Czyżby selektor zmiany biegów ??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
zacznę od początku:

w sobotę wieczorkiem zapalił mi się na chwilę komunikat "automatic greabox - check" - czyli błąd skrzyni... po ponownym uruchomieniu było wszystko git.

Dopiero dzisiaj w południe zrobił to samo...ale tym razem już nie wrócił do normy, wynikiem tego zmieniałem biegi ręcznie, na tabliczce skrzyni nie świeciły się diody.
Zajechałem po drodze do aso, gość od automatów od razu zerknął na bezpieczniki i wyciągnął przepalony bezpiecznik od skrzyni.
Po zamontowaniu nowego bezpiecznika.. git działa. Wsiadłem i tak "P" = ok.; "R" = ok. "D" = ok....... "3" mognęły wszystkie diody i bezpiecznik zrobił "pyk" i znowu komunikat.

Teraz pytania zasadnicze:
1. czy to selektor robi zwarcie ??
2. jeżeli tak to czy jest to naprawialne??
3. jeżeli nie, kto ma używany selektor do skrzyni R35 (98r auta)

pisać szybko !! jutro jadę na dłubanie a nie chcę aby ktoś mi powiedział, że mam go wymienić (800 pln)

p.s. umówiłem się również na przeczyszczenie chłodnic od zewnątrz, mechanik stwierdził, że są tak zabite, że prawie nie przepuszczają powietrza - stąd podwyższona temperatura silnika 97,5 - 100.
  
 
nie bardzo wydaje mi sie zeby to był selektor. Zresztą gdybys go zdjął to zobaczysz..czy "nózki" są ok w środku...nie raz one gniją lub sie zabrudzi....ale wtedy wchodzi awaria...i nie przepala bezpiecznika...przynajmniej nie znam nikogo...kto by mial taki objaw.
  
 
Witam w klubie aftomata i kto Ci pomoże biedaku
  
 
Witam
Nim pojedziesz do "krwiopijców" przeglądnij dokładnie wiązkę kabli biegnących do selektora.
Znam przypadek, że przyczyną identycznych objawów był przetarty przewód zwierający przy wstrząsach do masy.

PZDR.
  
 
RES,

Mi padł selektor, ale bezpieczniki były całe.
Gościu od automatów powiedział, że zrobi mi to za 350pln tylko muszę zorganizować kanał. Pojechaliśmy do warsztatu kumpla i w godzinkę wymienił stary selektor i założył regenerowany.
Selektor jest tak niefortunnie zamocowany, że zbiera "całą" wodę z pod samochodu. Podobno nówki z ASO potrafią wytrzymać jeden sezon. Na regenerownym pojeździłem rok i sprzedałem samochód, więc nie wiem ile wytrzymał.

W razie czego mam gdzieś w pracy kontakt do gościa.

pozdro
3
  
 
Bo wy automatyczni, to macie w głowach poprzewracane, nie chce się wam lewą nogą ruszać, a swoją drogą współczuję Resiu, jakby co zmieniaj na manual, masz dobre przykłady
  
 
Cytat:
Podobno nówki z ASO potrafią wytrzymać jeden sezon.


Ja mam selektor od nowosci (9 lat) i dziala dokladnie tak jak nowy, wiec chyba nie jest tak zle z ich wytrzymaloscia.
  
 
miałem to samo z selektorem w senatorze. kiedy utrafiłem przy ręcznej zmianie na miejsce między biegami przechodził w tryb awaryjny. bezpieczniki były oki. pomagało jedynie wyłączenie stacyjki i czasami "pomachanie" lewerkiem kilka razy do przodu i tyłu.


co do chłodnicy to święta racja. kiedy przez rok nie mogłem dojść do ładu z wiskozą wymyłem dokładnie chłodnicę kilmy i wody. można to zrobic samemu najlepiej wymontować wody dokładnie odkurzyć obie szczotką odkurzacza do trudno dostępnych miejsc. namoczyć, spryskać środkiem do mycia felg, odczekać i wypłukać ale TYLKO wodą z wężą. znam przypadek gościa myjącego karcherem - przecięta chłodnica.
  
 
Więc sprawa ma się następująco:

- bezwzględnie selektor robi zwarcie przy przełączeniu na poz "3"
- wszystkie przewody od selektora są ok. wiązki są w rurkach, wszędzie sucho....więc nie ma mowy o zwarciu na przewodach.
- w piątek powinienem mieć przesyłkę od 3-ki (wielkie dzięki !!!!!) w której będzie selektor po regenaracji od gościa o którym 3-ka pisał wcześniej.
- w poniedziałek rano wymieniam selektor - napiszę co i jak.

p.s. chłodnice przepłukane z zewnątrz, syfu było max !! narazie temp. oscyluje w okolicach 95 (przypominam, że to automat) wcześniej było w przedziale 97,5 - 100. Mam nadzieję, że to pomoże (po naprawie tem pow była tylko 23*C)
Ktoś wspominał, że kupił termostat z temperaturą pełnego otwarcia 90*C, przypomnijcie mi gdzie można go kupić, w aso mają wszystkie jednakowe. Gość powiedział, że musiałby w fabryce wybrać termostat aby stwierdzić jaką on ma temp. otwarcia. Dostają nieoznaczone.
W razie czego zobaczę jeszcze opcję wymiany termostatu.

Pozdrawiam

Robert
  
 
zakończnie tematu:

dostałem selektor, wstawiłem... wszystko bangala jak trzeba - mam nadzieję, że taki stan będzie trwał dłużej

p.s. Selektor który siedział u mnie był na 100% dłubany wcześniej. Przy wejściu wiązki kabli do selektora powinna być plastikowa blokadka, której nie było... w zamian za to trochę sylikonu i opaska plastikowa.


Pozdrawiam

Robert
  
 
Oj zazdroszcze
ja mam przed sobą przekładnie i wiele pytań.....
  
 
ja tyż ma problem (mam nadzieję) że z selektorem mianowicie przy skrajnym, dolnym położeniu dżwigni zmiany biegów załancza się 2 i żebym nie wiem jak naciskał na dźwignię nie wchodzi 1, co prawda jest to mało uciążliwe ale ... no i nie wiem czy się za to zabierać,bardzo kłopotliwy jest demontaż tego ustrojstwa?
  
 
Dan; trzymam kciuki.

diro: proste jak budowa cepa: 3 śrubki. z tym, że jedna jest za razem tuleją, która pracuje w selektorze. Trzeba na nią uważać, jak nie chce się odkręcić to nie próbować na siłę (największa na środku selektora) poryskać odrdzewiaczem i cierpliwie próbować.
Podobno taki objaw jak u ciebie może być tylko kwestią regulacji położenia dźwigni.
  
 
dzięki, jak znajdę troszkę czasu to może się tym zajmę
  
 
Dzisiaj miałem to samo z automatem, po prostu załamka
Chronologicznie to wczoraj pod wieczór myłem autko program pełny łącznie z podwoziem.
Dzisiaj robię kilkaset metrów po osiedlu bardzo powoli (szukałem kogoś) i nagle czuję jakiś problem: patrzę na wskaźnik selektora, a tam żadna dioda nie świeci
Oczywiście na wyświetlaczu błąd Automatikgetriebe
Dotoczyłem się pod dom ręcznie wybierając biegi z niezłą zabawą przy parkowaniu
Także mam nadzieję, że to tylko elektryka, ten Najazd_warszawski to by się przydał Beci już dziś
Do tego dokłada się stary akumulator do wymiany, nowy jeździ w bagażniku, bo... śruba mocująca stary tak się zapiekła, że ni c.... jej odkręcić, zalałem WD, czekam i zbieram mocne klucze (słaby dostęp, ryzyko zwarcia, cienkie długie sztorcowe klucze gną się jak plastelina).
JaC