| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-08-11 00:08:57 Próbowalem to policzyc, ale g... mi wyszlo.
O ile zmienia się stopień sprężania po planowaniu glowicy? Silnik 1.6, standard 9,5. |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-11 11:10:59 A o ile chcesz splanować głowice? Bo nawet jak ja zjedziesz o 0.6mm to niewiele poczujesz. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Ali-En Miłośnik FSO Mercedes C36 AMG Opole | 2004-08-11 12:13:35
|
adamus Miłośnik FSO 1.3 - 2.0 Gdynia, Elbląg | 2004-08-11 13:24:37 Przy zebraniu 0,6 mm stopien sprezania wyszedl mi, po zgrubnych obliczeniach na kolanie (moglem sie pomylic) dla silnika 1.6 przy (upraszczajacym) zalozeniu, ze ksztalt komory spalania jest walcem na wysokosci, ktora "zbierasz", rowny 10,07.
Oczywiscie w rzeczywistosci przyrost jest mniejszy, gdyz komora spalania bezposrednio nad cylindrem nie jest idealnym walcem. Jeszcze raz zastrzegam ze moglem sie gdzies kopnac w obliczeniach oraz zaokraglic cos za mocno. Pozdrawiam Adamus |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-11 14:02:40 Wlaściwie można potraktować komore spalania jako waleco o średnicy 72mm W końcu to taka sama komora jak w silniku 1300. Ew nawet 70mm ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-08-11 21:13:13 Gdzieś na forum, ale nie wiem gdzie |
nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2005-11-20 00:12:57 na lince sie silnik szybciej kreci, a ty sobie swiece zarowe zmien i wtryski doprowadz do pozadku to bedzie odpalal. |
Lafaar Miłośnik FSO MR93 / Vitara / Berl ... Toruń ZOK | 2005-11-20 00:17:26 ... i DOBRE paliwo lej na zimę. |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-11-20 00:20:16
w baku na bank jest tylko czysty ON, bo po kupnie wszystko wyjeżdżone praktycznie do zera... |
nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2005-11-20 00:23:11 a pompa daje dobre cisnienie i dobrze jest ustawiona jego dlugosc, moment rozpoczecia itede? |
dr_przemek Miłośnik FSO FSO125p/Uno1.4i.e.S Warszawa - Bielany | 2005-11-20 00:26:57 stare diesle to są dobre na lato. w zimie muszą odpocząc. jak mieliśmy merca W115 to dopiero w kwietniu odpalił (od grudnia) |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-11-20 00:27:43
przypuszczam że nie, bo po wyciągnięciu cięgna wyprzedzającego początek wtrysku, silnika już za cholerę nie da się uruchomić.... w ogóle to jest b.dziwna sprawa, bo ona z rana raz pali powiedzmy za 2 razem, a czasem trzeba próbować z 5 razy.... Cholera wie od czego to jest zależne Dzisiaj jednak za cholerę nie chciała, musieliśmy się posiłkować linką... |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2005-11-20 00:57:33
Stare diesle mają to do siebie, że w niskich temperaturach wymagają kilkakrotnego podgrzania komory spalania (2-3 cykle podgrzania przed uruchomieniem rozrusznika). I na zimę do baku dobrze dotankowywać do ON benzynę, proporcji nie pamietam (ale nie były to takie sladowe ilosci) - ułatwia to rozruch zimnego silnika. No i trzeba dolewać specyfiki, które zapobiegaja wytrącaniu sie parafiny w ON. Warto tez wiedziec, że w dieslach w mozliwościach "rozruchowych" ogromne znaczenie ma prawidłowa kompresja w cylindrach - niższa niż 20 bar oznacza spore kłopoty z nastaniem mrozów. |
Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2005-11-20 08:40:04
Hehe, widze Mak ze niezle imprezujesz i duuuzo pijesz Przypomnialo mi sie podobne pytanie znajomego ojca. Kiedys na spacerze mowi do mnie: "Sluchaj, jak to jest z tymi dieslami, czy one potrzebuja do pracy powietrza czy nie? Benzynowe to wiem ze tak... Pytam, bo ostatnio gralismy z Witkiem w brydza, popilismy mocno, i Witek twierdzil stanowczo ze nie..." Nadmienie ze obaj panowie maja magistra, a pytajacy ma zone chemiczke. Tego musieli popic, ze tak sobie w glowach namieszali
Kopnij tych kolegow w d... Mam chyba jeszcze artykul, bodajze z czasopisma "AUTO - Technika motoryzacyjna". Tam sa opisane szczegolowo rodzaje swiec zarowych, konstrukcja, materialy, specyfikacje i roznice w trwalosci miedzy podrobkami a markowymi, wszystko udokumentowane zdjeciami. Najlepsze z tego wszystkiego sa fotki zuzywajacych sie swiec - jak powoli traca sprawnosc, pekaja, puchna itd, czesto uniemozliwiajac wyjecie. Nie czekaj az swieca sie ukruszy i silnik pojdzie sie kochac, albo az bedziesz musial zrzucac glowice, zeby ja ulamac i wykrecic.
No to mnie zupelnie nie dziwi. Przyklad - wiekszosc samochodow z mapa wtrysku, miedzy innymi Poldek z tego co pamietam z ksiazki, opoznia zaplon do zera, dopoki obroty nie przekrocza 500 i nie nastapi zaplon, a Ty go chcesz jeszcze przyspieszac. Takie przyspieszenie to jest do ekonomicznej jazdy a nie odpalania
Ogolnie to Ci polecam wymienic swiece, wtryski tez, jak diesel kopci na czarno to juz jest ich agonia, a watpie zeby od nowosci wymieniali. Nawet jak spalanie jest git, to dokladnosc dawki i rownomierne rozproszenie jest juz nie to co powinno byc. Taki remont dla Golfa to mysle ze w 1000 by sie zmiescil i mialbys potem znow 200-300 tys. km bezstresowej i szybkiej jazdy. No i skonczy sie przy okazji odpalanie po kilku razach czy przymusowe zimowanie A i sprawdz kompresje przed wymiana, bo moze bedzie warto ogolnie wymienic uszczelke. Dobra juz nic nie mowie, bo doloze pierscienie, remont pompy i sie zabijesz z rozpaczy, hehehe
[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-11-20 08:49:29 ] |
nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2005-11-20 10:11:12 mozesz zeskanowac ten artykul?
ja tam problemow ze swiecami nie mam :] jak diesel nie odpala ladnie to komplet nowych swieczek i do tej pory pomagalo
w busie na upalajace sie swiece pomoglo naprawienie czujnika temp od przekaznika swiec - grzal zawsze na goracym silniku i upalilo dwie swiece, wiosna dostal komplet nowych i odpala do tej pory, a kompresji wzorowej to on juz nie ma :/ |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-11-20 12:29:11
Kiedy pijemy?
Dziękuję Ci za zwrócenie uwagi na ten problem - mnie również wydaje się, że świeca żarowa może się częściowo zużywać, aczkolwiek zastanawia mnie fakt, czemu koledzy mówili, iż w praktyce nie występuje coś takiego, oraz czemu pominięto ten aspekt w fachowej literaturze.
Tym mnie poprostu rozwaliłeś Ów cięgno służy do
Golf ma się świetnie, bestia jak na razie nie sprawia żadnych problemów Problem dotyczy Ascony. Pytałem o te sprężanie, bo usłyszałem taki tekst od mechanika (odnośnie tego odpalania z linki). Ascona poprostu rano nie chce zapalić. Pomimo dodatniej temperatury. Jak już zapali, to wydaje się, że jest już OK, aczkolwiek widać, że silnik jest już słaby (jak jest zimny kopci solidnie). Jednak Jetta miała silnik w jeszcze gorszej kondycji, a mimo to odpalała bez problemu przy -15st.C. Tak więc myślę, że nie tu jest pies pogrzebany. Co do wtrysków - powtarzam - nie leją. Nie ma czarnej chmury przy pełnym obciążeniu. A jeśli by była, to też nie ma to wpływu na ranne odpalanie - wiem z autopsji.
Obecnie auto stoi już w warsztacie. Zostanie zmierzona kompresja. Zobaczymy co powie mechanik... |
Ambrosios Miłośnik FSO Warszawa | 2005-11-20 15:03:02
Wpadaj do Lomianek kiedy chcesz Zapraszam na ogledziny mojego poldolota. Jak mozesz w tygodniu zajrzec, to zobaczysz mnie w trakcie roboty w garazu, a jak chcesz sie przylaczyc to odwdziecze sie za prace obiadem, flaszka i w miare mozliwosci gotowka.
Mak, nie ucz mnie techniki z ksiezyca, tylko wez sie zastanow Im szybciej kreci sie silnik, tym szybciej porusza sie tlok i tym wczesniej musi wystapic wtrysk w dieslu / iskra w benzynowcu, zeby zaplon nastapil w optymalnym momencie. Stad tez wraz ze wzrostem obrotow zwieksza sie wyprzedzenie kata zaplonu. Przy tak malych obrotach jak przy rozruchu, zmniejsza sie je do minimum, a czasem nawet do zera. Dlatego tez po zwiekszeniu go w zaden sposob nie mozesz odpalic. Proste? Jak mi nie wierzysz spytaj sie calej reszty klubowiczow
Z tym sprezaniem to mechanik albo jest glupi albo sobie jaja robi. W jaki niby sposob mialoby sie zmienic cisnienie generowane przez tlok przy odpalaniu "z linki"? Takie odpalanie szkodzi jedynie niektorym rodzajom silnikow z wrazliwym wtryskiem lub bardziej skomplikowanym ukladom napedowym (Torsen) oraz jak ktos ma plastikowy dolot i niewyregulowana gazownie... A co do Ascony, to wymien swiece. Jak nie pomoze, to takze wtryskiwacze.
Otoz to Niestety sprawdzilem biblioteczke i wiem juz ze nie mam tego artykulu :/ Mam za to kilka innych artykulow typu: "bezstopniowe skrzynie biegow" i "rodzaje ukladow kierowniczych" z opisem wad i zalet poszczegolnych rozwiazan. W wolnym czasie moge je zeskanowac i wrzucic gdzies.
[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-11-20 15:13:25 ] |
Makaveli Miłośnik FSO Opel Omega B 2.0 8v Warszawa | 2005-11-20 16:05:48
Ambro, my chyba mówimy zupełnie o czymś innym . Miałeś kiedyś starego diesla? Jest w nim taki odpowiednik "ssania". Wyciągasz cięgno i BANKOWO ułatwi Ci to poranny rozruch (o ile silnik i osprzęt jest sprawny). Miałem tak w kilku autach i zawsze działało.
Akurat w Asconie jest inaczej, ciekaw jestem czym jest to spowodowane.
Dziękuję za zaproszenie, mam nadzieję że kiedyś uda się zrobić taki spot |