| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2004-08-13 22:46:29 Próbowałem cos znaleźć na ten temat na forum, ale skończyło się fiaskiem. Wszyscy wiemy, co się stanie jak zabraknie smarowania.
Natomiast ja chciałbym poznać skutki przecholowania z poziomem oleju w silniku. Pragne nadmienić, że niestety [ wiadomość edytowana przez: kuba dnia 2004-08-13 22:49:14 ] |
chudy01 świdnica | 2004-08-13 23:01:06 przy zbyt wysokim poziomie oleju w silniku wytwarza sie duze cisnienie, ktore moze powydmuchiwac uszczelki i doprowadzic do rozszczelnienia silnika. Poprostu cisnienie nie ma któredy uciec to znajduje sobie swoja droge |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2004-08-13 23:13:11 Acha....
Wysokie poziom oleju-wzrost ciśnienia-brak jego ujścia-wydmuchane uszczelki= silnik dupa i do tego osłabienie osiągów+ciężka praca w/w.... Dziwne... niby takie proste a nie skojarzyłem faktów ![]() |
kuba LOB WETERAN A Zawieje i nie zamiecie | 2004-08-13 23:22:13 No tak... jestem posiadaczem turbodiesla.
Niektórzy radzili mi żebym utrzymywał poziom oleju na 3/4 bagnetu ze względu na smarowanie turbiny (tym bardziej że mam założonego boxa-zwiększone obroty turbiny = zwiększone zapotrzebowanie na smarowanie). Ale czytając post chudego01 jestem pełen obaw co do słuszności tych rad. Z drugiej strony, w razie czego regenerować turbinę czy wymieniać uszczelki... Koszty mówią same za siebie |
boogie LOB SYMPATYK M6 warszawa | 2004-08-16 09:36:45 W kwsetii zwiekszonego ciśnienia.....
Czy najpierw nie wyrzuci oleju bagnetem, po wcześniejszym lekkim wypchnięciu go ??? |
Skee Vel Satis Jaworzno | 2004-08-16 09:46:13
I pozostaje jeszcze odma... |
PiotrS LOB WETERAN ![]() LO016 Gdańsk | 2004-08-16 09:56:43 Słuchajcie ten max to jest dla posiadaczy auta oznaka że wiećej NIE. Przestańcie dywagować czu 5 mm to jest dużo czy nie. To jest mało. Silnik jest tak zbudowany aby ktoś moglby sobie ten olej przelać i żeby nie było problemu. Jest margines błędu założony przez producenta. Dopiero jak będzie z 15 mm lub więcej to może być big problem. Ja jeżdzę pomiedzy 3/4 a max. Sprawdzam tylko na zimnym silniku np po nocy i dolewam litr na 2 tys jak jest hardkor lub około 3 tys jak spokój [ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2004-08-16 09:57:40 ] |