MotoNews.pl
  

Toyota avalon

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich w jakze piekny niedzielny poranek!


nosze sie z zamiarem kupna auta - toyota avalon 1995 3.0+gaz pelna wersja amerykanska na skorach... generalnie mam juz takowa upatrzona, jednak na zamiane - takie samo cacko z rocznika 1997 i wyzej w stanie bdb... ktos cos slyszal moze?!


maxi
  
 
czesc,

sam szukam czegos podobnego i torche aut juz obejrzalem.
Generalnie autko zblizone technicznie do Camry, ale nie wierz w to, co czasem wypisuja jacys madrale, ze to przedluzona wersja Camry - nadwozie rozni sie chyba calkowicie (nie wiem, czy w ogole maja jakies wspolne blachy), a i uklad napedowy jest troche bardziej 'luksusowy', wiec nie wszystkie czesci beda pasowac.
W zwiazku z tym auto na pewno bedzie drozsze w utrzymaniu od Camry, ale jest tez duzo wygodniejsze, ma m.in. lepiej dopracowane wiele szczegolow wyposazenia (np polautomatyczna klima, wygodniejsze cup-holdery, wygodniejsza konsola srodkowa), wiecej miejsca i lepsze glosniki.
Podsumowujac - auto troche ponizej Lexusa GS, pewnie wypada podobnie jesli iidzie o koszty utrzymania (ale ma przedni naped - niektorzy to lubia, a niektorzy nie)
  
 
...Camry, to wersja alternatywna jesli nie znajde czegos w ciagu pol roku... dlatego tak intensywnie szukam ;-D

blachy nie wiem, ale niektore czesci rzeczywiscie pasuja... generalnie w eksploatacji nie az taki szok cenowy jakby sie mozna spodziewac


maxi
  
 
Avalon to najwyższy model Toyoty dostępny w USA (i w Ameryce Płn). W Europie Camry jest najwyższa, chociaż nawet w USA róźnice są znaczne, jak pisał Kuba_Ch.

Jeżeli jesteś w stanie zaakceptować auto z rynku amerykańskiego to szukaj i kupuj, jeśli się nie uda kup europejską Camry, będziesz miał przynajmniej łatwiejszy dostęp do części.
  
 
Khem, khem.... To ja jako "mądrala" się wypowiem może

Kuba_Ch i Jackal -> Nie zgodzę się z Wami. Jakie Wy Camry oglądaliście, że twierdzicie, że Avalon jest lepszy bo ma półautomatyczną klimę np.... To ta sama klasa samochodu, ale Avalon został stworzony w USA w związku z dużą popularnością Camry na rynku jako limuzyny rodzinnej, a że tam lubią spore auta, to powiększyli autko dając te same podzespoły co w Camry + delikatnie lepsze wyposażenie w stosunku do starej już wtedy Camry w wersji do 96 roku. W roku 97 po zmianie budy wyposażenie nie odstaje niczym od Avalona.

Jeżeli porównywać cenowo, to trzeba zerknąć na Camry od 97 roku i w takim samym silniku jak ma Avalon, czyli V6 3.0. No i tutaj dojdziecie do innych wniosków. Nie ma sensu porównywać Avalona '95 i Camry '95 - inne ceny!
A szukanie samochodu Kubo nie upoważnia do autokratycznych wypowiedzi o tychże, skoro się nimi nie pojeździło chociaż tych paru tys. km.

Więc tak:

1. Avalon jest ciut większy, więc i cięższy, silnik V6 taki jak w Camry nie daje tego samego niestety...

2. Zawieszenie jest identyczne... Różnice jedynie są wtedy, kiedy masz Avalona i Camry w wer. Europejskiej - np. inne łozyskowanie amortyzatorów, ale nie są to różnice w jakości tegoż zawieszenia czy komforcie jazdy.

3. W Camry 97 i wyżej masz już klimę w pełni automatyczną (oczywiście jeżeli sobie kupiłeś wersję ze skórą...)

4. Camry w wer. Europa ma tyle samo cup-holderów niż Avalon, bo w porównaniu do wer. USA ma dwa przy podłokietniku kierowcy (bardzo wygodne) i dwa dla pasażerów z tyłu ( jeżeli ktoś nie brał w tym miesjcu popielniczki)

5. Nadwozie oczywiście jest całkiem inne, bo to inny samochód Ale kto będzie kupował blachy ??? Jak już coś się dzieje, to się albo klepie, albo oddaje na złom lub części.

6. Koszty utrzymania nie są wyższe niż w Camry - to że są wyższe, to już jest wierutna bzdura, mogą być problemy z niektórymni częściami i trzeba czekać na przesyłkę z USA, ale wcale nie wychodzi drożej!. Myslisz Kuba, że jak większe autko, to większe koszty ? To ile kosztowałoby wg Ciebie utrzymanie dajmy na to Lexusa LS400 ?? Otóż jest niższe niż takiej Camry i Avalona


Dlatego radzę - szukajcie Camry '97 wer. Europa full wypas lub rozejrzyjcie się za Lexusem LS400 nawet z 1992 roku - przysporzy więcej wrażeń niż Avalon czy Camry, a kosztów nie będzie wcale więcej - tyle że silnik 4.0, pierdnięcie do 100 km/h że hoho, ale pali sporo tylko wtedy jak się jednorazowo robi mniej niż te 15-20 km.
  
 
Lwiecz01, to, ze jezdzisz Camry wszyscy wiemy, ale jezdziles moze tez Avalonem? Jesli tak, to chetnie bym Cie o pare rzeczy spytal.
Samochod rzeczywiscie porownywalem z Camry '96 a nie z nowa, ale to dlatego, ze nowej zupelnie nie znam (opracz tego, ze nie podoba mi sie jej nadwozie). W kazdym razie od strek Camry jest Avalon jest wygodnieszy i wiekszy (szczegolnie odczuja to pasazerowie z tylnego siedzenia)
Co do kosztow utrzymania, to jednak sie bede upieral, ze sa wieksze (bo kosztuje sprowadzenie czesci z USA (czas czekania tez kosztuje), na szrocie jest mniej Avalonow niz Camry, auto jest ciezsze niz Camry w zwiazku z czym wiecej pali, itd.) Ale zaznaczam, ze mysle tu o roznicy raczej 10% niz 50%. A co do Lexusa LS, to zgadzam sie, ze jest tanszy i wygodniejszy. Nawet bym go kupil gdyby nie tylny naped i kilka osobo, ktore mnie straszylo problemami z gazem w tym silniku.
A co do nadwozia, to znam conajmniej kilka osob, ktore juz kupowaly blachy (zaliczam do nich rowniez siebie), poza tym zderzaka to Ci chyba nikt nie wyklepie - co najwyzej czasem posklejaja jak sie da
  
 
Tutaj nie chodzi o to jaki ja mam samochód, to tylko sprawia, że wiem na jego temat więcej niż Ci, którzy dopiero szukają
Jeździłem Avalonem '95 przez ostatnie 3 tygodnie Zarówno jako kierowca (większość czasu), jak i pasażer z tyłu.
Oprócz tego, że jest troszki bardziej mułowata od mojej, komfort nie różni się wcale. Gdybym aż tak nie lubił kierować samochodem, nic bym nie robił, tylko jeździł na tylnym siedzeniu w obu samochodach. Jedyny minus, to jeżdżenie na boki na zakrętach po tej skórze na siedzeniu - sposobem na to jest rozłożenie podłokietnika lub 3 osoby z tyłu i wszystko gra W obu samochodach komfort jazdy na dłuższych trasach nawet w 3 duże osoby z tyłu jest bardzo wysoki. Siedzenia kierowcy pod względem wygody takie same, albo + na kożyść Camry, bo węższe i lepiej trzyma. Ja mam w Camry poduszkę, którą można regulować wypukłość lędźwiową - tego mi zabrakło w Avalonie. Gorsza jest też widoczność, ale porównywalna z modelem Camry do '96 roku.
Jeżdżąc trzeba tylko bardziej uważać na "leżących policjantach", bo ciężka franca. Wyciszenie jest jednak gorsze niż w Lexusie LS400.