Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
mantha74 Warszawa | 2004-08-26 14:33:15 Zamierzam zakupić Omegę z lat 97/98.
Pogadałem sobie z koleszką co jeźedźił omegami i odradza mi 6 cylindrowce (2.5 i 3.0) ze względu na dużo wyższe czeny części i koszty ew. napraw (podobno wymiana świec w 3.0 to 500pln! a sprzęgło 3000!?). Podpowiedzcie jak to jest na prawdę. I jak to jest z tą ogólną usterkowością Omeg? ![]() ![]() |
![]() miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2004-08-26 14:54:36 Faktycznie - koszty utrzymania V6 są wyższe. Żeby zmienić świece trzeba się trochę namęczyć. Nie wiem ile to kosztuje, bo jeszcze nie zmieniałem ![]() Sprzęgło robiłem ostatnio - razem z wymianą uszczelniacza wału zapłaciłem niecałe 1400 złotych (sprzęgło Sasch - udało mi się kupić za 630 zł). Normalna cena to jakieś 300-500 PLN więcej. Ogólnie V6 jest spory, duże upakowanie elementów, spora część silnika i ew. innych klamotów w podszybiu. Ale R4 nie da się zbyt sensownie jeździć. Za słaby jest dla Omy - jest to dostojna i dość ciężka kolubryna. Podsumowując plusy dodatnie i ujemne - skup się raczej na V6. Najlepszym wyborem będzie 3.0. 2.5 jest w zasadzie wystarczający. Nie traci na dynamice jak jest załadowany po dach. Chyba, że będziesz się głównie toczyć po mieście, interesuje Cię tylko sedan i będziesz jeździć w pojedynkę bez bagażu ![]() |
![]() psinthos LOB NET MEMBER SternenFlotte Warszawa | 2004-08-26 15:06:34 Owszem, R4 jest tansze w utrzymaniu. Ale na tym koncza sie jego zalety.
Szukajac V6, szukaj 3,0. Jak bylo wielokrotnie sygnalizowane przeze mnie i wielu innych tu obecnych, motor 2,5 jest za slaby do omegi. Powtorze sie po raz n-ty: opti-omega to albo 3,0 albo 2,5td. (3,2 ani 2,5 DTI nie uswiadczysz w tych rocznikach). |
mantha74 Warszawa | 2004-08-26 15:07:40 Ale bierzące sprawy typu klocki czy tarcze, to nie jest droższa sprawa? |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2004-08-26 15:29:29 Pytanie to Ty kupujesz czy tatuś?
Bo jak byś ty kupował to byś nie pytał o oczywiste rzeczy. np R4 - 4 świece, v6 -6 świec, olej: r4 4 litry, v6 ponad 5, kable wn r4 4 sztuk v6 6 sztuk itp itd. a różnica w spalaniu ......e brak słów. Lepiej kup inne auto. Gdybyś się spytał co brać 3.0V6 czy 2,6V6 to można by gdybać. A tak.... [ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-08-26 15:44:26 ] [ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-08-26 16:00:13 ] |
mantha74 Warszawa | 2004-08-26 15:40:40 a widziałeś 2.6 w Omedze z 98 roku ?
czytasz posty na które odpowiadasz? |
![]() Grande Kluska Wawa/Eudezet | 2004-08-26 15:47:02 Zaraz będzie wojna.... ![]() ![]() |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2004-08-26 15:58:14 Jejku już się czerwienię iż nie zauważylem, że chodzi o 98 rok i silnik 2,5 zamiast 2,6. Widzisz chciałem żebyś miał więcej mocy, dobrze, że z reszta trafiłem, czyli tatus.
|
kristo zielono/złoty Warszawa | 2004-08-26 16:02:32
![]() ![]() ![]() |
![]() 3 DEADSOUL e60, Traxxas VXL Warszawa | 2004-08-26 16:20:32 R4 służy do wygodnego przemieszczania się. V6 dodatkowo zapewnia emocje i adrenaline ![]() Jeżeli czasami zdarza Ci się kogoś wyprzedzać to V6 jest pod tym względem ZNACZNIE bezpieczniejszy. Moje poprzednie 2.0 16V (automat) paliło 1,5 l/100km więcej niż obecne 2,5 V6, więc "droższe" części rekompensuje niższe zużycie paliwa. Powiem tak: klocki do 2,5V6 kupisz za 70pln i za 370pln i tak jest z większością części eksploatacyjnych. Koszty eksploatacyjne są adekwatne do osiągów i napewno nie są wysokie. Jeśli trafisz na samochód po przejściach, to nawet Opel Astra z silnikiem 1,4 pogrąży Cię finansowo. pozdro 3 |
![]() psinthos LOB NET MEMBER SternenFlotte Warszawa | 2004-08-26 16:53:43
Nie zgodze sie z tym stweirdzeniem, chyba ze dodasz, ze mowisz wylacznie o 3,0. ![]() |
![]() miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2004-08-26 17:26:25
Racja. 2,5 V6, to bezstresowa jazda w trasie bez fajerwerków. 3.0 to dobra zabawa. Chociaż na szutrze przegoniłem kilka razy swoją Bestyję i nieźle sobie radziła. Przy kiepskiej przyczepności moc traci na znaczeniu, a fun rośnie ![]() |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-08-26 17:59:56 Tia, jak ktoś mowi o adrenalinie, to spieszę zapewnić, że jest w naszym pięknym kraju tysiące takich, co dostarczają sobie i innym adrenaliny i w kaszlaczkach ![]() ![]() ![]() Postaram się zwięźle,po kolei i na temat. Silniki 2.6 16V , to chyba weszły dopiero po roku 2000, mam wrażenie, pewien nie jestem, ale trochę bym się spierał Co do tego czy 2.0 16V jest za słaby do omy to rzecz indywidualna, osobiście widzę, że niewielu przeciętnych misiów wytrzyma ze mną do niemal 100 na 2-ce i 150 na trójce, a powyżej 150 to te kompaktowe jeździdła dawno już dyszą spocone na poboczach ![]() Jeżdżenie szybciej hm, odsyłam do jakiegoś wątku w którym paru kolegów z OKP ma wiele do powiedzenia, osobiście prosiłbym Opatrzność, żeby nie dopuściła mnie nigdy w ich pobliże. Koszty pewnie, że wyższe w MV6, a co wy sobie qrna myślicie, toż to prestige o niebo większy i za to sie PŁACI nie ma pomyłuj, jak stać na qnia to i stać na bat. Gdyby miał wybierać oczywiście, że MV6 3,0, pali tak samo, a jest zdecydowanie mocniejsza. Czyli reasumując, jeśli istotnie jesteś w roli bajerującego tatusia na autko to dla własnej wygody odpuść sobie MV6, będziesz miał znacznie więcej kaski na gumki, a tak, to koszty paliwa mogą cię doprowadzić do wcześniejszego z musu ożenku ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pozdr |
![]() miklo DEADSOUL V6 w autobusie Warszawa | 2004-08-26 18:22:49
Ten tego... 2.6 to chyba zaworów ma z deka więcej co? Pewnie o 8 ![]() |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-08-26 18:28:23 Miklo, zawory to rzecz osobna, ale po roku 2000 wprowadzili silnik 2,2, 2,6 a potem 3,2, po prostu pewnie rozwierty, nie ma to nic wspólnego z 2.6 w "A", |
![]() JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-08-26 19:50:39 Mantha, sorry, myślę, że jednak szukasz dużej gabloty pod kątem wożenia familii co to się albo ma albo już rozrosła ![]() Życzę udanego zakupu i przyłączenia się do nas Pozdr, Janusz |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2004-08-26 19:57:20 witam
a ja tak troczę z innej beczki: jak się ma 3.0 R6 24V z omy A do 3.0 V6 z omy B co lepsze? |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2004-08-26 20:31:55 Tp proste pytanie może być trudne, sprecyzuj o co chodzi? |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2004-08-26 20:56:29 nowięc chodzi o to która konfiguracja jest lepsza, no bo w R6 jest tylko jedna głowica, jeden łańcuch rozrządu itd. Chodzi o to czy opel dobrze zrobił że z R6 przeszedł na V6? |