Syrena 110

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Moze na dobry początek nowego forum o Syrenach, napiszemy cos o najnowoczesniejszym jej modelu, a mianowicie prototypowi 110.
W "Motorze" czytalem ze wykonano ich 20, natomiast czesto spotyka sie inna liczbe 14-15. Narazie mozemy podziwiac 2 prototypy: w warszawskim muzeum i w kolekcji Grzegorza Jedraszczaka
  
 
Jako laik w tym temacie zadam pytanie czy to jest syrena 110 ? i dlaczego się różni





Więcej zdjęć Syren i Warszaw
  
 
To nie jest Syrena 110, tylko egzemplarze Syreny 104 LE "Laminat". Sa rozne z tego powodu, poniewaz jedna jest prototypem (ta czerwona), a druga Kitcarem czyli Samorobka (pomaranczowa). Lata produkcji:
Prototypy: 1968- 1970
Samorobki: 1980- 1986
Ta pomaranczowa jest z 1986 r. W 2002r. wymieniono w niej przednia maske (ze wzgledu na koniecznosc zamontowania chłodnicy)

Przed i po:



[ wiadomość edytowana przez: Dawids dnia 2004-07-29 16:50:48 ]
  
 
Facet na stronie http://klub.chip.pl/kk/pliki.htm twierdzi, że za 6 PLN może przesłać CD z filmem "Kochajcie syrenki".
Nie sprawdzałem
  
 
Cytat:
2004-07-29 16:42:55, GDA pisze:
Jako laik w tym temacie zadam pytanie czy to jest syrena 110 ? i dlaczego się różni



O ile dobrze pamiętam to 110 to taki mały hatchback z kwadraciastym przodem. Kiedyś, gdzieś czytając o 110, dowiedziałem się, że był to cholernie nowoczesny samochód z wieloma interesującymi rozwiązaniami technicznymi. Podobno było to tak skonstruowane, że w przypadku awarii silnika, można było odczepić cały przód pojazdu i na czas naprawy zastąpić go innym.
  
 
Syrena 110




  
 
Syrena 110 - pierwszy na świecie hatchback mało kto dziś o pamięta. Profesor Nawrot wyprzedzał swoje czasy
  
 


Tylko ten dwusuwowy motor z całą pewnoscią psuje wizerunek tego pięknego autka.
Ale dopóki się go nie uruchomi samochód jest cool

[ wiadomość edytowana przez: zenolop dnia 2004-09-27 23:54:35 ]
  
 
Co do silnika to mial byc opracowany nowy, choc ten w prototypie 110 mimio ze pochodzil od seryjnej Syreny, dawał sobie rade.
  
 
jakby co to podczas zlotu jak ktos dotrwa do niedzieli to w norblinie bedzie do ogladania wlasnie taki model
  
 
Syrena 110 nie była dziełem Cezarego Nawrota lecz Andrzeja Zgliczyńskiego!
  
 
Wilu ma racje to nie jest 11- tylko laminat
poza tym za wyypowiedz o silnikach 2 suwowych ktos pewnie gdzies by zarobil klapsa
a Cezary Nawrot to opracowal syrene sport
to byl wózeczek dopiero
i nie chodzi o osiagi ale o ksztalt BAJECZKA
oddaje bez wachania poldka za ten egzemplarz karoserii
silnik 4 suw 800 cm
jak ktos chce poczytac to na auta b7 jest dosc dokladny (najdokladniejszy ze znanych mi) opis
  
 
Oglądałem sobie dzisiaj stronę o Wartburgach, które też sa w kręgu moich zainteresowań i oto co przeczytałem:

Cytat:



Prototyp Wartburga 355 z 1969 roku. Widać, z czego zrzynała crew z FSO, przy projektowaniu prototypu Syreny 110 . Nie przepadam wprawdzie za hatchbackami (dwubryłowymi samochodami z "obciętym" tyłem), niemniej jednak projekt jest dość ciekawy.



Strona z niecną insynuacją
  
 
Przecież to Szwaby odrysowali WARSZAWE 210 I zrobili Wartburga 353
  
 
Przeciez Syrena 110 powstala w 1966 roku, czyli o cale 3 lata wczesniej. To kolejny przyklad ze zagraniczne marki zrzynaly od FSO.


[ wiadomość edytowana przez: Dawids dnia 2004-12-05 14:21:43 ]
  
 
[quote]
2004-12-04 15:28:48, Ziaro pisze:
Przecież to Szwaby odrysowali WARSZAWE 210 I zrobili Wartburga 353
WARSZAWA przy Wartburgu to jak punto przy alfie147.
  
 

Ojciec co ty wiesz. Warszawa 210 była jednak troszeczkę nowocześniejsza. wartburg miał nowe tylko nadwozie a reszta to lata 50te
  
 
Pewnie jak odrysowywali 210 stała tam też Syrena 110 to ją też skopiowali , i dlatego taki prototyp.
A tak podobno słyszałem ze ruscy też byli w FSO, a potem powstała nowa Wołga gaz 24.
  
 
Napisalem do nich aby poprawili ten opis, zobaczymy co z tego wyjdzie.
  
 
na pewno posłuchają