| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
automatic | 2004-08-11 09:52:22 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:38:47 ] |
MLPolonez Fiat 125p 1.8 DOHC; ... Tarnowskie Góry | 2004-08-11 22:03:03 Czy macie rysunki tych silników ?
Jeśli tak to czy mógłbym dostać skan? Pozdrawim |
automatic | 2004-08-11 22:16:40 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:36:56 ] |
automatic | 2004-08-11 22:34:31 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:35:51 ] |
MLPolonez Fiat 125p 1.8 DOHC; ... Tarnowskie Góry | 2004-08-11 23:19:14 OK co masz do DOHC to wyślij jak możesz na adres mlepiarz@poczta.fm
Szukam wszędzie bardziej szczegółowych danych tych silników ale jakoś nie mogę znaleźć Dzięki wielkie Pozdrawiam |
automatic | 2004-08-12 08:34:07 [ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 11:35:24 ] |
Race_D Miłośnik FSO FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-08-12 20:49:12
I za jednym razem jeszcze race_d@interia.pl plz
A dużo tego jest?? Znaczy ta cala serwisówka jak objętościowo wygląda Eeeee, to chyba słaby pomysł jednak... |
Leszek_Gdynia (S) była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-08-12 21:08:08 W takim razie ja poprosze o wymiary korb z 1600 TC, bo szukam takowych do mojej padaczki. |
automatic | 2004-08-12 22:34:20 Mam wysokość bloku 2.0-od podstawy/płaszczyzna mocowania miski olejowej/ - do płaszczyzny pod uszczelkę głowicy.
wynosi 279mm [pomiar kątownikiem kupionym w markecie - +/-1mm ].-napis na bloku pod kolektorem ssącym 132DB obok stoi 1592 kompletny-[pomiar trudny i bardzo niedokładny] około-270mm -napis na bloku 132AB CO do 1600TC są generalnie dwa typy 132A.000+132B000 oraz 132.C.000+132.C.6000-ten ostatni st.sprężania 7.7/płaskie tłoki od 2.000/ na bęzynę normal ok.80 oktanów. pierwszy typ 80mm tłok/79.2 skok-poj. 1592mm /125mm korbowody drugi typ 84mm tłok/71.5 skok-poj. 1585mm/128.5mm korbowody luzy zaworowe wszystkie typy dohc-0.45mm luzy zaworowe wszystkie wraz z argentą 2.0ie-0.6mm/wznios krzywek 9.714+9.900 wyjątek stanowi argenta 1.6 i 2.0 gaźnik-0.5mm/wznios krzywek -9.564mm/ serwisówka ma ok 150-200stron jest odbita na czerwonym/aby nie kserować -tacy sprytni/papierze-muszę obrobić skanerem indywidualnie każdą stronę!!- cierpliwości... odpowiem wraźie potrzeby |
Leszek_Gdynia (S) była LADA 21072 '88 Gdynia | 2004-08-12 22:37:30 No to zonk:
Z tego wynika, ze są 2 dlugości korb 125 i 128,5mm. A podają może wilkosci otworów? Pzodrawiam. |
automatic | 2004-08-12 22:57:00 sorry że pytam, |
Woj-o772 Polonez Wrocław | 2004-08-18 07:24:38 Co ro różnicy między 2.0 a 1.8 to 9mm mniej więcej się zgadza. W warunkach bojowych mierzyliśmy oba silniki na samochodzie i wyszło że róznica wynosi: ~1 grubość opakowania po simmeringu corteco Długoścki samych korbowodów muszą się róznic (w 2.0 dłuższe) , bo inaczej zwiększenie wykorbień na wale (czyli zwiększenie skoku) skończyłoby się wypadnięciem tłoka z cylindra :> Czy to 2.0 łatwo sprawdzić - jak masz śrdnicę 84 to skok tłoka ma być 90 i problem z bani. Jeżeli nie sprawi to problemu to mógłbyś też tą serwisówkę na woj-o@go2.pl podesłać ? Mam jeszcze pytanie. W 2.0 Fiata gaźnikowym zawoki ssące są 42 mm średnicy i długość (strzelam) 106 mm). W cromie (i wersjach abarth) zaworki są 43.5 mm średnicy i długość 105 (grunt ze 1 mm krótsze). Ktoś moze wie co spowodowało tą zmianę - inne szklanki, gniazda w głowicy, a może inaczej odlana głowiczka z wałkiem (niżej), bo myślę jak tu bez pogłębiana gniazd zapakować te zawory do fiata (normalnie to skończą mi się płytki regulacyjne) |
automatic | 2004-08-18 09:00:08 Masz rację !
Właściwie zaczeliśmy temat od końca. Należało zmierzyć skok-wtedy wiadomo zawężamy zakres modeli. A pomiar /w miarę dokładny/ jest łatwy: wykręcić wszystkie świece -aby kompresja nie przeszkadzała [jak brak kompresji można wykręcić tylko jedną] dobrać /przyżąd pomiarowy/- najlepiej listewkę drewnianą. I wstawić ją do cylindra,obracając wałem zaznaczyć skrajne położenia tłoka na listewce- ODLEGŁOŚĆ pomiedzy kreskami na listewce-to właśnie skok tłoka !/na tyle dokładnie że pozwoli ustalić 1 z 3 możliwych skoków : 71.5 - 1300/1400/1600 dohc 79.2 - 1600/1800/ dohc 90.0 - 2000/dohc |
Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2004-08-18 09:32:51 Jak sie uporasz ze skanowaniem to i ja poproszę na maila qba@asystent.tu.kielce.pl. Dzięki z góry |
Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-09-09 22:47:22
Coś mi się tu nie zgadza. O ile długość korbowodu (między osią otworu w główce, a osią otworu w stopie) w silniku DOHC 84mm x 71,5 (i zresztą wszystkich pozostałych z palety dostępnych w Fiatach 131,132, argentach, o skoku tłoka 71,5, czyli 1.3 OHV, DOHC, 1.4 OHC i DOHC oraz 1.6 OHV i OHC) jest OK., bo zgadza się to z grubsza z moimi pobieżnymi pomiarami, to w przypadku silnika o skoku tłoka 79,2mm wartość 125mm jest za mała. Sam posiadam motor 1.8 DOHC i wg moich pomiarów (niestety nie mam w tej chwili możliwości zmierzyć z dobrą dokładnością) długość korbowodu w tej wersji skoku tłoka (79,2) wynosi 135...136mm. Kadłuby 1.6 dohc (80x79,2) i 1.8 dohc różnią się tylko średnią cylindrów, natomiast nie wysokością – wyszło mi akurat podobnie co Tobie, automatic. Zresztą mało logiczne jest aby silnik o dłuższym skoku tłoka miał krótsze korbowody – im są krótsze tym mniejsza trwałość silnika (szczególnie zespołu tłok-cylinder oraz panewek korbowych), więc oznaczałoby to w omawianym przypadku znacznie mniejszą trwałość silnika ze względu na dużo większy kąt pracy korbowodu, wynikający raz z powodu krótszego korbowodu (125mm vs 128,5mm), dwa większego skoku tłoka (79,2mm vs 71,5mm). Mniemam więc ze w liczbie 125mm wkradł się jakiś chochlik i prawidłowo powinno być 135mm (gdzieś w mózgu obija mi się, że jest to dokładnie 135,9mm, ale pewny nie jestem, tak dokładnej serwisówki nie mam, a pamięć ludzka zawodna). Więc prosiłbym o powtórne zerknięcie do mądrej knigi i wyjaśnienie spornych różnic. W kwestii otworów w główce korbowodu, to są one jednakowe dla wszystkich wersji i wynoszą 23,939...23,972mm, zaś w stopach: - dla silników 1.3 (OHV, DOHC), 1.4 (OHC, DOHC), 1.6 (OHV, OHC, DOHC) o skoku tłoka wynoszącym 71,5mm wynosi 51,330...51,346mm (średnica czopu korbowego wału: 48,224...48,244mm) - dla silników DOHC 1.6,1.8 o skoku tłoka wynoszącym 79,2 oraz 2.0 o skoku tłoka 90mm, wynosi: 53,897...53,913 (średnice czopów korbowych wału: 50,782...50,802mm). Jeśli ktoś ma niewiadomo jaki silnik (z „niepewnymi” numerami etc) to jak już wspomniano, najłatwiej sprawdzić przez pomiar skoku tłoka suwmiarką przez otwory na świece i wyliczenie różnicy pomiarów pomiędzy GMP a DMP tłoka oraz pomiar średnicy cylindrów, co wymaga rzecz jasna zdjęcia głowicy.
Woj.-o, w czym problem? Każdy zakład regenerujący głowice bez trudu podtoczy gniazdo, żeby przylgnia znalazła się głębiej w komorach spalania, a tak czy siak wymiana zaworów na większe (z 42mm na 43,5mm) wymaga ingerencji frezarki, która na nowo wykona większe przylgnie oraz powiększy średnicę wewnętrzną gniazda zaworowego o ok. 1,5mm (bez tego montaż większych zaworów nie ma najmniejszego sensu). [ wiadomość edytowana przez: Mrozek dnia 2004-09-09 22:51:34 ] |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-09-09 23:59:08 OOOO !!! Heloł Mrozio !! Kaj byłeś gdy Cie nie było ? Widze ze męczysz to swoje 1,8 jak ja swoje 2,0 ![]() |
MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2004-09-10 00:05:18 Tak tylko z ciekawosci zapytam ... daloby sie 1.4 ohc z Tipo (94r. gaznik) przerobic na jakas wieksza pojemnosc ? |