MotoNews.pl
11 [125]problem z akumulatorem + jeszcze wycieraczki :( (60448/0)
  

[125]problem z akumulatorem + jeszcze wycieraczki :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
1.
Problem z akumulatorem, kupiłem samochood niecały miesiąc temu, akumulator rozładował sie juz drugi raz,wychodze do pracy a on wu wu i stoi, czy to mozliwe ze robi sie gdzieś spięcie i sie rozładowuje?(jak wysiadam z auta dotykając drzwi czuje kopanie prądem), druga mozliwośc to poprostu juz wysłuzony i chyba stary aku i juz nie trzyma, a jeszcze jest w miare ciepło, pewnie będe musiał wymienic!, a z tym przebiciem to normalne?
2.
Jak juz kumpel pomoogł mi dopalic, juz w drodze, postanowiłem właczyc na moment wycieraczki zeby wytrzec rose ,wytarły raz a puzniej jak opadły juz nie wstały , teraz wogoole nie działaja, dobrze ze deszczy nie nadają, ale niewiem gdzie szukac, co sprawdzac, sprawdziłem wszytko no ale wyglada ze wszytko jest ok, podpowiedzcie cos, dzieki!
  
 
aku do smieci na 99% a wycieraczki to moze silniczek albo bezpiecznik. od tego zacznij.
  
 
spróbuj zapodać mu sprawdzony akku i zobacz co będzie się działo
jeżeli masz przebicie to nowy też padnie spróbuj poodłanczać zbędne duperele np. wycieraczki itp. może alternator się skiepścił ale to sprawa drugorzędna.
P.S Lepiej miej pod ręką gaśnice
  
 
@goorek - bezpiecznik to napewno nie jest bo sprywskiwacz mi działa

a z tym przebiciem to nie jestem pewien czy to tylko tak u mnie czy to normalne, poprzedni własciciel miał w nim rozbudowany sprzet grajacy ale cała instalacja została, moze to ona?!,
a druga sprawa to to ze niemam tylnej lampy przeciwmgielnej, a kable tez idą, niby przełacznik jest off ale juz sam niewiem
  
 
sprawdz voltomierzem czy jest ladowanie akumulatora i lile voltow. sprawz napiecie akumulatora po powrocie z wiekszej trasy tak powyzej 15 kilometrow, ajk bedzie git tomoze pomoze przeczyszczenie klem i przewodow na rozruszniku.
  
 
Ja stawiam na alternator!!!!, a co do wycieraczek to silniczek byc moze sie przepalil, mialem to samo i z AKU I SILNICZKIEM

POZDRAWIAM
  
 
u mnie w kancie bylo tak samo z tymi wycieraczkami i winna byla... zapalniczka
nie wiem, jak to mozliwe, poza tym moj fiat ma ostro nagrzebane w instalacjii
napewno gdzies masz zwarcie, posprawdzaj bezpieczniki i wywal ten akumulator
  
 
no akumulator kupie jutro nowy, bezpieczniki przed chwilą sprawdziłem i wszytkie sa ok,mysle ze to silnik ale czy wycieraczki powróciły by na swoje miejsce i tam sie zatrzymały gdy wciaż niby były właczone? czy to prawdopodobne zeby silnik własnie wtedy padł? jutro pozycze od kumpla silnik jak bedzie miał i sprawdze.
A z tym zwarciem to juz powoli zaczołem wypieprzac kable od audio chociaz wątpie zeby tam była przyczyna, niemam pojecia czego suzkac i gdzie, tam jest tyle tych kabli
  
 
wina moze lezec w regulatorze napiecia, jak kupilem kanta to mialem problem z akumulatorem, jak jezdzilem bez siatel to jeszcze sie dalo, ale wystarczylo wlaczyc swiatla i nie bylem pewien czy nastepnego dnia zapali
i dopiero jak zamontowalem sobie dodatkowy wskaznik (woltomierz) to wyszlo na jaw ze alter podaje napiecie 16V i akumulator sie uszkodzil, wyregulowalem regulator zalozylem nowy akumulator i wszsytko ladnie smiga

warto zalozyc dodatkowa mase na silnik, moj fiat tez mnie kopal pradem, a odkad ma mase prosto na alternator to wszystko jest w porzadku
  
 
Cytat:
warto zalozyc dodatkowa mase na silnik, moj fiat tez mnie kopal pradem, a odkad ma mase prosto na alternator to wszystko jest w porzadku




to ciekawe co piszesz, moze to wazne, rozszez to jakos, ja dopiero sie wszytkiego ucze, powiec co i jak
  
 
weż aperomierz i sprawdź czy prąd z aku ucieka, tzn. czy jakiś odbiornik nie jest włączony mimo ze przełączniki i zapłon jest wyłączony... jesli ucieka - trzeba znaleźć bo spitolisz tez nowe aku, sprawdź (wiem ze to smieszne) czy nie masz włąconego ogrzewania tylnej szyby, jakieś przebicie do masy tez moze dawać taki objaw.... aha w lecie żadko padaja akumulatory, tak mnie się zdaje...
  
 
no i dzis wymieniłem na nowy silnik od wycieraczek i działa, tylko niewiem czemu ten stary sie spalił, a wczesniej przed awarją wycieraczki chodziły jak burza.
Nowy aku tez dzis załozyłem, bo tamten stary jak wczoraj rano włozyłem po nocy ładowania dzis rano juz niechciał kręcić, na nowym tylko dotkne i pali, zobaczymy ile potrzyma, jak cos sie będzie z nim działo to bede szukał innej przyczyny. A z tym przebiciem to znajomy mechanik z firmy gdzie pracuje powiedział ze to normalne i w kazdym samochodzie sie zdaza, bo sie ręce elektryzują( o np fajere albo siedzenie), no ale jeszcze musze sprawdzic czy dobrze mi masa masuje, wiec powiedzcie mi gdzie jest przykrecona masa?!, dzieki za wszytkie porady, narazie jest dobrze.
  
 
wez popatrz gdzie jest kabel od klemy ujemnej przykrecony i posprawie, klema ujemna to masa
  
 
fabryczna masa silnika jest przykrecona do lewej podluznicy (ja mam pod srube od przekadni kierowniczej) i do dzwonu skrzyni pod jesdna ze srubek oslony kola zamachowego

dodatkowa mase przykrecilem pod szpilke poduszki amortyzatora na nadkolu i do kolektora wydechowego
  
 
dzieki chłopaki
to narazie bez odbioru,