| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Hycelius e38 740, e34 m5 Poznań | 2004-08-20 11:54:56 No pisze ci jak było u mnie w 127.Niby bez sensu,ale po zmianie na olej mineralny lampka od smarowania sie juz nie zapaliła. |
OLO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-08-21 11:14:05 Miałem taką akcję w 1.6 DOHC. Zimny olej jest bardzo gęsty, więc aby pompa mogła go podać pod ciśnieniem (powiedzmy 0.4 MPa) potrzebne jest sporo siły. I wtedy bardzo częso nie wytrzymuje wielowypust na wałku pompy, albo wewnętrzny wielowypust koła zębatego napędzającego pompę. Sądze ze jest to podobnie rozwiazane u Ciebie jak w moim DOHC-u. U mnie objechał sie na okrągło wałek pompy.
BTW dlatego nie ma sensu podkręcanie na wyższe ciśnienie zaworu redukcyjnego w pompie. Gorący olej nie osiągnie przy normalnej pompie większego ciśnienia, zaś zimny może wykosić ząbki ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Hycelius e38 740, e34 m5 Poznań | 2004-08-23 23:25:17 Pewnie masz zsyfiały olej i ci filtr zawalił.Za bardzo mył silnik.Najlepszy do 127 to olej mineralny tak jak pisałem wcześniej. |