MotoNews.pl
5 !!!!!!!!!! REGENERACJA GLOWICY!!!!!!!!!!!!!!! (5929/267)
  

!!!!!!!!!! REGENERACJA GLOWICY!!!!!!!!!!!!!!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

jakos powoli musze sie zastanowic nad regeneracja glowicy. Znajomy mechanik wspomnial mi o tym, ze 10.000 to bez problemu jeszcze zrobie, a i 20. powinienem (moze sie myli?), ale skoro trzaskam ok.40tys rocznie, to moze sie okazac, ze to juz niedlugo....

Mam dziwny obiaw:
na wszystkich cylindrach jest cisnienie 11 - 11.5 atm. ale na 3. mam az 14!!!!
mowi sie , ze to za duza roznica....
czy to prawda????????????
O czym to moze swiadczyc????????????
czy moze to powodowac zla wspolprace z LPG?????? - mam czasem strzaly, a swiece, filtr i kable prawie nowe.

Oleju (Mobil1 5W/50) to mi praktycznie nie bierze (przebieg 200t.km); pewnnie z 0.5l/15000km (zalewam podczas wymiany na maxa i nie musze dolewac), wiec raczej wskazuje to na glowice wedlug mojego rozumowania..., ale czy faktycznie?

Poradzcie czy regenerowac juz, czy mykac, az mi mocy bedzie brakowac?
A moze przy okazji regeneracji, podtuningowac glowice??????
to tez wazne pytanie!

Wieksze gniazda??? a moze cos jeszcze poradzicie na zwiekszenie sobie kopa... no, to bejki 318, juz by zostawaly w tyle... )))
[z jedna ''stuningowana'' juz po Wrocku na ul.Legnickiej sie scigalem i dawalem jej nieznacznie rady... - niech wie, ze OPEL tez potrafi!!! - pozniej juz jechalem grzecznie!]

P.S.
Mam nadzieje, ze orientujacy sie w sprawie udziela na FORUM bogatych rad, ktore przydadza sie nie tylko mi.
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 11:12:34 ]
  
 
Faktycznie dziwna przypadłość ale nie wiem co ma głowica do wzrostu ciśnienia, główna szczelność powinna być zachowana na cylindrach a nie na głowicy sprawdź jeszcze ciśnienie ale bardzo dokładnie i zrób próbe olejową i wtedy napisz co wyszło.
  
 
... no właśnie.... dziwna przypadlość....

Bede to pewnie jeszcze raz sprawdzal, bo mi tez sie wierzyć w to nie chce, ale tak wyszło!

Jednak raczej nie chodzi tu o nieszczelnosc (wyrobienie pierścieni) na tłokach. Jak pisalem, oleju silniczek bierze praktycznie "sladowe" ilosci - ok. 0,5 l miedzy wymianami. Więc tu nie upatrywalbym nieszczelności. A na zaworach ma prawo po duzym przebiegu być nieszczelnie.... Dlatego moje rozważania remontu głowicy - szlifowanie gniazd zaworowych w celu poprawy ich szczelnosci.
OK, postaram sie w najbliższym czasie przeprowadzic też próbe olejowa - moze cos ustale (?)

Ale co sadzicie o współpracy silnika, z tak nierównomiernie rozlożonymi cisnieniami, z instalacja LPG?? Mozna sie tu czegoś czepiać? Jest to niebezpieczne?

I takie ogólne pytanie, czy warto (w przypadku regeneracji głowicy) "delikatnie podtuningować" silniczek? i jak?
Nie mam tu na myli sportowych walkow, raczej np. średnice zaworow, a moze jakies inne podpowiedzi???
Nie chciałbym przesadzic w tym temacie, by nie zmniejszyc sobie trwałości silnika. Nazwijmy to softtuningiem


dzieki za wszelkie rady
  
 
Witam
Chciałbym się podzielić spostrzezeniami i zaczerpnąć opini co o tym sądzą koledzy:
vectra A 1,6i przebieg 220000km, uszczelniany silnik wymiana pierścieni i planowanie glowicy - efekt silniczek w pierwszym okresie po odebraniu z warsztatu znacznie więcej pali i ma dziury mocy tz. przy wciśniętym pedale gazu na początku idzie przez siłe a później jakgby łapał wiatr zaczyna normalnie przyśpieszać. Po przejechaniu ok 1500km spalanie wróciło do normy, efekt dziury zmalał ale jest nadal odczuwalny szczególnie przy zimnym silniku. Rozmawiałem ze znajomym i on mi sugerował iż planowanie głowicy nie było zrobione prawidłowo ponieważ tyle ile zplanowano głowicę tyle samo należy ściągnąć z ..... (nie pamiętam z czego) ale po to aby zawory otwierału się do końca. Prosze o jakieś info w tej sprawie. Co powinienem teraz sprawdzić aby dowieść czy wszystko jest oki, czy mam wracać do warsztatu na poprawki.
Nie sprawdzałem jeszcze czy mi bierze olej, ani ciśnienia na cylindrach.
Dzięki
  
 
Z tego co wiem prawidłowe ciśnienie powinno być równe: 1,25 razy katalogowy stopień sprężania i powinno być jednakowe we wszystkich cylindrach z tolerancją 1 atm.
Podwyższone ciśnienie może oznaczać nagar na ściance głowicy, który zmniejsza objętość komory spalania.

zytom
  
 
IXI podaj jaki masz przebieg i czy odczuwasz fizycznie że coś nie tak z motorem
Grześ
  
 

Witam,

Odpowiadajac na pytanie Grzeska:
mam 200tys.km, autko prawie terminowo serwisowane itd.
Jezdrze na dlugich trasach.
Jesli chodzi o osiagi, to nie odczuwam jakiegos szczegolnego spadku mocy, choc moze to byc zludne, bo zuzycie silnika zwykle nastepuje powoli i wlasciciel przyzwyczaja sie do wolnych zmian momentu obrotowego.
Stwierdze tak: nie mam problemow z wyprzedzaniem, autko jak mu wcisnac gaz do dechy , to reaguje bardzo ochoczo ))

dziekuje za rzeczowa odpowiedz Zytomowi!! Slowa pochwaly i uznania dla niego!
Zytom naprawde wyroznia sie na tym forum rzeczowymi radami we wielu watkach.
Faktycznie, moze byc tu kwestia nagaru... musze to sprawdzic. Moze rada jak to zrobic? Jak sprawdzic czy jest nagar?
Na podstawie wygladu swiecy i porownania jej z pozostalymi? (roznice cisnien)

Co moze powodowac ewentualny nagar? Jak sie go pozbyc?

Pozdrawiam
iXi