Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ZieleTDH Sympatyk FEFK ![]() Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2004-07-31 12:38:11 ja tesh to chcialem zalozyc. Aleee. Jush kupilem ale stary sie speszyl bo powiedzieli mu ze bez bassowego tlumika uszczelke moze wywalic z pod glowicy. Musi byc przelot. Ja i tak koncowy tlumik mam org nie bassowy aleon jest pusty w srodkuHEHE. No wiec stary sie spłoszyl i zamienilem strumienice na tlumik srodkowy ktory sie ciagnie od KATA do końcowego tlumika firmy WALKER. Ale podbno strumienica duzo nie da. To to samo jabys w miejsce KATA wlozyl zwykla rure tej dlugosci. Tyle ze w strum,ienicach sate luski i jakies tam zawirowania powodujaHEHE nie wiem. Ja nie zalozylem ojciec sie spłoszyly. Ale bassowke musisz miec bo bez nie splainy sie moga cofnoc do motoru. |
![]() Jadek Ford Orion 1.8 16v Elbląg | 2004-07-31 14:24:02 Strumiennice wstawiłem rok temu ale resztę wydechu to fabryka i zastanawiam się czy jej nie wywalić. Bo nie usmiecha mi się robienie głowicy. |
![]() ZieleTDH Sympatyk FEFK ![]() Czerwony Gromiasty SIERADZ | 2004-07-31 17:19:50 nie chce straszyc ja tylko jeden przypadek slyszalem z ta głowicą. jakiemus typowy w peugocie poleciala uszczelka. Essik jest twardy HEHE ale ja nie zaryzykowalem |
![]() daz BMW E36 Coupe Lublin | 2004-07-31 19:53:56 Jak się zakłada strumienicę trzeba zrobić wolny wydech, inaczej można mieć problemy, nie zawsze ale jest takie prawdopodobieństwo. Struminica powoduje przyspieszenie wylotu spalin a co z tym idzie zwiększa ciśnienie w układzie wydechowym. Jeśli za struminicą znajdują się jakieś elementy (tj. katalizator i tłumik środkowy) mogą hamować te spaliny, blokować je, przez co mogą wracać, tworzy się jeszcze większe ciśnienie i wszystko idzie w silnik. Uszczelka pod głowicą do najlepsze z tego co może się stać. Ciśnienie może też powyginać korbowody.
Ja miałem strumienicę w golfie 3 tdi ,ale zrobili mi to specjaliści , dobrali odpowiednią strumienicę do pojemności silnika, i za strumienicą miałem prostą rurę a na końcu tłumik sportowy ,żeby spaliny jeszcze łatwiej wydostawłąy się niż przez zwykły tłumik. Strumienica nie powoduje zwiększenia głośności wydechu, ona działa tak samo jak tłumik. |
![]() borys KOMBIca Konin | 2004-07-31 22:33:04 po pierwsze (wszedzie o tym pisza) strumienicy nie mozna montowac w miejsce kata tylko jezeli juz to zamiast srodkowego tlumika.
Spotkalem sie (bardzo czesto) z opinia ze strumienica pomaga tylko w waskim zakresie obrotow i bardzo czesto siadaja uszczelki pod glowica. Jezeli juz chcesz montowac daj samochod w dobre rece czyli do ludzi ktorzy robia takie rzeczy bo dobiora odpowiednia strumienice i zamontuja ja w najdogodniejszym miejscu |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2004-07-31 23:35:10 ile szkol tyle mistrzow... borys sam pomysl, jaki sens ma zakladanie strumienicy ktora ma przyspieszac wylot spalin, za katalizatorem(zamiast w jego miejsce)skoro katalizator blokuje strumien spalin??? zawsze w miejsce katalizatora, ale nigdy przy silniku tylko w srodkowej czesci auta. sa 3 rodzaje strumienic:
szczelinowa naddzwiekowa luskowa(ona jest tak naprawde tylko dynamizatorem) oczywiscie nie ma tez sensu zakladac strumienicy jesli na koncu strumien spalin jest hamowany w zwyklym tlumiku!!! ponadto strumienice dopasowuje sie do pojemnosci silnika aby miala sprostac swemu zadaniu. |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2004-08-01 09:30:11 Strumienica czasem (zależy jaki producent i jaki rodzaj strumienicy) zwiększa parametry silnika: moment obrotowy 1-3 Nm, moc ok. 1-2 kW. Moment wzrasta w górnej części obrotów. Czy warto się o to zabijać - moim zdaniem nie... Aha, jeśli ktoś jest zaintersowany, to może zerknąć do ostatniego Auto Świat (jakiegokolwiek zdania by o tej gazecie nie miał). Tam są wykresy dla 3 różnych strumienic... |
![]() daz BMW E36 Coupe Lublin | 2004-08-01 10:19:41 Strumienice montuje się zamiast katalizatora i im bliżej silnika tym lepiej. Ona ma rozpędzać saliny, tak więc aby to miało sens to musi je rozpędzać jak najwcześniej i nie może być nic innego przed nią ,bo po co napedzać spaliny na końcu wydechu lub ztłumione przez katalizator? |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2004-08-01 10:44:07
ja znam opinie daz, w miejsce kata tak, ale za blisko silnika sie nie montuje. ma to zwiazek z cisnieniem spalin w komorze spalania. nie pamietam juz dokladnie o co w tym chodzilo, bo tym tematem interesowalem sie juz dawno. ale pamietam ze jesli to cisnienie jest zbyt male, dochodzi do uszkodzenia silnika. dlatego sie poleca srodek. |
![]() daz BMW E36 Coupe Lublin | 2004-08-01 11:20:00 Tak, ale pamiętajmy że katalizotor zazwyczaj też nie jest przy samym silniku tylko gdzieś na wysokości dzrzwi kierowcy, a dokładnie jakoś na wysokości lewarka hamulca ręcznego. Tak więc wszytsko jest ok ![]() |
![]() borys KOMBIca Konin | 2004-08-01 11:46:05 Ja kiedys tez bylem napalony na to ale zrezygnowalem. Pamietam tyle ze im blizej silnika montujesz strumienice tym szybciej (wieksze prawdopodobienstwo) ze bedziesz musial wymienic uszczelke pod glowica. W skrocie: im blizej silnika tym lepiej dziala ale szybciej niszczy uszczelke - dlatego zrezygnowalem bo nie ma sensu montowac jej przed koncowym tlumikiem |
![]() liked AR 156 SW Chorzów | 2004-08-01 12:06:36 no tak borys, ale powiedz ile ludzi montuje i jest wszystko dobrze. nie mozna byc pesymista ![]() ![]() |
![]() borys KOMBIca Konin | 2004-08-01 14:41:44 i ja wlasnie tak zrobilem jak RedCar pisze po co mam ryzykowac uszczelke jak efekt mam podobny wstawiajac rure w kata |
![]() Majkel1982 Essi mk7 TD kombi Białystok | 2004-08-02 09:59:24 Ja kiedyś czytałem że położenie strumienicy dobiera się specjalnie do auta, są jakieś wzory i wyliczenia, ma to związek chyba z rezonansem w wydechu, chodzi o to aby cykl pracy w silniku był zgrany z ruchem spalin w wydechu, podobno w zależności od miejsca zamontowania strumienicy - możemy się spodziewać przyrostu osiągów w innych zakresach obrotów... a w większości przypadków optymalnym miejscem jest właśnie połowa długości układy wydechowego...
... nie wiem ile jest w tym prawdy... i czy wogóle dobrze zrozumiałem ten artykuł ![]() ![]() ![]() ![]() |
mariobros Ford Escort Kombi Ozimek | 2004-08-02 10:47:22 Przesadzasz Lucas z tą makulaturą. W tej makulaturze pojawiają się wykresy z hamowni, a nie portrety fazowe. Trudno o bardziej miarodajny sposób przedstawienia wpływu strumienicy na parametry auta... |
![]() _kruchy_ Prawdziwe TDI Poznań | 2004-08-03 14:38:14 Było na ten temat wiele dyskusji jedni mówią że działa inni że nie, dla mnie jedynym dowodem za lub przeciw są wykresy z hamowni!!!
I z tego co pamiętam to strumienice nie wypadały tam zbyt dobrze!! Tu jest artykuł Pana Lecha Węglarskiego na temat strumienic!!! slave.e-edukacja.pl/~fiat/html/artykuly/strum_mity.htm [ wiadomość edytowana przez: kruchacz dnia 2004-08-03 14:38:39 ] |