Głośny silnik pomiędzy 3 a 4 tys.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam
mam pytanko może ktoś spotkał się z takimi objawami:
silnik staje się głośny między 3 a 4 tysiące obrotów (drgania?) -czy może to być rozrząd ? (dohc 1.6 -94 tys.przebiegu,mam papiery że pasek był wymieniony po 60) autko kupiłem w niemczech miesiąc temu i jestem z niego bardzo zadowolony-zero rdzy ,przegląd ok, max speed ? ;) (spietrałem się przy 180 )
pozd.
  
 
Witaj
Umnie jest podobnie ale wydaje mi sie ze tesilniki tak mają .
ja doszedłem do tego ze to rura wydechowa ma jakieś zawirowania czy cos i brzęczy jakby zyletki ktos pworzucał .

A przy okazji mam pytanie jak zachowuje ci sie auto rano bo mi cos wariuja obroty, tz. skaczą do góry i w dół co jakieś 200 obr. i niewiem czego to moze byc przyczyna.

pozd.
  
 
na zimnym silniku mam ok 1000 obrotów , jak włączyć klime to wzrastają te 200 obrotów,nieregularne obroty to mogą być zużyte świece lub zanieczyszczony układ paliwowy
pozdrawiam darek
  
 
lewe powietrze. a co głośnego silnika to troche mało sprecyzowane. to mozebyc obudowa katalizatora.. a moze przepalony tłumik jakiś.. a może gdzies coś jeszcze..
  
 
całą przednią część wydechu mam nowe z katalizatorem i nic na oko nie jest lużne (może są żle zmontowane i jak się silnik kładzie na obrotach coś dobija), zastanawiam się też czy przy takim przebiegu moga być zużyte poduszki pod silnikiem
dzięki d.
  
 
Witam, jesli masz problem z ze skaczacymi obrotami to powinienes zaczac od czyszczenia silniczka krokowego .A jesli chodzi o te drgania to moim zdaniem moze byc wina podyszek pod silnikiem ,moze sa juz wybite?.Pozdrawiam.
  
 
Daar- sprawdź sobie osłonę katalizatora (taka blacha dookoła kata) - jak trochę pogrzałeś po autostradzie to mogła się poluzować (jest z cienkiej blachy i tylko punktowo zgrzewana - przynajmniej u mnie tak jest w scoupe). Może ona lata po katalizatorze i brzęczy. u mnie były idento objawy pomiędzy 2,5 a 3000, chwyciłem punktowo palnikiem i jest cisza. Pozdrawiam
  
 
znalazłem przyczynę -z niemiec przyjechałem z rozrusznikem przykręconym lużno na 1 śrubce -druga wypadła sadząc po brudnym gwińcie dość dawno , a nie wiedziałbym dalej tylko ta jedna w końcu pękła i to rozwalając ucho korpusu, ale naprawiłem sam ( ma się tą wprawe po 4 fiatach ) koszt naprawy 5,50 zł nowe śruby
pozd. daar
  
 
Cytat:
2004-09-28 16:08:29, daar pisze:
znalazłem przyczynę -z niemiec przyjechałem z rozrusznikem przykręconym lużno na 1 śrubce -druga wypadła sadząc po brudnym gwińcie dość dawno , a nie wiedziałbym dalej tylko ta jedna w końcu pękła i to rozwalając ucho korpusu, ale naprawiłem sam ( ma się tą wprawe po 4 fiatach ) koszt naprawy 5,50 zł nowe śruby pozd. daar



Przyczyna rzekłbym zaskakująca, a jak reagował rozrusznik przy zapalamiu silnika? Skoro był luźny to musiało się to w jakiś sposób objawiać.
  
 
silnik zapalał z lekkim klekotem,teraz dopiero słyszę różnice-luz nie był duży przypuszczam jakiś milimetr,dwa jak pisałem wypadła sruba górna więc dolna odginała się też musiała mieć trochę luzu, potem pękła miałem tyle szczęscia że przy domu
-rozrusznik trzymał się zatoczoną krawędzią tylko dlatego jakoś działał,przypuszczam że nie został prawidłowo dokręcony
-skutek taki że dorobiłem do ukruszonego ucha obejmę z blachy i dałem śruby z nakrętkami samokontrującymi a zębatka jest nieco pocharatana
-nie mogłem tego bicia znależć w przy tym silniku tego rozrusznika praktyczne nie widać nawet od dołu
acha i takie pytanie przy śrubie orginalnej znalazłem dziwną podkładke z dwoma jakby soplami z blachy zalane w plastiku,kilka podobnych jest przy osprzęcie silnika -jakie pełnią funkcje (izolacyjne ?) może ktoś mi odpowie
  
 
Cytat:
acha i takie pytanie przy śrubie orginalnej znalazłem dziwną podkładke z dwoma jakby soplami z blachy zalane w plastiku,kilka podobnych jest przy osprzęcie silnika -jakie pełnią funkcje (izolacyjne ?) może ktoś mi odpowie



Jak możesz to zrób zdjęcie tych podkładek (słowa trochę inaczej opisują niz to widać), łatwiej będzie odgadnąć rolę podkładek, ale przypuszczam, że ,iała spełnić rolę sprężynującej podkładki blokującej samoodkręcenie się śruby.
  
 
zrobię fotki -te podkładki są naprawde dziwne
pozd. daar
  
 
a tak wygląda ta podkładka
  
 
dowiedziałem sie u fachowca że te podkładki stosuje się w miejscach gdzie leci jakiś kabel-wąsy się zawija na nim i już jest unieruchomiony tyle że w moim autku są w kilku miejscach niewykorzystane
to tyle chyba można ten temat zamknąć
pozdrowienia daar