MotoNews.pl
  

Tuning - polerowanie dolotu + planowanie głowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
W zwiazku z wymiana uszczelki pod głowicą zastanawiam sie czy nie splanować jej trochę mocniej i przy okazji nie wypolerować dolotu. Robił to ktoś z Was? Jak tak to prosze o sugestie. U kolegi w CC sporting taka operacja dała 5 KM
  
 
ja se moge dolot polerować, uuuu mogę..... plastkiowy . Podobno trzeba wiedzieć jak wypolerować i wtedy to daje efekt pozytywny. W innym wypadku - niestety niegatywny (podobno baaardzo łatwo spieprzyć).
  
 
Ależ oczywiście że można a nawet polecam o ile planowanie to sprawa ryzykowna ponieważ przeginając można skrucić żywotność silnika (szczególnie przy ciężkiej nodze) a polerowanie jak najbardziej, ja wykonałem tylko szlifowanie papierem ściernym i rzeczywiście efekt odczuwalny. Polecam planowanie głowicy dla gazowców zwiekszony stopień sprężania bardzo podności skuteczność LPG. Przy benzynce należało by wlewać Pb98.
Przy zdjętej głowicy dla świętego spokoju sprawdź szczelność zaworów ewentualnie zmień uszczelniacze trzonków zaworowych.
U mnie po wymianie tych uszczelniaczy silnik od wymiany do wymiany nie bierze ani kropli oleju a ma przejechane prawie 180 tys km.
  
 
a ja powiem tak: mam glowice splanowana na maxa daje slowo ze nie przesadzam, zawor prawie bije o dno tloka ale bez innych przerobek to nic wielkiego. jezeli chcesz wydac hase na glowice, to podst. jest jeszcze polerowanie i poszerzanie kanalow dolotowych i wylotowych a do tego jeszcze sportowy walek za przerobki nie liczac walka, w firmie zajmujacej sie tego typu przerobkami, powiedzieli mi 750zł. niestety, ja mialem jeszcze do roboty gniazda i prowadnice a takze spawanie przeleczy miedzy zaworowej
  
 
Zamiast planować głowicę lepiej założyć cieńszą uszczelkę, np 0,9 mm.
  
 
Hmm z dolotami ptrzeba uwazac bo faktycznie doloty latwo spieprzyc. Wylot poleruj na blysk Glowice mozesz zdjac ale rozmawialem z kilkoma fachowcami, bez sportowego walka nie ma wiekszego sensu. Pozdrawiam
  
 
Podłączam się do wątku... niedługo będe rozbierał głowice, i mam w planach strzelić jakiś mały patent tuningowy
Z tego co się rozeznałem to: tak jak mówi Qzyn - wylot polerować na lustro, dolotu nie polerować ale szlifować i zostawić drobne rysy (podobno aby paliwo lepiej odparowywało, nie wiem jak to się ma do LPG, bo przecież ten chyba nie musi odparowywać - bo od razu jest gazem ), I ważne jest dopasowanie kanałów dolotowych i wydechowych na łączeniach i uszczelkach aby nie było strat i zawirowań. Podobno zdarza się że kanały są zgrane a źle spasowana uszczelka zasłania część przekroju . (informacje tylko zasłyszane i nie wiem czy prawdziwe)

No i pytanko: ile można bezpiecznie splanować głowice (jeżdże tylko na LPG, tylko zimą odpalam na benzie) podobno dla LPG można zdjąć sporo i daje to niezłe efekty a spalania stukowego nie będzie.
I jeszcze: czy opłaca się powiększać przekrój kanałów w głowicy?? czy to nic nie da i tylko szlifować i polerować??
  
 
Cytat:
2004-08-08 21:01:30, liked pisze:
a ja powiem tak: mam glowice splanowana na maxa daje slowo ze nie przesadzam, zawor prawie bije o dno tloka ale bez innych przerobek to nic wielkiego. jezeli chcesz wydac hase na glowice, to podst. jest jeszcze polerowanie i poszerzanie kanalow dolotowych i wylotowych a do tego jeszcze sportowy walek za przerobki nie liczac walka, w firmie zajmujacej sie tego typu przerobkami, powiedzieli mi 750zł. niestety, ja mialem jeszcze do roboty gniazda i prowadnice a takze spawanie przeleczy miedzy zaworowej



troche stary temat, ale chciałem go odświeżyć. 750 to cena na dzisiaj bardzo atrakcyjna. Co to za firma?
Chciałbym poznać wasze opinie na temat planowania głowicy i kanałów, (zwłaszcza tych którzy mają to już za sobą). No i namiary na firmy, które zrobią to za rozsądne pieniądze. U Chojnackieko GT przy 16v to cena 2,5k wiec duuuużo, zwłaszcza że to opcja bez wałka.
  
 
polerowanie kanalow i zmiana ich geometrii to juz troszke wyzsza jazda i pasuje miec pojecie,za to jest jedna podstawowa kwestia: zgranie kanalow glowicy i kolektorow.nawet najlepiej obrobiony kanal nie da wiele jak beda "schody" na przejsciach glowica kolektory.tam beda najwieksze zawirowania. warto zwrocic na to uwage.pozdrawiam i powodzenia
  
 


[ wiadomość edytowana przez: william0000 dnia 2007-02-26 11:16:15 ]