Camry 2.2LE - słabe osiągi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
jestem nowiuśkim posiadaczem Camry 2,2 + gaz (1993)
generalnie autko klasa wszystko sprawne, przez 2 tygodnie od zakupu zrobiłem prawie 4tyś km i wszystko gra, prawie.....
Wypadłem na niemiecką autostradę i postanowiłem sprawdzić
ile to cudo potrafi jechać i klapa na gazie.

Między 100 a 130 to bujała się strasznie długo a już powyżej 130 całkiem sprytnie ale znów powyżej 150 ledwo co ledwo. Uznałem na początku że tak ma być (pierwszy automat i pierwszy mój gaz).

Na benzynie jest trochę inaczej ale bez rewelacji. Mam tradycyjny gaz (chyba generacji 2). Jak macie jakieś porady dla nowego dzięki.

Jeszcze jedno pytanko, co ile trzeba zmieniać olej w automatycznej skrzyni (i czy coś jeszcze trzeba zmieniać np filtr).

p.s.
Może to wina nawyku poprzednie moje auto miało prawie 170 koni (Nissan 240SX) i trzeba się przestawić. W sumie to mi to nie przeszkadza za bardzo ale chciałbym pojeździć tym autem jak najdłużej i chcę poustawiać wszystko jak najlepiej.
  
 
Specjalistą od japońskich samochodów nie jestem ale zacząłbym od sprawdzenia stanu filtra powietrza ,świec i i ciśnienia w oponach(to nie żart )przejechał się na benzynie i jeśli dalej będzie coś nie tak to na komputer
  
 
W automatycznej skrzyni jest wkład filtra,który należy wymienić co wymiane oleju w skrzyni biegów.Ja w moim amerykańcu wymieniam co 40-50tyś km i jest ok.Zresztą tak zalecił mi mechanik co naprawia skrzynie automatyczne.
  
 
Camry 2.2(i to jeszcze automat) to przecież słabe auto,niewiedziałeś o tym?
Ale wróćmy do rzeczy.Po założeniu gazu ,autu mógł się znacznie zmienić przebieg momentu obrotowego względem serii na niekorzyść oczywiście.Zamiast być on w miare płaski,to jest w kilku miejscach(np.obroty silnika od 100 do 130km/h,co opisałeś) zgięty w dół i przez to odczuwasz znaczne pogorszenie osiągów.Można temu zaradzić sprawdzając te rzeczy o których pisał kolega poniżej,jak również pokusić się o wymiane miksera na większy,większego reduktora od gazu,ale skoro piszesz ,że na Pb niema rewelacji większych to winny powinien być np.dławiący przepływ powietrza mikser o średnicy grubości palca wmontowany w rure ssąsą za filtrem powietrza.Spróbuj go wyjąć zastąp jakimś kawałkiem gumy,odłącz na chwile zasilanie od gazu i zobacz jak te auto będzie pomykać .Różnica gwarantowana.Jest jeszcze filtr od gazu,który co 15-20tyś km należy wymienić.
Ty montowałeś ten gaz,czy już tak kupiłeś?????Jak kupiłeś to może tylko go wyregulować trzeba na kompie i będzie dużo lepiej.


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2004-08-10 10:44:12 ]
  
 
Dzięki,
Opony OK, wymienione i sprawdzone ciśnienie
Dziś zaczynam wymiany paski, świece, filtry itp
później do ASO toyoty na komputer i zobaczymy co dalej.
Wiedziałem, że to nie będzie demon prędkości i nie o to mi chodziło, ale dla pewności i dobra auta chciałem się popytać u
doświadczonych kolegów. Dzięki jeszcze raz.
  
 
Sam sie kiedys rozczarowalem gdy zamierzalem kupic camry 2.2 z manuałem.Dunamika jazdy byla gorsza niz w starej carinie II i dlatego dalem sobie siana z tym samochodem.Kupilem GTi i jest jeszcze gorsza...ale jaja.
  
 
Hej,carinus.Przyjedź ,albo GTi,albo II do skarbiego 29.08 na sprint i zobaczymy jakie czasy wykręcisz.Będzie można coś porównać ,podyskutować,no i dobra zabawa.Ja jak zrobie planowane mody,to pojade,a jak niezdąże ,to nie,bo sądze,ze max.z tej machiny juz wycisnąłem na 1/4 i szybciej padlina niepoleci w tym stanie,ale jakie czasy ma twoja srebrna strzała???


[ wiadomość edytowana przez: faworyt dnia 2004-08-11 10:37:00 ]
  
 
Cytat:
2004-08-10 22:09:41, carinus pisze:
Sam sie kiedys rozczarowalem gdy zamierzalem kupic camry 2.2 z manuałem.Dunamika jazdy byla gorsza niz w starej carinie II i dlatego dalem sobie siana z tym samochodem.Kupilem GTi i jest jeszcze gorsza...ale jaja.



No ale co sie dziwisz, jesli nie lubisz jej wkrecac na obroty? Twoj 3SGE inaczej nie pojedzie niz powyzej 5000