiem
W przyszłym tygodniu mam urlop (2 tyg.) może coś obadamy.
Zapamiętam maila, będziemy w kontakcie.
  
 
ABSu nie mam więc się nie znam ... a dźwigienka na 100% służy do regulacji kierownicy, tylko nie pchaj w stronę deski rozdzielczej , tylko ciągnij w stronę kierownicy. U mnie chodzi leciutko, ale tak jak mówił JACO tylko 3 położenia kiery to beznadzieja
  
 
dźwigienka to na bank regulacja kolumny. U mnie od nowości chodzi leciutko, bez zacięć i mam 5 położeń nie 3. Czy w żerańskim zmienili?

aha jeżeli nie chce chodzić......to zajrzyj pod deske....i zobacz jak wygląda kolumna, czy jest prosta, i przypadkiem nie spawana.

Kiedyś jeden pacjent tez mnie pytał o tą dźwigienke...... powiedziałem mu do czego służy, on na to że nie działa......mówie "niemożliwe, patrz pan" (fachowiec wsiada do auta ) i kupa....nie działa.
Co sie okazało - kolumna była pospawana , auto afkors po zdrowym dzwonku
  
 
Cytat:
2004-07-28 22:15:16, Tomek-Mydlowski pisze:
dźwigienka to na bank regulacja kolumny. U mnie od nowości chodzi leciutko, bez zacięć i mam 5 położeń nie 3. Czy w żerańskim zmienili?

aha jeżeli nie chce chodzić......to zajrzyj pod deske....i zobacz jak wygląda kolumna, czy jest prosta, i przypadkiem nie spawana.

Kiedyś jeden pacjent tez mnie pytał o tą dźwigienke...... powiedziałem mu do czego służy, on na to że nie działa......mówie "niemożliwe, patrz pan" (fachowiec wsiada do auta ) i kupa....nie działa.
Co sie okazało - kolumna była pospawana , auto afkors po zdrowym dzwonku



Kolumna cała, przynajmniej nic niepokojącego nie widziałem jak wymieniałem tą plastikową tulejkę.

W naszych wersjach są tylko trzy mozliwości i to całkowicie idiotyczne i bezuzyteczne niezaleznie od wzrostu kierującego.
  
 
u mnie jest pięc......albo coś mi się pokrzaczyło

Jacuś odnośnie tulejki - norma
  
 
Teraz o jakichś stulejkach gadają. Ehhhhh
  
 
Cytat:
2004-07-28 23:06:14, DeeJay pisze:
Teraz o jakichś stulejkach gadają. Ehhhhh



Obrzezać Ich i będzie z głowy (z główki)
  
 
Rzeczywiście to działa, dzięki, ale trzeba ciągnąć do siebie chociaż w dół też się przesuwa u mnie położeń jest chyba 4, ale tylko 2 górne są sensowne, ustawiłem na najwyższy (zresztą tak jak było po zakupie)

pozdrawiam

dzięki !