MotoNews.pl
  

Kąt wyprzedzenia zapłonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Znalazłem tutaj na forum kilka postów z informacją że dla gazu zapłon należy przyśpieszyć. Ile mniej więcej powinien wynosić kąt wyprzedzenia zapłonu dla Poloneza 1,5 GLE gaźnikowego z instalacją Lovato ? Na co ta zmiana wpływa.......lepszy rozruch , praca czy oszczędności gazu ?
Jak to się bedzie miało do pracy silnika na benzynie w razie konieczności jazdy na tym paliwie ?
Pozdrawiam !
  
 
Z tym wyprzedzeniem zaplonu proponuje ostroznie.Wystarczy na poczatek dac 2-3 stopnie wiecej.Poprawi to nieco efektywnosc i sprawnosc spalania paliwa o wyzszej liczbie oktanowej.Mialej juz nawet wyprzedzenie 22* z tym ze mam w bloku silnika czujnik ktory zabezpiecza mnie przed spalaniem stukowym.Roznica jest wyczuwalna na niskich i srednich obrotach w postaci wiekszej elastycznosci(bynajmniej ja to zauwazylem u siebie).
  
 
Witam. Postanowiłem odnowić temat. Prócz Cariny mam Primerę p11 z silnikiem 1,6 z 1996. Na forum nissana jest sporo postów na temat korekty w tym motorze kąta wyprzedzenia zapłonu.

W związku z powyższym mam pytanie czy samochody z czujnikami spalania stukowego same ustawiają optymalny kąt na granicy spalania stukowego (najwyższa efektywność spalania) i na bieżąco jest to kontrolowane, czy kąt jest ustawiony na stałe a korekty są wprowadzana jedynie w przypadku wystąpienia takiego nieprawidłowego spalania, i w końcu czy sekwencyjne instalacje gazowe w jakiś sposób ingerują w ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu (np brc seqent)??
  
 
Czujniki spalania stukowego przydają się tylko w sytuacji gdy takie spalanie zajdzie, a zazwyczaj dochodzi do niego dopiero pod dużym obciążeniem, gdy ciśnienia w cylindrze są wysokie. Wczesniej są całe połacie obciążeń częściowych, gdzie ciśnienia są niższe i możliwa jest sytuacja zbyt wczesnego zapłonu bez spalania stukowego. Optymalny punkt zapłonu jest wtedy daleko odsunięty od granicy spalania stukowego. Zwłaszcza gdy paliwo ma zdecydowanie wyższą liczbę oktanową niż przewidywał to producent silnika, a tak jest na LPG. Praca silnika na zbyt wczesnym zapłonie będzie twardsza, a moc mniejsza niż przy optymalnie dobranym zapłonie.
  
 
Doczytałem interesujące sprawy, z tym zapłonem.
A możne dlatego mam problemy z LPG i strzelaniem bo trzeba wyprzedzić kat zapłonu żeby było inne spalanie bo gazownik NIE wie co jest i rozkłada ręce a toyota strzela właśnie jak jest delikatne spalanie i nagle dodamy gazu - BOOM i strzał tak powyżej 3000 obr/min.
Wcześniej było przy powyżej 2000 obr/min !!!
Co wy na to może to mieć wpływ ?
Więcej info o moim BRC tutaj:

https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=216971&c=0&f=38

HELP

  
 
Cytat:
2008-08-22 19:08:51, gladiator pisze:
Doczytałem interesujące sprawy, z tym zapłonem. A możne dlatego mam problemy z LPG i strzelaniem bo trzeba wyprzedzić kat zapłonu żeby było inne spalanie bo gazownik NIE wie co jest i rozkłada ręce a toyota strzela właśnie jak jest delikatne spalanie i nagle dodamy gazu - BOOM i strzał tak powyżej 3000 obr/min. Wcześniej było przy powyżej 2000 obr/min !!! Co wy na to może to mieć wpływ ? Więcej info o moim BRC tutaj: https://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=216971&c=0&f=38 HELP

Zeby nie strzelało:
swiece, przewody, palec, kopułka zapłonowe muszą być sprawne
Ponadto sprawdz, czy nie ciągnie Ci "lewego" powietrza za mikserem.
Mieszanka powinna byc lekko bogata a ja tu widzę, ze zubaza ją ( nagłe otwarcie przepustnicy ) moze attuator nie nadąza i dlatego strzela.
  
 
atuttaor ??? chodzi o reduktor czy krokowiec ?


Po drugie wszystkie rzeczy są wymienione które wypisałeś wystarczy przeczytaj wątek o moich problemach. Przecież nie będę wymieniał całego silnika dla źle ustawionego i spapranego układu LPG !!!

[ wiadomość edytowana przez: gladiator dnia 2008-08-23 17:19:14 ]
  
 
krokowiec