Jaka jest wysokość bloków silnika DOHC?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak w temacie, jaka jest wysokość bloku silnika poszczególnych modeli silnika DOHC? Szukałem w archiwum, ale nie znalazłem nic na ten temat...
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:38:47 ]
  
 
Korby co do długości to sie oczywiście różnią.
Z tego z Mrozkiem gadałem do i szerokośc i teraz nie pamiętam czy średnica też czopów się różni na wale.
Jak to we włoskich produktach co pół roku coś sobie zmienili bo bardziej się podobało
  
 
Czy macie rysunki tych silników ?

Jeśli tak to czy mógłbym dostać skan?

Pozdrawim
  
 



[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:36:56 ]
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:35:51 ]
  
 
OK co masz do DOHC to wyślij jak możesz na adres mlepiarz@poczta.fm
Szukam wszędzie bardziej szczegółowych danych tych silników ale jakoś nie mogę znaleźć

Dzięki wielkie
Pozdrawiam
  
 
Cytat:
JEŻELI CHCESZ ZNAĆ KOKRETNY WYMIAR wieczorem podam.




Jeśli byś był tak miły i to sprawdził, to byłbym wdzięczny Mam 2.0 z numerami od 1.6 i chciałbym być spokojny że to 2.0 zanim zacznę go robić, a nie np. 1.6 z płaskimi tłokami od turbo
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:35:24 ]
  
 
Cytat:
2004-08-11 23:19:14, MLPolonez pisze:
OK co masz do DOHC to wyślij jak możesz na adres mlepiarz@poczta.fm
(...)


I za jednym razem jeszcze race_d@interia.pl plz .


Cytat:
2004-08-11 22:34:31, automatic pisze:
(...)
muszę poskanować serwisówkę


A dużo tego jest?? Znaczy ta cala serwisówka jak objętościowo wygląda . Bo tak sobie pomyślałem...
Eeeee, to chyba słaby pomysł jednak...
  
 
W takim razie ja poprosze o wymiary korb z 1600 TC, bo szukam takowych do mojej padaczki.
  
 
Mam wysokość bloku 2.0-od podstawy/płaszczyzna mocowania miski olejowej/ - do płaszczyzny pod uszczelkę głowicy.
wynosi 279mm [pomiar kątownikiem kupionym w markecie -
+/-1mm ].-napis na bloku pod kolektorem ssącym 132DB

obok stoi 1592 kompletny-[pomiar trudny i bardzo niedokładny]
około-270mm -napis na bloku 132AB
CO do 1600TC są generalnie dwa typy 132A.000+132B000
oraz 132.C.000+132.C.6000-ten ostatni st.sprężania 7.7/płaskie
tłoki od 2.000/ na bęzynę normal ok.80 oktanów.
pierwszy typ 80mm tłok/79.2 skok-poj. 1592mm /125mm korbowody
drugi typ 84mm tłok/71.5 skok-poj. 1585mm/128.5mm
korbowody
luzy zaworowe wszystkie typy dohc-0.45mm
luzy zaworowe wszystkie wraz z argentą 2.0ie-0.6mm/wznios krzywek 9.714+9.900
wyjątek stanowi argenta 1.6 i 2.0 gaźnik-0.5mm/wznios krzywek
-9.564mm/
serwisówka ma ok 150-200stron jest odbita na czerwonym/aby nie kserować -tacy sprytni/papierze-muszę obrobić skanerem indywidualnie każdą stronę!!- cierpliwości...
odpowiem wraźie potrzeby
  
 
No to zonk:

Z tego wynika, ze są 2 dlugości korb 125 i 128,5mm. A podają może wilkosci otworów?

Pzodrawiam.
  
 
sorry że pytam, ale jakie otwory?
  
 
Co ro różnicy między 2.0 a 1.8 to 9mm mniej więcej się zgadza. W warunkach bojowych mierzyliśmy oba silniki na samochodzie i wyszło że róznica wynosi: ~1 grubość opakowania po simmeringu corteco - taką ciekawa jednostka długości - mniej więcej to będzie tak 9-11 mm. 1.6 nigdy nie widziałem.
Długoścki samych korbowodów muszą się róznic (w 2.0 dłuższe) , bo inaczej zwiększenie wykorbień na wale (czyli zwiększenie skoku) skończyłoby się wypadnięciem tłoka z cylindra :>
Czy to 2.0 łatwo sprawdzić - jak masz śrdnicę 84 to skok tłoka ma być 90 i problem z bani.
Jeżeli nie sprawi to problemu to mógłbyś też tą serwisówkę na woj-o@go2.pl podesłać ?
Mam jeszcze pytanie.
W 2.0 Fiata gaźnikowym zawoki ssące są 42 mm średnicy i długość (strzelam) 106 mm). W cromie (i wersjach abarth) zaworki są 43.5 mm średnicy i długość 105 (grunt ze 1 mm krótsze). Ktoś moze wie co spowodowało tą zmianę - inne szklanki, gniazda w głowicy, a może inaczej odlana głowiczka z wałkiem (niżej), bo myślę jak tu bez pogłębiana gniazd zapakować te zawory do fiata (normalnie to skończą mi się płytki regulacyjne)
  
 
Masz rację !
Właściwie zaczeliśmy temat od końca.
Należało zmierzyć skok-wtedy wiadomo zawężamy zakres modeli.

A pomiar /w miarę dokładny/ jest łatwy:
wykręcić wszystkie świece -aby kompresja nie przeszkadzała
[jak brak kompresji można wykręcić tylko jedną]
dobrać /przyżąd pomiarowy/- najlepiej listewkę drewnianą.
I wstawić ją do cylindra,obracając wałem zaznaczyć skrajne
położenia tłoka na listewce-
ODLEGŁOŚĆ pomiedzy kreskami na listewce-to właśnie skok tłoka !/na tyle dokładnie że pozwoli ustalić 1 z 3 możliwych
skoków :
71.5 - 1300/1400/1600 dohc
79.2 - 1600/1800/ dohc
90.0 - 2000/dohc
  
 
Jak sie uporasz ze skanowaniem to i ja poproszę na maila qba@asystent.tu.kielce.pl. Dzięki z góry .
  
 
Cytat:
pierwszy typ 80mm tłok/79.2 skok-poj. 1592mm /125mm korbowody
drugi typ 84mm tłok/71.5 skok-poj. 1585mm/128.5mm


Coś mi się tu nie zgadza.
O ile długość korbowodu (między osią otworu w główce, a osią otworu w stopie) w silniku DOHC 84mm x 71,5 (i zresztą wszystkich pozostałych z palety dostępnych w Fiatach 131,132, argentach, o skoku tłoka 71,5, czyli 1.3 OHV, DOHC, 1.4 OHC i DOHC oraz 1.6 OHV i OHC) jest OK., bo zgadza się to z grubsza z moimi pobieżnymi pomiarami, to w przypadku silnika o skoku tłoka 79,2mm wartość 125mm jest za mała. Sam posiadam motor 1.8 DOHC i wg moich pomiarów (niestety nie mam w tej chwili możliwości zmierzyć z dobrą dokładnością) długość korbowodu w tej wersji skoku tłoka (79,2) wynosi 135...136mm. Kadłuby 1.6 dohc (80x79,2) i 1.8 dohc różnią się tylko średnią cylindrów, natomiast nie wysokością – wyszło mi akurat podobnie co Tobie, automatic. Zresztą mało logiczne jest aby silnik o dłuższym skoku tłoka miał krótsze korbowody – im są krótsze tym mniejsza trwałość silnika (szczególnie zespołu tłok-cylinder oraz panewek korbowych), więc oznaczałoby to w omawianym przypadku znacznie mniejszą trwałość silnika ze względu na dużo większy kąt pracy korbowodu, wynikający raz z powodu krótszego korbowodu (125mm vs 128,5mm), dwa większego skoku tłoka (79,2mm vs 71,5mm).
Mniemam więc ze w liczbie 125mm wkradł się jakiś chochlik i prawidłowo powinno być 135mm (gdzieś w mózgu obija mi się, że jest to dokładnie 135,9mm, ale pewny nie jestem, tak dokładnej serwisówki nie mam, a pamięć ludzka zawodna). Więc prosiłbym o powtórne zerknięcie do mądrej knigi i wyjaśnienie spornych różnic.
W kwestii otworów w główce korbowodu, to są one jednakowe dla wszystkich wersji i wynoszą 23,939...23,972mm, zaś w stopach:
- dla silników 1.3 (OHV, DOHC), 1.4 (OHC, DOHC), 1.6 (OHV, OHC, DOHC) o skoku tłoka wynoszącym 71,5mm wynosi 51,330...51,346mm (średnica czopu korbowego wału: 48,224...48,244mm)
- dla silników DOHC 1.6,1.8 o skoku tłoka wynoszącym 79,2 oraz 2.0 o skoku tłoka 90mm, wynosi: 53,897...53,913 (średnice czopów korbowych wału: 50,782...50,802mm).

Jeśli ktoś ma niewiadomo jaki silnik (z „niepewnymi” numerami etc) to jak już wspomniano, najłatwiej sprawdzić przez pomiar skoku tłoka suwmiarką przez otwory na świece i wyliczenie różnicy pomiarów pomiędzy GMP a DMP tłoka oraz pomiar średnicy cylindrów, co wymaga rzecz jasna zdjęcia głowicy.

Cytat:
W 2.0 Fiata gaźnikowym zawoki ssące są 42 mm średnicy i długość (strzelam) 106 mm). W cromie (i wersjach abarth) zaworki są 43.5 mm średnicy i długość 105 (grunt ze 1 mm krótsze). Ktoś moze wie co spowodowało tą zmianę - inne szklanki, gniazda w głowicy, a może inaczej odlana głowiczka z wałkiem (niżej), bo myślę jak tu bez pogłębiana gniazd zapakować te zawory do fiata (normalnie to skończą mi się płytki regulacyjne)


Woj.-o, w czym problem? Każdy zakład regenerujący głowice bez trudu podtoczy gniazdo, żeby przylgnia znalazła się głębiej w komorach spalania, a tak czy siak wymiana zaworów na większe (z 42mm na 43,5mm) wymaga ingerencji frezarki, która na nowo wykona większe przylgnie oraz powiększy średnicę wewnętrzną gniazda zaworowego o ok. 1,5mm (bez tego montaż większych zaworów nie ma najmniejszego sensu).


[ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2004-09-09 22:51:34 ]
  
 
OOOO !!! Heloł Mrozio !! Kaj byłeś gdy Cie nie było ? Widze ze męczysz to swoje 1,8 jak ja swoje 2,0
  
 
Tak tylko z ciekawosci zapytam ... daloby sie 1.4 ohc z Tipo (94r. gaznik) przerobic na jakas wieksza pojemnosc ?