Krzywy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam kolejnych parę kłopotów zeswoim pugim 405 1,9
1.zauważyłem że auto krzywo stoi,tzn jedna strona jest niżej a druga wyżej,nie jest za bardzo widoczne ale jak ktoś się pryjrzy to widać,co to może być?może amory,bo jak się jedzie po dołkach to jakbym jeschał n adrewnianych kołach na wozie,wszysto w środku strzela,puka,ale jak bujnę autkiem (takie stare sprawdzenie amorów)to autko staje sztywno.
2.wziąłem się za rozbieranie maglownicy,bo w kancie kiedyś rozbierałem,tu wyjąłem tylko tą sprężynę co dociska ślimak to listwy zębatej,są tam podkładki przez które jak mówił mechanior reguluje się luz,da się tak wykasować luz,bo nowy magiel to kosztuje,chyba więcej niż mój cały samochód,u mnie luz jest i to coraz większy ale tylko jak koła są na wprost,końcówki maechanior sprawdzał,da się jakoś to zrobić?
3.Wczoraj widziałem w markecie wosk koloryzujący,był niebieski,żółty czerwony,jak czytałem nadaje on nadwoziu lekki kolorek np niebieskawy,ja mam auto beżowe,także nie wiem czy jest sens to kupować?jaki to daje efekt?Dzięki za odpowiedzi nawet jak ich nie będzie


  
 
Hallo,najpierw wymien wachacze,potem,jezeli luzy nie ustapia,koncowki drazkow kierowniczych , a potem to juz z gorki.Te male koncowki ktore dochodza do konca stabilizatorow.Nie jest to az takie drogie.Jak to wszystko juz zrobisz,musisz sie zabrac za tyl,tzn.,wymien bezwarunkowo gumy gorne i dolne na ktorych leza tylne sprezyny.O amortyzatorach nic nie pisze , bo musza byc przetestowane w warsztacie.Na oko to......no juz wiesz.O wywazeniu kol to chyba nie trzeba gadac,a tarcze przednie hamolcowe nie moga miec rysow,musza byc w miare gladkie.Musisz jeszcze sprawdzic zawieszenie samego silnika,nie moze miec luzow.Wiadomo,takie roboty nie wykonuje sie w ciagu dwoch dni.Powodzenia-napisz co zrobiles-Adalbert
  
 
Witam
Postaram Ci się odp. w punktach.
1. To że ma tendencję do lekkiego przechyłu ma związek z zawieszeniem, najprawdopodobniej główną przyczyną są sprężyny, a w starszych modelach resory (pomijam opis uszkodzeń tych właśnie ze wzgłędu na rzadkość występowania obecnie) może to być pęknięcie, ale najczęściej występuje odkształcenie eksploatacyjne lub technologiczne-materiałowe. Przy każdej wymianie amorków powinno porównywać się ich dł. w rozprężeniu, można mierzyć . Wysokość obu na osi powinna być taka sama, lub min. tylko się różnić. Przy zużyciu innych el. zawieszenia o takich oznakach trudno mówić o możliwości jazdy, czego nie wykluczam.
Wymiana wahaczy jest przed Tobą, z tym że o ile nie są pogięte, pęknięte polesam wym. elementów typu silentblocki sworznie zwrotnicy(wahacza) jest to ok. 50% kosztu kompletnego wachacza. Najczęstszą przyczyną przenoszenia się nierówności drogi i stuków są: sworznie wachacza, amory, wybite silentbl., łączniki stabilizatora, mocowanie amorów.
2.Wiadomo, że maglownicy sam nie zregenerujesz z luzem o ile występuje możesz pokombinować, czyli ująć podkładkę lub dwie, ale musisz wziąć pod uwagę fakt, że najwięcej zużyta jest przy kołach ust. do jazdy na wprost. Zanim ją zabezpieczysz po kasacji luzu sprawdż czy koło sterowe obraca się swobodnie w człym zakresie, najlepiej zrób kilka rundek aby sprawdzić czy na zakrętach nie blokuje i powraca samoistnie do jazdy na wpr. . Pamiętaj aby w czasie tej operacji doładować smaru.
3. Wosk koloryzujący możesz sobie odpuścić, a pieniądze przeznaczyć na zakup renovatora lakieru one także zawierają woski, lub jeśli to konieczne dobrej pasty polerskiej. W każdym przypadku musisz włożyć dużo wysiłku, a efekty lepsze. Po takiej operacji dobrze jest karoserię zabezpieczyć pastą na polimerach lub teflonie one same w sobie w trakcie aplikacji usuwają utlenioną warstwę lakieru i zarazem zabezpieczają.Do mycia wskazane jest używać szamponów z woskiem. Gdybyś się bardzo upierał przy różnego typu "kolorynkach" to bez większego problemu dobierzesz coś dla siebie ponieważ kolor ma być tylko zbliżony-zazwyczaj na odwrocie jest tabela barw. Powodzenia .
Pozdrawiam