Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() DIZMO DAEWOO NUBIRA KOMBI ... WARSZAWA-OSTROŁĘKA-SZCZYTNO | 2004-08-24 13:47:12 Witam,
generalnie to mam jedno pytanko, a może więcej ![]() A więc, poszukuję esperaka 1.8 lub 2.0. Kilka już obejrzałem-w większości szroty ![]() Zawsze kiedy sprawdzałem silnik, a mianowicie gdy silnik pracował odkręcałem korek od oleju-aby sprawdzić jakie sa opary wydobywające sie z silnika-ale ku mojemu zaskoczeniu gdy podnosiłem korek olej zarzygał całą komore silnika-co mało tak było w każdym przypadku-właściciele mówili że to dlatego że wałek rozrzadu jest u góry ![]() Zdziwko walnąłem na całego, bo jak z kumplem ogłądałem kiedyś vectrę 2.0 tam nic nie było-silnik chodził jak zegarek. Co mało jak goscie mi mówili o tym wałku u góry, to zabierałem ich ze sobą do swojej (jeszcze mojej) LADY SAMARKI , otwierałem maske -wałeK rozrz. jest na pewNo u góry i odkręcałem korek-jakoś z mojego silnika olej nie rzygał. WIĘC PYTAM- JAK TO W KOŃCU JEST- BO WG MOJEGO UZNANIA TE SILNIKI BYLY JUZ NA DRUGIM ŚWIECIE-(no chyba ze sie w ogóle juz nie znam). ![]() Pozdrowionka |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-08-24 13:53:00 Spoko spoko!
W espero i w 8-zaworowych silnikach opla (to ten sam silnik) korek wlewu oleju znajduje się tuż nad krzywką wałka rozrządu. Podczas pracy silnika wałek ten obraca się i po prostu chlapie olejem... i tyle ![]() |
![]() ekimm Espero Warszawa | 2004-08-24 14:00:15 oj chlapie chlapie niedawno dolewałem oleju i jakos zapomniałem korka załozyc odpaliłem i zachlapałem ![]() |
![]() DIZMO DAEWOO NUBIRA KOMBI ... WARSZAWA-OSTROŁĘKA-SZCZYTNO | 2004-08-24 14:03:04 NO w końcu !!!!!!!!!
Tylko jak teraz sprawdzic w jakim stanie jest silnik. Chodzi mi oto ze jak podczas pracy zdjemie sie korek to widac w jaki stanie sa cylindry i tloki-czy nie ma "przedmuchów". A jesli podczas pracy chlapie olej to nie dosc ze zababram caly silnik to i malo zobaczę. Poza tym na korku nie bedzie widac osadzającej sie bialej substancji-chyba wody, która dostaje sie do silnika jak jest słba uszczelka pod głowicą? Pozdr ![]() |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-08-24 14:09:09 1. Silniki w espero są wyjątkowo trwałe, raczej przyjrzyj się blacharce na dolnej części drzwi.
2. pojedź na badanie kompresji - tam dowiesz sie znacznie więcej, niż badając "przedmuchy" 3. Gdy woda dostaje sie do oleju tworzy się emulsja - jest to najprawdziwszy majonez, tylko z oleju nie do końca jadalnego. Na pewno byś to zauważył na korku. 4. Espero to generalnie mało awaryjne auto, psują się głównie duperele, które łatwo i do tego małym kosztem usuniesz - mamy tu na forum procedury usuwania wszelkich chyba dolegliwości. |
piotr-ek | 2004-08-24 14:10:09 Organoleptycznie raczej Ci się nie uda. |
![]() Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-08-24 14:14:07 Aha, jeśli chcesz koniecznie badać metodą "przedmuchową" wyjmij bagnet miarki poziomu oleju - tam nie powinno chlapać olejem (tak mi sie przynajmniej wydaje) |
![]() DIZMO DAEWOO NUBIRA KOMBI ... WARSZAWA-OSTROŁĘKA-SZCZYTNO | 2004-08-24 14:18:09 Wielkie dzieki za wyjaśnienie tegoż "ZAGADNIENIA" ![]() Czyli jak brać to generalnie sprawdzic blache, pojechac na stacje i sprawdzic jaką ma kompresję silnik: a tak w ogóle to jakie powinien miec parametry dobry silnik. Bo może na stacji trafi sie mało rozgarniety gość, róznie to bywa. Poza tym sprawdzic czy nie ma jakichkolwiek wyciekow na silniku i skrzyni biegów, jak wchodzą biegi itp. Czy jest najlepszy sprawdzony sposob aby sprawdzic czy licznik nie byl cofany??? ![]() |
![]() DIZMO DAEWOO NUBIRA KOMBI ... WARSZAWA-OSTROŁĘKA-SZCZYTNO | 2004-08-24 14:34:24 Jeszcze raz dzieki!!!
Jak dobrze pójdzie to może w tym tygodniu zaopatrzę sie w esperaka ![]() Ale lepiej sie nie spieszycć. Jak bede mial wątpliwości to na pewno będe zawracał wam głowe ![]() Pozdrawiam i do szybkiego członkostwa ![]() |
![]() DIZMO DAEWOO NUBIRA KOMBI ... WARSZAWA-OSTROŁĘKA-SZCZYTNO | 2004-08-24 14:35:04 Jeszcze raz dzieki!!!
Jak dobrze pójdzie to może w tym tygodniu zaopatrzę sie w esperaka ![]() Ale lepiej sie nie spieszycć. Jak bede mial wątpliwości to na pewno będe zawracał wam głowe ![]() Pozdrawiam i do szybkiego członkostwa ![]() |
![]() kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-08-24 14:38:56
O jakie opary Ci chodzi? To chyba nie jest miarodajny test. ![]() Chyba dużo się nie pomylę, jak napisze, że każdym po otworzeniu korka chlapie olejem. Więc możesz spokojnie ten test pominąć ![]() W 1,5 gdzie są 2 wałki również wystepuje takie zjawisko. Patrz na blachy, czy nie ma rudej i na stan auta. [ wiadomość edytowana przez: kisztan dnia 2004-08-24 14:45:38 ] |
![]() DIZMO DAEWOO NUBIRA KOMBI ... WARSZAWA-OSTROŁĘKA-SZCZYTNO | 2004-08-24 14:49:11 To sie generalnie sprawdza w wiekszosci silników.
W espero jest inaczej, ale to ze wzgledu na umieszczenie krzywki-tak mnie poinstruowano-kilka poz nizej w temacie.Uwazam ze to prawda poniewaz gdy zdjalem korek przy zgaszonym silniku widzac bylo cos ala krzywka, tak wiec uznaje ze jak chlapie to jest ok, nie ma co sie tym przejmowac bo tak musi byc ![]() Na tomiast w innych silnikach oolej nie chlapie-np w vectrze 20 togo zjawiska nie bylo-podczas pracy silnika widac czy przez otwor ulatnia sie w miare czyste powietrze czy poi prostu walą tędy spaliny, jeśłi to drugi to trzeba szukac innego wozu, generalnie nawet po przylozeniu reki na otwor przy praqcujacym silniku nie powiino byc sladow na dloni. Ale kazdy ma swoje sposoby-ja te zauwazylem podczas kupna innych samochodzikow i sie sprawdzalo. Jak widac w przypadku espero jest troszeczke inaczej. ![]() |
n0ras skośnookie z krzyżyk ... Kraków | 2004-08-24 19:45:55
Ten sposób się sprawdzał w Fiacie 125p, a już w Polonezie było inaczej - wiem to od mechaników z Polmozbytu (jeszcze). Zdecydowanie lepiej jest sprawdzić kompresję, można też zrobić analizę spalin, a organoleptycznie - "przegazować" silnik i zobaczyć co się wydobywa z rury. Jeśli silnik jest zużyty = jest nieszczelny = pali olej, a więc z rury idzie czarny dym. Ale też bym się bardziej przejmował blachą, silniki są trwałe. |
piotr-ek | 2004-08-25 06:32:35 No to JACO na zlot, na zlot! |