[126p] dymi po remoncie kapitalnym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
moj kumpel zrobił remont swojego silnika i po złozeniu i odpaleniu przy gwałtowniejszym dodaniu gazu z rury widac niebieski dym nie dyzy ale jest czym to moze byc spowodowane???

[ wiadomość edytowana przez: CarvMachine dnia 2007-03-29 17:27:02 ]
  
 
Słuchaj to nie dobrze
MI pokapitalce dymił ostro na czarno to była kwestia regulacji gaźnika, natomiast niebieski dym to olej
może zapomniałeś go nalać
czy wszystko masz odetkane i przetkane
  
 
Ja proponuje sprawdzic czy oleju niejest za duzo. co on robil z tym motorkiem konkretnie ?
  
 
dobrze zalozyles pierscienie?
  
 
po pierwszym rozruchu moze podymic chwile, moj tez lekko dymil teraz juz nie i oleju nie bierze. moze to dlatego ze elementy sa nowe wszystko zanim sie spasuje troche oleju przepusci do komory...
  
 
wszystko jest dobrze poskładane.Robione było:szlif wału szlif cylindrów,nowe tłoki panewki wałek rozrządu,jednym słowem generalka po remoncie zrobione 500km silnik jest silny i cicho chodzi.
  
 
jak robilem kapitalke (w pelnym znaczeniu tego slowa) silnika z bisa to przy pierwszym odpaleniu bylo wszystko ok

cos musi byc nie tak albo nie wszystko zostalo zrobione
  
 
na pocztaku po odpaleniu tez było wszystko ok przez jakies 300km było ok zero dymu dopiero puzniej moga to byc zawory??
  
 
no moze na prowadnicach puszczac olej...
  
 
dzis z kolega odpalaismy tego malucha i wniosek taki ze jak silnik jest zimny to nie dymi jak sie nagrzeje to delikatnie puszcza dymek przy gwałtownym dodaniu gazu.
  
 
skoro zakladasz ze dol jest dobrze zrobiony i w porzadku to moze rzeczywiscie olej puszcza gora przez prowadnice.
jak zdejmiesz gaznik moze da sie cos (olej) zauwazyc?
  
 
Odgrzeje kotleta...

Troszke mi kopci po generalce (naprawde niewiele tego jest... jak sie przegazuje to mozna zauwazyc "chmurke" oprocz tego auta jezdzi normalnie. W gaźniku... a raczej na przepustnicy sa sladowe ilosci oleju.

Jezdzic na tym na razie (docieram.. przejechane dopiero 50km) czy robic od razu ta glowice?
  
 
Podpowie ktos? :/ Bo nie wiem czy docierac dalej czy rozbierac...
  
 
a silnik masz spasowany luźnie czy seria?
My np. mieliśmy taki problem że po złożeniu kopcił strasznie na biało/niebiesko.Po przejechaniu paru kilometrów problem ustal.Także jeździł narazie
  
 
ja jak poskladalem silnik na zestawie ze sklepu (tloki-cylindry) to przez pierwsze kilkaset kilometrow kopcil tak, ze myslalem ze silnik sie skonczyl zanim powstal.. ale okazalo sie ze to kopcenie zalezy od tego jak wyhonowane sa cylindry, te ze sklepu, niby fabtyczne zestawy to jest tragedia, na cylindrach mozna pilowac paznokcie... aa i przez pierwszy tysiac zjadl 2 l oleju...pozniej wszystko wrocilo do normy zestawy 690ccm np niekopca wcale i niebierze silnik oleju na dotarciu, bo gladz cylindra jest taka jak powinna byc-gladka...
  
 
Cytat:
2007-03-30 14:15:53, stachu_poznan pisze:
ja jak poskladalem silnik na zestawie ze sklepu (tloki-cylindry) to przez pierwsze kilkaset kilometrow kopcil tak, ze myslalem ze silnik sie skonczyl zanim powstal.. ale okazalo sie ze to kopcenie zalezy od tego jak wyhonowane sa cylindry, te ze sklepu, niby fabtyczne zestawy to jest tragedia, na cylindrach mozna pilowac paznokcie... aa i przez pierwszy tysiac zjadl 2 l oleju...pozniej wszystko wrocilo do normy zestawy 690ccm np niekopca wcale i niebierze silnik oleju na dotarciu, bo gladz cylindra jest taka jak powinna byc-gladka...


no ja po zlozeniu 690 odpalilem w garazu (duuuzym), przez 30 min na srednich obrotach chodzil no i troszke przy dodawaniu gazu z rury dymu lecialo ale to tak ledwo zauwazalnie. Garaz suma sumarum sie zadymil kompletnie ale jak juz sie przejechalem kawalek wszystko sie ulozylo i nic nie dymi.
  
 
ale pasowanie jest 0.1mm
a w seri 0.06-0.08 max.
pozatym, napewno skladales silnik(pierscienie) jak wiekszosc ludzi na oleju, wiec z komory musialo sie wypalic...
  
 
50km przejechalem i ciagle dymi :/ Jak sie nagrzeje to nie jest juz tak zle...

A zestaw fabryczny byl... z tym, ze ze starych zapasow.

No nic zobaczymy ... na razie docieram
  
 
bedzie jeszcze dlugo dymil...
sprawdzaj czesto poziom oleju, bo bedzie ubywalo...
  
 
Cytat:
2007-03-30 15:13:11, stachu_poznan pisze:
ale pasowanie jest 0.1mm a w seri 0.06-0.08 max. pozatym, napewno skladales silnik(pierscienie) jak wiekszosc ludzi na oleju, wiec z komory musialo sie wypalic...


wiem wiem jest git