Partner HDI

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

mam pytanie dotyczące zużycia paliwa , kupiłem Partnera HDI z 2002 roku i z tego co czytałem w internecie i z danych technicznych tego samochodu wynika ze przy spokojnej jeździe na trasie samochód może palić ok.5 litrów jednak mój pali przy takiej jeździe koło 7 litrów(trochę za dużo)
Może ktoś wie jaka może być przyczyna takiego zużycia paliwa ?
(zaznaczę że wszystkie filtry są wymienione , paliwo z Schella , przebieg 40tys.)
  
 
Witam 40 tys. hmm deko niski przebieg jak na dwu letnie autko.
Pięć litrow spali jak nie przekraczasz 2000 obr/min , jak dajesz kopyto potrafi i dziewięć litrów , dbaj o ciśnienie w oponach
Tak szczerze to żadko kiedy mam wynik 5 litrów , ale kiedyś wybrałem się na wczasy (ok 700km) z postanowieniem nie przekraczania 2000obr/min , kopara mi opadła po dojechaniu - poniżej 5 litrów na 5 biegu 2000 tysie to około 90 km/h
Ale na serio 40 tys nie chce się wieżyć przy aucie dostawczym , albo było bite i długo stało , albo było kręcone na liczniku.
I baaaaaardzo ważne chłopie dbaj o paliwo !
Jak filtr paliwa jest syfiasty to filtr wstępny na pompie paliwa w zbiorniku nadaje sie na śmietnik + filterek tupu naparstek na wlocie samej pompy.
Jeśli zaniedbasz wymiany to szybko powiesz - dowidzenia pompie wtryskowej , a to już poważny wydatek !
pozdrawiam
  
 
ok. dzięki , filtr paliwa zmieniałem ale tylko ten przy silniku nawet nie wiedziałem że sa jeszcze dwa inne . co do przebiegu to jestem pewien , to jest auto z homologacją osobową i nie jeździło w firmie tylko prywatnie. co do tej jazdy z nie przekraczaniem 2000 obr. to chyba jest trochę uciążliwe - u mnie dopiero w granicach 2000-3000 obr/min. jeździ się komfortowo , poniżej 2000obr. to jest bardzo słabe i mam wrażenie że silnik się "męczy" przy tak niskich obrotach (przy włączonej klimie to nawet ciężko autem ruszyć z miejsca). może jest gdzieś jakaś usterka i źle podaje paliwo przy niskich obrotach ?

pozdrawiam marek
  
 
Tiaaa nie wspominałeś o klimie - to zmienia postać rzeczy nie morzesz zejść poniżej 2000 obr/min , hmm domyślasz sie czemu pali wiecej ? Żwawe robi się powyżej 2000 tysiów - wtedy działa zawór trzeciego tłoka pompy wysokiego ciśnienia - no jest takie badziewie , u mnie słychać to wyrażnie - inny klekot od 2100-3000.
Parę rad z ominieciem ASO
błedy potencjometru przepustnicy- rozebrać potencjometr , nic trudnego , wytrzeć stary smar (namagnesowany) stąd błedy ,nasmarowac wazeliną techniczną - oszczedność ok 700 zeta
Kontrolka poduszki powietrznej - luknij pod siedzenie pasażera - wtyczka od pirotechnicznego napinacza pasów - rozłączyć psiknąć preparatem polepszającym przewodzenie poskładać i kolejne dwie stówy w kieszeni
Filtry , filtry i jeszcze raz filtry wymieniaj częściej niż to jest zalecane olej max co 15 tys jak mu będziesz dogadzał to w nagrodę zobaczysz zdziwione miny "rajdowców" przy starcie z pod świateł hehe ciekawy widok jak dostawczy zostawia ich w tyle.
Tankuj TYLKO na dobrych stacjach only orlen - płacisz więcej tylko pozornie - koszt pompy wysokiego ciśnienia !
A jeszcze jedno - główne koło pasowe ok.800 zeta - no niestety tylko na stacji ASO - ustawiają naciąg , nie próbój samodzielnie koszty x 2 , klocki hamulcowe to samo tresowałem kilka rodzajów tylko oryginał nie piszczy ,nie trzepie i HAMUJE.
Drążki reakcyjne ok 70 zeta wymieniasz sam w 15 min
Oswietlenie tablicy rejestracyjnej - poddałem sie , wywaliłem osłonki , qrde nie rozbieralne , gołe żarówki jeżdżą 2 lata i nic !
Uwaga na ABS baaardzo wredny zimą !
Poza ty bełkot nie sprawia problemów ok 500 km dziennie
Pozdrawiam