Blokowanie tylnych kół?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam,
ostatnio przy wymianie tłumika (corsa b '97) zauważyłem, że tylne koła nie chcą się swobodnie kręcić (ręczny nie był zaciągnięty) w przeciwieństwie do kół przednich. Czy to normalne?
  
 
ja w corsie tez tak mialem auto niebylo na recznym ani na biegu niechcialy sie krecic przednie tzn. krecily sie i blokowaly ale za kilka dni auto poszlo na geometrie i po podniesieniu auta wszystko sie krecilo
takze nieprzejmuj sie mysle ze to normalka chodz niewiem dlaczego tak sie dzieje
  
 
wymiana tłumika raczej nie ma nic wspólnego z kołami, sprawdź okładziny i bębny, to jest prawdopodobnie przyczyną blokowania kół
  
 
moze nie odbijac sprezyna od recznego i szczeki troche trzymaja, mozesz miec juz zuzyte/przytarte tloczki i nie odbijaja tak jak trzeba. jesli dobrze kminie to niestety sprezyna od recznego jest wewnatrz bebnow wiec czeka Cie troche grzebania przy tym. jednak stawiam na cylinderki.

acha, moze byc jeszcze "awaria" samoregulatora, ale zeby do tego sie dostac to tez musisz bebny zdjac

jednym slowem, jesli nie zdejmiesz bebnow to nie dowiesz sie co Ci trzyma kola

pzdr
  
 
Cytat:
2004-07-27 20:42:31, Cleric_Preston pisze:
wymiana tłumika raczej nie ma nic wspólnego z kołami, sprawdź okładziny i bębny, to jest prawdopodobnie przyczyną blokowania kół



chyba źle się wyraziłem ... przy wymianie tłumika auto było na podnośniku i dzięki temu własnie zauważyłem że tylne koła są trochę blokowane. Na moją uwagę mechanior (przysłowiowy Pan Gienek" odpwiedział że to normalne )
Dzięki wszystkim za rady ... widzę że to nie jest normalny objaw!
Pozdrawiam!
  
 
Zobacz czy grzeją się koła tylne. Jak tak to zdejmij bębęn (odkręcasz koło; przekręcasz bęben tak, aby widzieć samoregulator przez otwór dośruby; skręcesz go popychają do góry, bo inaczej nie zdejmiesz bębna) i zobacz czy masz jeszcze okładziny. Jak się skończyły to szczęki mogły się tak rozszerzyć, że już nie odbiły i stoją w miejscu. Zobacz też cylinderki czy chodzą. Ale wydaje mi się, że nie masz już okładzin i to jest przyczyną.
A mechanikowi powiedz, że jest leniwym gamoniem, bo mógłby to sprawdzić, ale mu się nie chciało.
Pozdrawiam