Tuning 1,8TD ???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Koleszka kupił sobie fordzika z silniczkiem 1,8 TD z intercoolerem (90KM) i zastanawia się co można z takim silniczkiem zrobić, aby go troszku wzmocnić.
Ma ktoś jakieś doświadczenia z tuningiem takiego silnika
Niestety nie można zrobić w nim chipa , bo to stara generacja, ale może coś z głowicą, wydechem lub wtryskami
  
 
WYdech to chyba nie problem bassowke zalożyc. W sumie sie nie znam HEHE tak mozna by sobie pomazyc o wiekszej turbince nie wiem nie znam sie HEHE.
  
 
Tłumik "sportowy" w diesel'u nie daje basu, a przynajmniej niewiele.
  
 
Jak mielismy Mondeo z tym silnikiem to gadalem z kolesiem co z takiego silniczka wyciagnal 115 KM - w jezdzie bardzo odczowalne mowil. Nie mam niestety juz jego adresu e-mail. Mowil cos o splanowaniu glowicy i paru innych rzeczach ,ale juz nie pamietam.
  
 
Ciśnienie doładowania mozna podnieść o jakieś 5-8%. Też będzie odczuwalne.
  
 
Cytat:
2004-08-11 21:34:09, WilK pisze:
Ciśnienie doładowania mozna podnieść o jakieś 5-8%. Też będzie odczuwalne.



Czy można to robić samodzielnie domowym (garażowym) sposobem? (jeśli tak to jak)
  
 
Można kłute tłoki załorzyć i metalowy kolektor dolotowy.
  
 
Hmm.kute tłoki to raczej w przypadku troche bardziej podkreconego silnika.Same tłoki nie zmienią mocy.Czytałem niedawno taki artykuł że Civic z silnikiem v-tec na seryjnych tłokach bez problemu wytrzymuje cisnienie doładowania do 0.6 bar. chcac pompowac do silnika wiecej trzeba juz załozyc kuty osprzet.Ale 0.5 bara w civicu dało wzrost mocy ze 150 koni do ok. 200. Nie mam natomiast pojęcia jak sie ma to do diesla,ale zwiekszenie cisnienia na turbinie na pewno da jakąś poprawe.
  
 
no no....zwiekszajcie cisnienie doladowania to da ale wymiane silnika. Jezeli da sie zwiekszyc dawke paliwa jakos tam na pompie czy cos to mozna zwiekszac cisnienie doladowania...ale ja bym nie ryzykowal.
  
 
może niech sprawdzi czy wszystko ma dobre, np.ERG jak lipa to będzie silnik słabszy.