MotoNews.pl
12OPEL OMEGA B-żółta kontrolka (58056/0)
  

OPEL OMEGA B-żółta kontrolka

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W OPlu Omega B 96 rok świeci się żółta kontrolka układu elektronicznego silnika. Co z tym zrobić? Czy ktoś posiada instrukcję serwisową do tego autka?
  
 
Powodów zapalenia się tej kontrolki może być z setka.
Zwykle z tą kontrolką się nie jeździ.
  
 
jakie są najczęstsze powody?
  
 
Gas..........
  
 
nie mam gazu
  
 
Słuchaj sprawa wyglada tak. Kontrolka się pali dlatego, iż jeden z elementów sterujących silnikiem powiedział be. Przez inetrnet to jak wróżenie z fusów. Nawet nie wiem co masz za silniki. Te moje wcześniejsze odpwiedzi były na zbyt mało prcyzyjne pytanie.
Pomyśl co byś odpowiedział na takie pytanie.
-auto mi nie przyspiesza, co może być przyczyną?
A mogą być np:
trzeba mocniej wcisnąć gas lub silnik wymaga remontu.
Rozumiesz?
Wejdź na stronę klubową tam jest info na temat odczytywanie błędów z dignostyki.
  
 
ok! dzięki
  
 
W B aby zczytać błędy trzeba skorzystać z techa.
  
 
Paweł nie trzeba. Mozna to zrobić na spinacza .
  
 
adrac: ... widzę, że mamy podobny problem. Tylko, że ja zagazowałem omę, ale kontrolka zpala się raz na jakiś czas na bebe a nie na gazie. I to tylko przy wolnych obrotach. Wkrótce jadę podpiąć się pod jakiegoś kompa coby looknąć co może mu dolegać.

Pozdro
Sennin
  
 
DŻIZU!!!!!!! obsypało forum ludkami z Łodzi !!!
ale jakieś te Omki mają felerne czy cóś?!?!?
pozd.
  
 
Kod zidentyfikowałem (0340) czujnik położenia wałka rozrządu. Jąką oporność powinien mieć ten czujnik? Czy ma ktoś schemat elektryczny Omegi B? Interesowałoby mnie również nabycie interfejsu diagnostycznego do podłączenia pod PC. Czy wie ktoś gdzie mozna coś takiego kupić?
  
 
rezystancja miedzy stykami 1 i 2 : 0,8 ... 2 kOma (nie chce mi sie szukać greki)
  
 
adrac:
wejdz na allegro i tam sa oferty sprzedazy tego czujnika. robert
  
 
Dziękuję bardzo! Pozdrowienia!
  
 
podobny problem tzn pali sie kontrolka i auto idzie tylko do 4500 obr/min i odcina zapłon. mam gas i wczesniej sie zapalała i gasła ( zekomo za mała dawka gasu) i było ok a teraz sie pali non stop i te oroty. ma moze ktoś inną koncepcje prócz jechania do diagnosty na komp? ja podejrzewam jakis czujnik i ze sie tryb jakis awaryjny właczył.
  
 
Nie rozumiem czego nie rozumiesz.

Pierwszy krok to spinacz - gniazdko - błędy. Tak jak napisane w niniejszym wątku z 2004.
  
 
a wiec kupa. zrobiłem tak jak wyczytałem na stronie www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/fault_codes.htm chyba cos zrobiłem zle bo nie wiem dalej. znalazłem gniazdko takie na 10 pinów na kielichu od strony pasazera i włożyłem spinacz jak na rysunku http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk/info/fault_codes/pic001.htm potem wsiadłem dumny do auta, przekreciłem stacyjke (bez odpalania) a tu nic nie migało. gdzie robie błąd?
p.s wczesniej nie zwruciłem na to uwagi ale poprzekreceniu kluczyka słychac 3 szybkie tyrkniecia z okolic ABS i sa szybkie 3 migniecia kontrolki "silniczka" ale jest tak z spinaczem w gnizdku jak i bez niego wiedz sadze ze niema to zwiazku z tym.
  
 
Maristez Ty masz B?W takim przypadku złącze masz 16 pinowe?
Musisz zewrzeć inne piny 6 i 5 .

http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.html




[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2005-09-04 10:13:24 ]
  
 
żeby nie było łatwo to w B jest kostka koło kielicha (10pin) i w kabinie pod kierownicą (16pin)

no to do której ze spinaczem biegniemy??