*Wymiana podpory walu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witka
Zmienilem podpore walu w omie A jesli kogos interesuje moge tu opisac jak w prosty sposob to zrobic.
Nie wiem czy temat byl poruszany bo u mnie cos cienko dziala wyszukiwanie na forum a nie chce mi sie na piechote szukac.
Jak cos to dajcie znac.
Pozdrowka
  
 
Pisz, na bank się komuś przyda.
  
 
Wiec tak:
Podnosimy samochod albo wjezdzamy na kanal.
Nastepnie odkrecamy oslony nad katalizatorem jesli sa pierwsza klucz 13 oslona jest przykrecona jedna sruba do podpory, nastepnie chyba klucz 11 (ja zrobilem to kombinerkami) cztery nakretki takie blaszane, nastepna oslona.
Odkrecamy trzy sruby chyba 17 przy moscie na sprzegle.
Potem odkrecamy dwie sruby 13 od podpory walu te co trzymaja podpore z plaskownikiem, oraz dwie 13 ktore trzymaja plaskownik z podwoziem.
Za podpora w kierunku przodu samochodu jest na wale taka duza nakretka zaciskajaca laczenie dwoch czesci walu, taka duza chyba 40 lub wieksza, nalezy ja poluzowac (ja zrobilem to kluczem takim do rur, jesli nie idzie trzeba uzyc mlotka i przecinaka). Zwroccie uwage na kierunek odkrecania .
Jesli to jest zrobione wciskamy czesc walu od strony mostu do przodu fury az wyskoczy ze sprzegla tego co odkrecalismy.
Nastepnie wyjmujemy wal do tylu zwracajac uwage aby zapamietac polozenie walu najlepiej zaznaczyc czyms na obu czesciach tegoz walu poniewaz na wielowypuscie sa dwa zeby zaspawane i tylko w jednym polozeniu bedzie pasowal na swoje miejsce. Jesli mamy juz wal na wierzchu zsuwamy gumowy pierscien, zabezpieczenie i blaszana podkladke z walu przy podporze. Zwracamy uwage na kierunek ulozenia podpory (najlepiej zaznaczyc na nowej strzalke do przodu samochodu) i staramy sie zbic delikatnie podpore z walu uwazajac bo od strony krzyzaka jest taka blaszana oslonka, trzeba to zrobic delikatnie bo szybko sie ona wygina Jesli zbilismy podpore z lozyskiem, w nowa wciskamy nowe lozysko i nabijamy na miejsce starej najlepiej przez rurke o odpowiedniej srednicy. Skladamy w kolejnosci odwrotnej. Podobno ciezko trafic w laczenie walu na wielowypuscie, mnie udalo sie to za pierwszym razem dzieki temu ze zauwazylem owy zaslepiony rowek na wielowypuscie.
Milej pracy zycze i moze ten opis komus pomoze.
Dotyczy Omega A Caravan 91'
  
 
czesc

opisz jak wygladala twoja podpora przed wymiana? byla zerwana czy luzna?

jaka jest po wymianie?

wal jest w niej wycentrowany, czy lezy na dole?
  
 
Wiec tak:
Wymienialem podpore poniewaz lozysko ktore sie w niej znajduje juz strasznie huczalo, gwizdalo cos w tym stylu.
Drugi powod to przy ruszaniu raptownym tzw. zrywie cos stukalo wiec myslalem ze to podpora ale sie mylilem!
Podpora stara byla juz ponadrywana i guma byla struchlala.
Wal lezal na dole podpory i jest to normalny objaw poniewaz wal jednak jest ciezki. W nowej podporze wal takze lezy na dole dopiero podczas obracania centruje sie.
Pozadowionka
P.S.
Teraz mam rebus bo nie wiem co to stuka podczas ruszania.
P.P.S.
Koszt: 90 zl podpora i lozysko.

[ wiadomość edytowana przez: Gozer dnia 2004-08-12 16:38:54 ]
  
 
Jedź do jakieoś znajomka w stacji diognostycznej niech cie postawi na rolkach i wlezie pod spód. Ruszaj na rolkach może coś wykryje, może przynajmniej w której częsci napędu stuka. W Poznaniu bym ci kolesia polecil za friko by mozna zalatwic, ale u ciebie to nie wiem.
  
 
Cytat:
2004-08-12 16:31:54, Gozer pisze:
Wiec tak:
Wymienialem podpore poniewaz lozysko ktore sie w niej znajduje juz strasznie huczalo, gwizdalo cos w tym stylu.
Drugi powod to przy ruszaniu raptownym tzw. zrywie cos stukalo wiec myslalem ze to podpora ale sie mylilem!
Podpora stara byla juz ponadrywana i guma byla struchlala.
Wal lezal na dole podpory i jest to normalny objaw poniewaz wal jednak jest ciezki. W nowej podporze wal takze lezy na dole dopiero podczas obracania centruje sie.
Pozadowionka
P.S.
Teraz mam rebus bo nie wiem co to stuka podczas ruszania.
P.P.S.
Koszt: 90 zl podpora i lozysko.

[ wiadomość edytowana przez: Gozer dnia 2004-08-12 16:38:54 ]



chlopie wlasnie popelniles najwiekszy blad na tym forum
zapytales co stuka przy ruszaniu
to bylo 3 miliony razy walkowane
  
 
no wszystko fajnie gorzej jak nie można zbić starego łożyska - takie zapieczone było diabelstwo ale procedurę potwierdzam też to przerabiałem miałem zerwaną gume to przy okazji wymieniłem też łożysko
narax
  
 
Łożysko jak to łożysko, gorzej jak wału nie można rozpołowić.... . Z miesiąc temu z pięć godzin walki - a miało być tak pięknie, góra godzina...
  
 
@#$#%^&&^***

TO NIE JEST MIEJSCE NA DYSKUSJE
STUKA CZY NIE STUKA - POMOGŁO CZY NIE POMOGŁO

TO JEST MIEJSCE ZEBY NAPISAC JAK TO ZROBIC SAMEMU!!!

moderator pls wywal te wszystkie posty ....
  
 
Cytat:
2004-08-12 19:23:54, PiotrS pisze:
@#$#%^&&^***

TO NIE JEST MIEJSCE NA DYSKUSJE
STUKA CZY NIE STUKA - POMOGŁO CZY NIE POMOGŁO

TO JEST MIEJSCE ZEBY NAPISAC JAK TO ZROBIC SAMEMU!!!

moderator pls wywal te wszystkie posty ....


ten watek powstal na ogolnej pozniej zostal przeniesiony wiec prosze tu spokojniej
  
 
O ile mi wiadomo (chyba takie było zalozenia - urga) mialy tu byc tylko porady, co i jak zrobic. A piszac takie bzdury (tak jak teraz mam nadziej ze pojdzie to do kosza) rozmydlimy kolejny dzial.I nie będzie sensu go tu utrzymywać.
Raczej mialy tu być finalne posty a nie dyskusje "cos mi puka" i itp.


[ wiadomość edytowana przez: alicia dnia 2005-03-29 14:53:29 ]
  
 
Cytat:
2004-08-12 21:12:43, disel pisze:
ten watek powstal na ogolnej pozniej zostal przeniesiony wiec prosze tu spokojniej



zgadzam się...

...z jednym wyjątkiem,
wątek trafił do tego działu o 15:04