MotoNews.pl
0 Miga mi kontrolka cisnienia oleju! (59442/27)
  

Miga mi kontrolka cisnienia oleju!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak mi sie silnik fest rozgrzeje to czasami na jalowych obrotach miga kontrolka cisnienia oleju, olej zmieniany 2000km temu syntetyk i jest go ok co jest do cholery! silnik przejechal 25tysi od remontu!
  
 
a silnik cicho chodzi? panewki nie zaczynaja grac jak zapala sie kontrolka? a co pokazuje wskaznik cisnienia podczas zapalania sie kontrolki? czy tez spada wskazowka? a czy podczas remontu byla sprawdzana pompa oleju? moze poprostu ma luzy i syntetyk jest dla niej zarzadki??
  
 
wskaznika cisnienia oleju nie mam jak miga to nic nie stuka tylko silnikowi spadaja obroty ( jakby wypadal mu zaplon) podejzewam ze mistrzowie nawet nie spojrzeli na smok ale caly czas jechalem na syntetyku i dopiero teraz takie jazdy a moze to byc przez uszczelke pod glowica ? bo troche mi plynu ubywa gdzies ale nie wiem gdzie bo mazi nigdzie nie mam olej jest ok
  
 
czy to znaczy ze te luzy w pompie oleju mozna skasowac czy wymienic ja na nowa? ile nowa kosztuje? co radzicie teraz dolac mu polsyntetyka ?
  
 
ja mam taki sam, problem, nawet zalozylem taki watek na forum: "jaki zageszczecz do oleju", bo myslalem ze o rozwiaze moj problem,

panewki zmienialem rok temu jakies 30tys-40tys temu.
  
 
nowa pompa kosztuje cos 140-150zł

ale na sam poczatek ja bym sprawdzil czujnik kontrolki oleju
  
 
wykręć żarówkę od kontrolki A poważnie - ja bym sie tym zbytnio nie przejmował.
  
 
No ja też bym się tym nie przejmował u mnie jak się silnik rozgrzeje to na skrzyżowaniu się świeci.Auto ma 18 lat i jeździło jako karetka,więc pewnie jest wytłuczone.Ja nim zrobiłem już 40000 km i ja mu remontu żadnego nie robiłem oprucz wymiany uszczelki pod głowicą,a tą kontrolką się nie przejmuje.Dodam że auto już 4 rok na gazie śmiga i odkąd go kupiłem zawsze się ta kontrolka zaświecała.
  
 
Ja miałem, podobny objaw we fiacie.
No, a poważnie... to w niektórych książkach piszą, że to normalny objaw na gorącym silniku, po dłuższej jeździe. Po prostu olej ma wysoką temperaturę i spada jego cisnienie, ponieważ zmniejsza się jego gęstość.
  
 
Cytat:
2004-08-16 16:24:01, Radzio75 pisze:
czy to znaczy ze te luzy w pompie oleju mozna skasowac czy wymienic ja na nowa? ile nowa kosztuje? co radzicie teraz dolac mu polsyntetyka ?


Można jeśli wymienisz tryby pompy lub odwrócisz je o 180 stopni. Tylko nie pamiętam czy trzeba je zamienić po odwróceniu. Sprawdzę i napiszę jakiś artykuł do WW. Jeśli pompa jest bardzo zużyta (wychlastana obudowa) to wymiana trybów nic i tak nie da. bo będzie zbyt duży luz między zębami a obudową. W takim przypadku nie pomaga nawet wymiana oleju na gęstszy. Jeśli zapala się kontrolka tylko przy rozgrzanym silniku i na wolnych zmień olej na gętszy i będzie OK.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 10:47:27 ]
  
 
przedmówca ma racje i nawet jest tomnapisane w ksiażce o poldkach

Cytat:
2004-08-16 16:41:41, Majki_cb pisze:
wykręć żarówkę od kontrolki A poważnie - ja bym sie tym zbytnio nie przejmował.



a ja nie zuwazyłem ze kontrolka mi sie coraz dłużej swieci i 1.5 zakonczyło żywot
  
 



[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 10:47:00 ]
  
 
Gdzie jest ten czujnik wkrecony w blok silnika tak jak bylo w starych poldkach? mam caro plus jak wymiana czujnika nic nie da to co wymienic smoka?
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 10:46:41 ]
  
 
Cytat:
2004-08-17 17:32:58, automatic pisze:
2 czujniki w pn. są pod kolektorem ssącym wkręcone przez 1 łącznik/w miejscu gdzie df.ma filtr bocznikowy oleju.
/ten silnik był zakładany w ostatnich df./-tam pasuje na pewno!!!
W df. czujnik jest widoczny poniżej ap.zapł.obok osłony łańcuszka.
Jak miałem df-a to zamotowałem cały zestaw czujników od pn.
O ile pamiętam to pasowało bez kombinacji z gwintami./ale sprawdzcie sami czy podejdzie-czy będzie trochę luzu pomiędzy
czujnikiem a blachą komory silnika,/
Elementy do zestawu dostępne na szrotach.



w caro natomiast pod kolektorem ssacym jest tylko czujnik kontrolki, a czujniw wskaznika cisnienia jest wkrecony w podstawe filtra oleju

co do montowania zespolu czujnikow kontrolka/wskaznik ze starszego polda do fiata to moze byc maly problem zmiejscem, w moim fiacie z 84 naprzeciwko otworu na czujnik jest jakies cos dziwnego do ktorego poprzykrecane sa przewody hamulcowe (w poldku 89 mialem to przykrecone z boku pompy) i miejsca jest niewiele, natomiast w kance z 76 czegos takeigo tam nie ma i spokojnie mona taki pakiet wkrecic
  
 
Na takie dolegliwości jak opisywane miganie lampki zwykle pomaga wymiana oleju na bardziej lepki. Polecam np z Orlenu olej 20W/50 jako skuteczne antidotum. Rzadkie syntetyki (0W/40 i 5W/40 zwłaszcza Lotosy nie nadają się do silników po większym przebiegu z powodu znacznie powiększonych luzów panewek wału korbowego i wałka rozrzadu.
Komu zaś zależy na najwyższej jakości polecam produkt Valvoline pod nazwą MaxLife. Jest to półsyntetyczny olej spełniajacy wymagania ACEA A3/B2 i API SL/CF, przeznaczony do silników o przebiegu powyżej 100.000 km co w przypadku naszych aut oznacza tak naprawdę 50.000 km. Produkt ten ogranicza zużycie silnika, zmniejsza odkładanie osadów, ułatwia zimny rozruch (w odróznieniu od wszelkiej maści Moto Doktorów) zapobiega wyciekom oleju oraz zmniejsza zużycie samego siebie czyli spalanie oleju.
  
 


[ wiadomość edytowana przez: automatic dnia 2007-02-16 10:46:20 ]
  
 
hmm, ja to samo miałem., tylko że w roverku
Jak go kupiłem gościu mówił że lał Lotosa, po pewnym czasie na gorącym silniku zaczynała lekko się świecić kontrolka... po następnych paru minutach zaświecała się całkiem...
Wymieniłem olej na Shela i jest gites, już nawet na chwilę się nie zaświeca... a ciśnienie oleju trzyma rewelacyjnie....

A jeszcze tak głupi sposób sprawdzenia... ale działa

1) Gdy masz jeszcze zimny silnik[olej] Zgaś go i włącz szybko zapłon, zobacz po jakim czasie zapali się kontrolka oleju, to samo zrób na rozgrzanym i porównaj... u mnie teraz jest na zimnym dobre 10s aż się zaświeci...
Możesz też zdjąc przewód z cewki, żeby nie było iskry, i sprawdzić czy na samym rozruszniku [ok 100 obr] gaśnie Ci kontrolka...
Sposoby prowizoryczne, ale działają...

Oczywiście manometr będzie najlepszy, ale ja w Roverku nie miałm jak go umieścić... brak miejsca...