MotoNews.pl
  

Które kontrolki powinny świecić po przekręceniu kluczyka??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Bracia Omegowcy

Powiedzcie mi które kontrolki powinny się świecić po przekręceniu kluczyka a przed zapaleniem mnie świeć się cztery od akumlatora olei, czek i jeszcze coś czerwonego , nie wiem czy mam spalone kontrolki czy tak być powinno help!!

Dzeki Pozdrawiam cmatt
  
 
świeci się od kompa (pomarańczowa)
smarowanie(czerwona)
łądowanie(czerwona)
i od hamulca ręcznego jak się zaciągnie (czerwona) i to wsio

w omach z kompem to dyskoteka normalnie na tablicy
  
 
właśnie, jak masz kompa i check control, to lampek jest chyba ze 13.
Ja nie masz to :
ABS , elektr silnika, układ hamulcowy, hamulec postojowy, ładowanie aku , cisnienie oleju. Ja tak miałem w GL-ce 2.0.
  
 
ja nie mam abs-u i czujnika od układu hamulcowego,

ta kontrolka od układu hamulcowego to od poziomu płynu
tak?
  
 
po przekręceniu kluczyka zapalają się:



2,3,6,10,11,12-17

po chwili część gaśnie i zostają

2,3,6,10,11,16

jak zapalisz silnik ( i zwolnisz ręczny) nie pali się nic oprócz 16
jak naciśniesz hamulec gaśnie i 16


[ wiadomość edytowana przez: urg dnia 2004-08-06 09:37:25 ]
  
 
O nieładnie nieładnie Urg, uczyć młodzież tak....
...."Kiedy auto stoi a silnik pracuje, hamulec pomocniczy winien być zaciągniety"
...się wydało...
  
 

przeciez napisałem wyraźnie: jak zwolnisz ręczny.

ręczny obowiazkowo ! ... chyba że ktos nie ma
  
 
a jak nie masz komputera to te żółte też sie zapalają bo ja chyba nie mam i mnie sie te nie świecą i od abs tez nie
  
 
Witam!

Odświeżę wątek, bo się już cały zakurzył .
Ale, do rzeczy.
Przepaliła mi się żarówka, od podświetlenia licznika (zegarów), W5W.
Nawiasem mówiąc wymieniłem ją na pomarańczową, no i fajny efekt, z żółto pomarańczowego, kolor zmienił się na soczysto pomarańczowy, oczywiście wymieniłem wszystkie trzy żarówki.
Teraz problem: Nie świecą mi się dwie żarówki, które po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon bez kręcenia rozrusznikiem, moim zdaniem powinny się na chwilę zaświecić, a nie pamiętam czy się przedtem świeciły. Są to: kontrolka "Samochodzik z kluczykiem" i "Automatyczna skrzynia Biegów (ASB) takie S w gwiazdce".
Jeśli się mylę to proszę mnie oświecić, jeżeli nie to proszę o pomoc gdzie szukać usterki.
Z góry uprzedzam, żarówki i styki żarówki z płytką sprawne, ścieżki, nie popalone, są przejścia.

Serdecznie pozdrawiam - Galanonim
  
 
Nie wiem co to jest "samochodzik z kluczykiem" ale S w gwiazdce napewno nie powinno palić sie po przekręceniu kluczyka. To jest tryb sportowy automatycznej skrzyni biegów. Zapala si etylko po wciśnieciu guzika na dźwigni zmiany biegów
  
 
Cytat:
S w gwiazdce napewno nie powinno palić sie po przekręceniu kluczyka. To jest tryb sportowy automatycznej skrzyni biegów. Zapala si etylko po wciśnieciu guzika na dźwigni zmiany biegów

Mylisz się.
  
 
dokladnie, kontrolka "S" jest kontrolka informacyjna odnosnie ASB. Przy zapalaniu silnika zapala sie i jesli wszystko jest OK, to gasnie. Przy wlaczeniu sportowego trybu takze sie pali. Przy wykryciu awarii skrzyni kontrolka miga
  
 
No to u mnie też sie nie zapala razem z zapłonem

Ale pierwszy raz słysze o tym, że to ona powinna sie zapalić. Na 100% to powinna sie zapalić na wyświetlaczu podobna, ale zamiast "S" powinien być "!".

[ wiadomość edytowana przez: Mr_B dnia 2008-01-23 19:17:14 ]
  
 
wymigaj kompa na początek ::


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-23 19:18:03 ]

[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2008-01-23 19:19:40 ]
  
 
Dzięki za informację!

Jeżeli chodzi o kontrolkę „Samochodzik z kluczykiem”, to jest to kontrolka pierwsza od lewej w dolnym rzędzie na cyferblacie obrotomierza. Odpowiada on za układy elektroniczne silnika i immobilajzera.
Natomiast kontrolkę „S”, fakt jest mi wstyd , mogłem sprawdzić, jak auto zachowuje się po wciśnięciu przycisku „Sport” i czy się ona zapala.
Kłopot będzie, jeśli auto włączy tryb sportowy, a kontrolka nie zaświeci się.
Czy, może to oznaczać jakąś awarię elektroniki w „zegarach”?
Patrząc na ceny liczników na Allegro, to chyba taniej będzie je kupić niż naprawiać.
Jutro zdam relację z następnych testów.

Za pomoc serdecznie dziękuję i pozdrawiam - Galanonim
  
 
Czy bee z MID-em faktycznie używa kontrolki GETRIBE, do diagnostyki systemu sterowania ASB po włączeniu "zapłonu"???
  
 
No ja nie wiem jak wyglada sprawa w B FL.
Ale w mojej B '95 (mam MID 26 PIN). Kontrolka "S" w kółeczku nie zapala sie z zapłonem i nie ma sie prawa zapalć. A od testu skrzyni nie ma żadnej kontrolki. W razie problemów ze skrzynia wyswietla sie napis Aut. Getribe.
To wszystko.
We wcześniejszych wyświetlaczach, zamiast napisu powinna zapalać sie kontrolka o kórej pisałem wczesniej "!" w kółeczku

Wiec panowie wydaje mnie sie że piszecie jakies bzdury.
Może tak w A było? tego nie wiem.
  
 
Bardzo możliwe, że masz rację i z chęcią zwrócę honor .


Jak to jest u innych klubowiczy posiadających Bee na aftomacie???
  
 
Tak, jak obiecałem wracam do sprawy.

Kontrolka „S” zachowuje się tak jak to opisuje „Mr_B”, czyli: Nie świeci się po przekręceniu kluczyka, ale zapala się po wciśnięciu przycisku „SPORT” ASB.

Natomiast kontrolka „Samochodzik z kluczem”, nie świeci i być może nie powinna, chyba, że w momencie awarii np. immobilajzera.
Muszę się publicznie przyznać, że z trybem sportowym, to dałem ciała, ale przynajmniej dzisiaj pojeździłem sobie trochę z adrenalinką. Ten „klang” z tłumika, hmm!..

Dziękuję wszystkim za pomoc i pozdrawiam - Galanonim
  
 
w omesi B z 94r. jest fabrycznie i zgodnie z instrukcją ,- "S"- w gwiazdce na zegarze obrotów , jak już napisaliście "sporting" po wciśnięciu w dżwigni zmiany trybu ASB , a -"!"- w gwiazdce odpowiada za ASB i umieszczony w części wyświetlacza pod zegarem i gaśnie chwilę po włączeniu zapłonu....a tak przy okazji to dopiero po jej zgaśnięciu włączam rozruch , pozwalając w tym czasie wytworzyć odpowiednie ciśnienie paliwa na listwie wtrysków i pali od totknięcia.... pozdrawiam --jerzy1961--