MotoNews.pl
  

Grzeje mi sie podłoga

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam problem, od momentu zmiany tłumików zauważyłem coś dość niepokojącego, mianowicie na całej długości co idzie wydech grzeje mi się podłoga, wiem że to normalne, ale nie do tego stopnia co u mnie, poprostu jakby to powiedzieć gdybym chciał to bym mógł jajka smazyć na podłodze w bagażniku nad wydechem, poprostu moze nie jest aż tak ciepła, ale po 5 sekundach trzymania ręki na podłodze zaczyna mocno przyć w reke. Powiedzcie mi czy to normalne czy coś jest nie tak, powiem wam że oprócz wydechu wtedy było zmianiane: pasek rozrządu i uszczelnienie silnika. Słyszałem że za grzanie sie wydechu w gaźniku odpowiedzialny jest modół (przynajmniej w jednym przypadku się tak spotkałem, ale wtedy poldek zaczął się nawet od tego palić) ale u mnie go nie ma. Poradzcie, grzeje się od początku wydechu aż do końca.
  
 
Mebig, teraz są takie temp że wszystko się grzeje. Nie sprawdzałem u sibie, ale myślę że miałbym coś podobnego
Czy wcześniej też sprawdzałeś ( przed zmianą tłumików) czy dopiero teraz?
  
 
Powiem tak, ze jak zmieniłem tłumiku to zacząłem czuć jak coś mi grzeje po prawej nodze gdy opierałem ją o konsole środkową, potem sprawdziłem że konola po prawej stronie też jakby taka ciepła, ale myślałem że to przez ogrzewanie bo miałem całą deche rozebraną wcześniej, jak co niektórzy widzieli, ale stwierdziłem ze zrobie to później. Na wakacjach musiałem coś wyjać z bagażnika i podparłem sie o podłogę w bagażniku i zrobiło mi się dość gorąco w ręke. Dodam ze przedtem bagażnika nie sprawdzałem, ale przy konsoli nie było ciepło.
  
 
Hmmmm to nie wiem. Może bym to zrzucił na kark temeratury na zewnątrz. A sprawdzałeś jak było chłodniej?
  
 
10 km odcienke o godzinie 23 na trasie i to samo. Było może z ok.20 stopni na zewnątrz, ale napewno nie wiecej.
  
 
U mnie podłoga w bagażniku bardzo się nagrzewa nad tłumikiem i bardzo powoli stygnie. Odkryłem to jak spałem w autku. Prawie jak c.o. Nagrzewa się też z przodu pod nogami pasażera - tutaj od katalizatora. Rączka od ręcznego też mi się bardzo nagrzewała, ale po wymianie wydechu przestała. Moze Ci coś źle skręcili i masz przedmuch w kierunku podłogi?
  
 
a jakie tłumiki założyłes? bo oryginalne są z podwójnej blachy z matą szklaną pomiędzy nimi(to częściowo izoluje i tłumik się zbyt mocno nie nagrzewa) Poza tym czy jeździsz na gazie czy benzynie? Bo temperatura spalin przy gazie dość silnie zależy od składu mieszanki(jak mi rozerwało ostatni tłumik(od góry)- za bogata mieszanka i przerwy w zapłonie, to na odcinku 100 km wytopił się styropian w bagażniku).
  
 
Hajko, temperatura spalania gazu rośnie wraz z zubażaniem mieszanki, a nie wzbogacaniem, przynajmniej tak mnie uczyli. Dlatego m.in. nie należy przesadzać z oszczędnym ustawianiem gazowni bo wtedy zawory i uszczelka pod głowicą są bardziej narażone na wypalenie.
  
 
Tłumiki są polskie rzemiosła, na inne mnie nie stać, zakładałem oczywiście sam, nie miałem zamiaru płacić za wymiane 40 zł od sztuki.
  
 
Jestes pewnien dobrze założonego paski i ustwionego zapłonu.
Przy późnym zapłonie wydech grzeje się dużo bardziej (doświadczalnie sprawdziłem w DOHC).
A a propos tłumików to w roverku po trasie 150 km podłoga bazażnika ma około 35-40 st. Jak jest po mieście to nie wiem.
  
 
No niestety nie jestem pewien czy pasek jest dobrze założony i jak z zapłonem bo nie robiłem tego ja tylko mechanik pracujący na codzień w ASO Daewoo. A jak w Bosch`u sprawdzić czy zapłon jest poprawny nie rozbierając nic.
  
 
Wydech grzeje się również wtedy, gdy przepływ przez uklad jest za mały, może jest jakis feler w rurach, tłumikach etc. i wydech jest za mocno "zdławiony". A jak osiągi auta, może zauważyłeś, że osłabło zmieniło "nadzwyczajnie" dźwięk (przydźwięk) co ew. mogłoby na to wskazywać.
  
 
Jeśli chodzi o spalanie mieszanek to należy rozróżnić dwie sprawy: spalanie w cylindrze(gdzie ubogie mieszanki spalają się szybko i dokładnie, ze względu na większą ilość czącteczek tlenu sąsiadujących z cząsteczkami węglowodoru) oraz reakcje egzotermiczne zachodzące w niecałkowicie spalonej(zbyt bogatej)mieszance. Spalanie zbyt bogatej mieszanki jest dużo wolniejsze, co może powodować ich "dopalanie" w układzie wydechowym. Zwróć uwagę na wydech samochodów wyścigowych - ich silniki pracują na bogatych mieszankach - jest zawsze rozgrzany do czerwoności.

Co do sprawdzenia zapłonu to potrzebna jest lampa strooboskopwa, podłączasz ją do świecy pierszego cylindra i patrzysz na znaki na kole pasowym i osłonie rozrządu
  
 
Cytat:
2004-08-16 18:33:21, Mebig pisze:
No niestety nie jestem pewien czy pasek jest dobrze założony i jak z zapłonem bo nie robiłem tego ja tylko mechanik pracujący na codzień w ASO Daewoo. A jak w Bosch`u sprawdzić czy zapłon jest poprawny nie rozbierając nic.

W aso możeż też podłączyć pod kompa i tam wykaże czy zapłon jest prawidłowy (lub we wlasnym zakresie jak masz kabel i program mozesz to sam wtedy sprawdzić) Ja już tak robiłem i u mnie wszystko jest ok.
  
 
Sprawdzałem miernikiem ile ma stopni podłoga i wyszło mi ze w bagażniku dochodzi do 40 stopni, potem dla pewności sprawdziłem ile ma płyn chłodniczy i wskazało mi 81 stopni w momencie zaraz po wyłączeniu wiatraka na chłodnicy.
  
 
Hmm w boschu niestety zapłonu nie przestawisz. Mozesz go sprawdzić stroboskopem - no ale to tylko na postoju.
A co do temp. płynu - to w zbiorniczku zawze będzie miał inna temp niz w układzie.
Czy nie masz przypadkiem spalania stukowego?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Uuuu drogo strasznie tam u Ciebie u mnie bioro 20-30zl niezaleznie ile elementow wymieniasz. Stawka zawsze jest taka sama, chocby mial 3 godz przy tym siedziec.
  
 
Cytat:
2004-08-16 20:56:36, OLO pisze:
Hmm w boschu niestety zapłonu nie przestawisz. Mozesz go sprawdzić stroboskopem - no ale to tylko na postoju.
A co do temp. płynu - to w zbiorniczku zawze będzie miał inna temp niz w układzie.
Czy nie masz przypadkiem spalania stukowego?



No nie zauważyłem najmniejszych zmian w zachowaniu silnika, zbiera się poprawnie, 160 leciałem nim na pasie startowym pod Wielbarkiem (wszystko podawane na LPG). Nie wiem czemu sie tak dzieje, mechanik z ASO twierdzi że to normalne, bo jest gorąco, ale żeby było tak samo przy temp. w granicach 20 stopni to mnie dziwi.
  
 
alien - super avatar!

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-08-16 22:05:58, OLO pisze:
alien - super avatar!



Nie ma to jak kotek w butach ze Shrek`a