Zimny silnik i LPG

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co Wy na no?

Zimny silnik i LPG
  
 
Bardzo mądrze napisane. Zgadzam się z tym w 100%. Całe szczęście ma instalację ktora automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się na LPG... no tylko nie gaszę na benzynie ale chyba zacznę...
  
 
Cytat:
2004-08-06 10:28:41, Krzysiek-Diackon pisze:
....instalację ktora automatycznie po osiągnięciu odpowiedniej temperatury przełącza się na LPG...



Właśnie, a ja jak mi sie gazownik zapytał czy montujemy czujnik temp to powiedziałem "Po co?" i nie zamontował.
Ale teraz juz wiem po co sie to montuje.
Chyba umówię sie jeszcze z nim na dodatkowy montarz tego czujnika.
  
 
Przesada, zwłaszcza jeśli nie ma się zamiaru jeździć do końca Espraka.
Krzysiek ile miesięcznie wydajesz na benzynę????
  
 
50zł raz na dwa miesiące.
za gaz natomiast około 500zyli miesięcznie
  
 
Cytat:
2004-08-06 10:38:39, Krzysiek-Diackon pisze:
50zł raz na dwa miesiące.
za gaz natomiast około 500zyli miesięcznie



Krzychu, a przy jakiej temperaturze instalka przełącza się na gasss?????

500 zł. na gassss? hmmm to ile km. robisz miesięcznie?
  
 
instalka przełącza się po osiągnięciu około 25st. C.
500zł to maksimum, ale średnio spokojnie 400zł idzie, średnio 100 na tydzień
przy czym ja nie liczę chmurek i nogę jak pamiętasz mam ciężką. Tzn. nie lubię wolno przyśpieszać... i dlatego tu nie mam oszczędności, cały czas się tego uczę
  
 
Cytat:
2004-08-06 10:57:07, Krzysiek-Diackon pisze:
instalka przełącza się po osiągnięciu około 25st. C.
500zł to maksimum, ale średnio spokojnie 400zł idzie, średnio 100 na tydzień
przy czym ja nie liczę chmurek i nogę jak pamiętasz mam ciężką. Tzn. nie lubię wolno przyśpieszać... i dlatego tu nie mam oszczędności, cały czas się tego uczę



a tak w praktyce, po jakim czasie od odpalenia przełącza się na gasss (w lato i w zimie) ????

Co do przyśpieszania, to pamietam nasz rajd przez Warszawę z prędkością 160 km/h dżżżizusss to była głupota
  
 
Cytat:
2004-08-06 11:06:14, -JACO- pisze:

a tak w praktyce, po jakim czasie od odpalenia przełącza się na gasss (w lato i w zimie) ????



Właśnie Krzysiek po jakim czasie, a raczej po ilu km.
  
 
Cytat:
2004-08-06 11:06:14, -JACO- pisze:

Co do przyśpieszania, to pamietam nasz rajd przez Warszawę z prędkością 160 km/h dżżżizusss to była głupota



Racja JACO, wtedy to była głupota, całe szczęście to była późna godzina. Z KeyJey'em też takinumer kiedyś wywaliliśmy jak wracaliśmy ze Stegien, to był wypas jak staliśmy na dwóch skrajnych pasach na światłach a w środku wystraszona kobietka słuchajaca jak nasze esperynki gazują ... zielone i ogień . Czasami człowiekowi odbija.

Cytat:

2004-08-06 11:06:14, -JACO- pisze:

a tak w praktyce, po jakim czasie od odpalenia przełącza się na gasss (w lato i w zimie) ????



w lato czasami przełącza się odrazu po przegazowaniu powyżej 2000obr, w zimę średnio po 5 km jazdy. Wtedy więcej idzie na benzynę, szczególnie że mam zwalony czujnik MAT i silnik na Pb jest w trybie awaryjnym. Przed tą zimą muszę go wymienić.
  
 
Cytat:
2004-08-06 11:19:35, Krzysiek-Diackon pisze:
... w zimę średnio po 5 km jazdy. ...



Tak tylko, że ja mam do pracy 7km. I to wiochami a nie przez miasto. to pewnie jak bedę dojeżdźał do roboty to mi sie przełączy
Jednak jeszcze sie zastanowie czy założyć czujnik temp.
  
 
Wiesz zawsze można przełączyć ręcznie, czasem to praktykowałem, bo odkąd mam zawlonego MATa to PB pochłania tak że powstaje wir w zbiorniku
  
 
Cytat:
2004-08-06 12:27:41, Krzysiek-Diackon pisze:
Wiesz zawsze można przełączyć ręcznie, czasem to praktykowałem, bo odkąd mam zawlonego MATa to PB pochłania tak że powstaje wir w zbiorniku




Silnik przechodzi ci w tryb awaryjny, sonda lambda nie jest brana pod uwage, wiec mieszanka nie ma odpowiedniego skladu. Raz jest zbyt uboga - wypalaja ci sie zawory, denka tlokow, raz zbyt bogata - wypala ci katalizator, sonde lambda i pare innych rzeczy. Na dluzsza mete nie wolno jezdzic w trybie awaryjnym, gdyz moze to spowodowac powazne zniszczenia silnika.
Lepiej napraw usterke. Chyba to duzo nie kosztuje? To tak jak z wymiana paska rozrzadu - sama wymiana kosztuje niewiele, ale zlekcewazenie terminu wymiany moze skutkowac wielkimi wydatkami po zerwaniu paska!
  
 
a ja powiem szczerze ze mnie wali czy reduktor pociagnie mi 50tys czy 100 i przelaczam na gaz od razu..(przelacza mi sie przy 2tys obr czyli szybko ) i tak samo nie wali mnie czy mi spali litr wiecej gazu bo dynamiczniej jezdze..qrde no trzeba miec cos z zycia i tyle..wiem ze to moze i nierozsadne..ale nie zalezy mi na tym zeby szybko i efektywnie przejechaz z A do B tylko zeby szybko sie wkrecal na obroty od swiatel do swiatel (no jasne ze w granicach rozsadku ale jednak) jazda do 4000tys obr to nie dla mnie
  
 
Ja też przełączam od razu po odpaleniu na gassss, bo dobijało mnie wydawanie 50 zł. miesięcznie na benzynę, skoro muszę jeszcze bulić za gassssss.
Teraz przełączam od razu po odpaleniu i wszystko jest w normie, a benzyna za 50 zł. wystarcza na pół roku
  
 
Zawsze mozna ustawic zeby przelączał np przy 15 st. C( za kilka dni skończe interfejs do centralki to bede robil testy) , albo zalozyc webasto i w zime mozna odrazu odpalac z gazu.