MotoNews.pl
  

Wars Sella

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jednym z mało znanych prototypów FSO, jest Wars Sella. Zdjecia przedstawiam na dole, jeżeli wiecie cos wiecej na jego temat prosze o wpis





[ wiadomość edytowana przez: Dawids dnia 2004-08-20 19:02:08 ]
  
 
Ja się właśnie dzisiaj od ciebie dowiedziałem o tym prototypie
  
 
Jedno z nowszych zdjec




[ wiadomość edytowana przez: Dawids dnia 2004-08-20 19:05:00 ]
  
 
Cytat:
2004-08-20 19:02:59, Dawids pisze:
Jedno z nowszych zdjec



Podobno powstała tylko makieta w skali 1:5. Rozpisywała sie na ten temat kiedyś Auto Technika Mot.
  
 
Czy przypadkiem Wars nie miał być produkowany, ale z jakiegoś powodu zaczliśmy składać cieniasy ???
  
 
Z tego co piszą tu i tam Wars miał zastąpić Poloneza...
  
 
To prawda. Wars miał zastąpić Poloneza, ale niestety nie było pieniędzy na wdrozenie tego modelu do produkcji. (jeżeli posiadacie zdjecia niebieskiego Warsa prosze o opublikowanie na forum)
Natomiast Wars Sella, to całkiem inna historia o której dowiecie się już wkrótce na stronie Luchia- Grzegorza Willima "Ocalić od Zapomnienia"
  
 
Jeśli już cokolwiek miał zastąpić Wars to nie Poloneza a 125p.
A co ma produkcja CC do nie wdrożenia Warsa tego już kompletnie nie wiem...Chyba raczej Beskid był odpowiednikiem CC
  
 
w norblinie w pewnym miejscu nie dostepnym dla wszystkich jest gipsowa makieta tego pojazdu do poogladania moge zrobic kilka zdjec
  
 
Krzysiek wlasnie o to mi chodzilo zakladajac ten post...czy ktos wie cos na temat tego pojazdu. Zrob zdjecia. Bardzo sie przydadza.
  
 
Skoro Krzyysiek jesteś w Norblinie jako "swój człowiek" to może uchylisz rąbka tajemnicy co tam jeszcze te wielkie hale ukrywają?? Ja tam widziałem sporo syrenek w różnym stanie i jeszcze coś wiekszego ale nia pamiętam co to było.
  
 
A mnie sie ten tytuł skojarzył z "Varisella"
  
 
Gdzies mam "Młodego Technika" z opsisem Warsa. Ale nie mogę znaleźdź. Znalazłem za to MT z maja 1988 roku z opisem Poldka 1.6SLE (akwarium) , oraz z czerwca 1988 z opisem Beskida.
  
 
Cytat:
2004-08-20 19:15:09, Berecik pisze:
Czy przypadkiem Wars nie miał być produkowany, ale z jakiegoś powodu zaczliśmy składać cieniasy ???


Cieniasy to FSM, Wars FSO. Dwie różne fabryki. Tak miało to wygladać. Praktycznie FSM przygotowywała sie do podukcji iksa (CC-x1/79) od połowy lat 80 tych . Jednym z etapów przygotowań był 126 BIS. FSO zaś była śwaidomma tego, ze nie stać ją na wdrozenie Warsa do produkcji i romansowała z m.in. Fiatem . My chcieliśmy Tipo, oni dawali Uno po liftingu (prod od 1991). Niestety w (chyba) 1988 min. Wilczek zerwał wszystkie podpisane porozumienia z Fiatem i ogłosił koncepcje produkcji w obu fabrykach w ilości 600,000 rocznie CC. Docelowo FSO miała produkować jako wieksze auto Beskida III generacji (nawet go w Auto Moto Fan Klubie w telewizji pokazywali. Niestety taka koncepcja nie była po myśli Fiata, który po prostu olał FSO.
Stella, bo tak nazywali Warsa Sela to tylko wizja stylistyczna nigdy nie była nawet planowana do produkcji. Sell bawił sie w designera ze studentami na ASP...........
  
 
Witam

Dawids zrobił spore zamieszanie, ciut za wcześnie ale wyniki są super ! Wiemy gdzie stoi makieta Selli !
Mam dla was cos na zachete:

nowa wersja strony OCALIĆ OD ZAPOMNIENIA

jeszcze w budowie, ale dzial o fso skoncze w pierwszej kolejnosci
niechcialem pokazywac dopoki nie skoncze, ale Wasza pomoc bedzie bardzo pomocna, a zagladajac na stronę zobaczycie co już mam, i czego mi brak...

Wars i Sella maja swoj link, inne prototypy jak Coupe na 125p sa w dziale PF 125p, gotowa jest Wawa i Syrenka, na gorze jest tez link do pozostałych prototypów z fso które znam, i galeryjka tych nienazwanych

zapraszam do obejrzenia i dzielenia się wrazeniami a przedewszystkim informacjami

szczególnie zapraszam na podstrone o polonezie, narazie tylko spis treści ale dajcie znać jakbym zapomniał o czymś ważnym

Luchio

[ wiadomość edytowana przez: luchio dnia 2004-08-21 01:16:27 ]
  
 
Piękne auto. Szkoda że pan Nawrot nie zyje,takie cuda tworzył [*]
Przeciez teraz gdyby takie stały w salonach to by bardzo nie odbiegały od współczesności
SZKODA
  
 
Cytat:
2004-08-20 22:03:37, mati_lecha pisze:
Gdzies mam "Młodego Technika" z opsisem Warsa. Ale nie mogę znaleźdź. Znalazłem za to MT z maja 1988 roku z opisem Poldka 1.6SLE (akwarium) , oraz z czerwca 1988 z opisem Beskida.


Z którego roku ten MT z warsem?Bo ja mam wszystkie od 1/1986 do 12/1988.
  
 
Cytat:
2004-08-20 22:15:19, 4971 pisze:
Cieniasy to FSM, Wars FSO. Dwie różne fabryki. Tak miało to wygladać. Praktycznie FSM przygotowywała sie do podukcji iksa (CC-x1/79) od połowy lat 80 tych . Jednym z etapów przygotowań był 126 BIS. FSO zaś była śwaidomma tego, ze nie stać ją na wdrozenie Warsa do produkcji i romansowała z m.in. Fiatem . My chcieliśmy Tipo, oni dawali Uno po liftingu (prod od 1991). Niestety w (chyba) 1988 min. Wilczek zerwał wszystkie podpisane porozumienia z Fiatem i ogłosił koncepcje produkcji w obu fabrykach w ilości 600,000 rocznie CC. Docelowo FSO miała produkować jako wieksze auto Beskida III generacji (nawet go w Auto Moto Fan Klubie w telewizji pokazywali. Niestety taka koncepcja nie była po myśli Fiata, który po prostu olał FSO. Stella, bo tak nazywali Warsa Sela to tylko wizja stylistyczna nigdy nie była nawet planowana do produkcji. Sell bawił sie w designera ze studentami na ASP...........



Od 1982 roku toczyły się rozmowy z różnymi koncernami z tego najpoważniejsze oferty były z Daihatsu, Renault, Seat i Fiat. Włosi w rozmowach nam proponowali regatę ale potem przeszli na A-90 czyli nowe UNO ale dokładali nam kilka rodzajów silnika które mogły zastąpić silniki PF i PN (w tym był fajny diesel). Główną zaletą umowy z fiatem była możliwość tak jak w 68 r. spłaty za licencję przez zakupy początkowych partii części i maszyn do produkcji oraz grarancje rządu włoskiego dla fiata na kredytowanie naszych zakupów na co nie godziły się inne rządy. Fiat miał zaprzestać produkcji tych modeli w swoich zakładach żeby była możliwość eksportu i spłaty kredytu.
Kontrakt był parafowany 1.12.1988 i tego samego dnia mały gnojek na stanowisku ministra (któremu się serce w gównie maczało) ogłosił że kontrakt jest nieważny bo jego decyzją będziemy w FSO produkować maluchy. Z tego powodu w dn. 5.12.88r dyrektor Pietrzak podał się do dymisji, na co wilczek obiecał nam produkowanie jakiejś wersji cieniasa. Ponieważ to wszystko działo się zza biurka bez konsultacji ani z FSO ani z włochami wszystkie te plany wzięły w łeb.

Tu mam apel do młodzierzy niech innym wzrokiem ogląda teraz film "Poszukiwany-Poszukiwana" a zobaczy tam wilczków i innych rządzicieli polski ludowej.

Działo się to wszystko pomimo tego że w sierpniu 88r. FSO odwiedził "z gospodarską wizytą" podsumował ją słowami: "utwierdziłem się w przekonaniu, że FSO po podjęciu nowej produkcji licencyjnej stanie się lokomotywą, która pociągnie w nowoczesność cały polski przemysł". Jednocześnie zobowiązał się wobec załogi że kryzys będzie rozwiązany drogami politycznymi.

Dodam również że w latach 85-90 FSO wpłaciła około 245 mld zł podatków, podczas gdy od początku uruchomienia fabryki na wszelkie inwestycje wydano łącznie ok. 234 mld. zł.
W tym samym czasie FSM płaciła 7% podatku obrotowego a FSO 24%. FSM płaciła 20% odpisy na amortyzację a FSO 50%. FSM otrzymywała 35% odpisu dewizowego z eksportu gdy FSO miała zaledwie 20% odpisu, a dewizy były potrzebne na zakup komponentów do produkcji.
  
 
Cytat:
2004-08-20 22:15:19, 4971 pisze...) Beskida III generacji(...)


Jeszcze drugiej nie zrobili a już trzecią planowali...
  
 
Cytat:
2005-01-02 15:04:38, xyz1qwered pisze:
Jeszcze drugiej nie zrobili a już trzecią planowali...


I co w tym śmiesznego ???
Tak Beskida trzeciej generacji.