Gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Hej
Mam juz instalke gazowa firmy Lovato z kompem (butla po boku).Wszystko pieknie chodzi,ale tak troche jest mulowaty.Czy moze to zalezec od swiec?Jakie polecacie swiece do gazu?A moze to jakas inna przyczyna?
  
 
auto na gazie chyba tak ma ze jest mułowate. Jak zaczełam nato warrrrczec u mechanika to tak go ustawili ze teraz jest muł ma paliwie wiec albo rybki albo.............
  
 
Bartek odkrec srubke od gazu
Ale tak na serio to jak chcesz to moge zobaczyc twojego PN i zobaczyc co mu dolega. Wystarczy tylko ze dasz znac...
  
 
Cytat:
albo rybki albo.............



.............albo akwarium
  
 
Co wy tam opowiadacie. U mnie na gazie nic nie chodzi wolniej niż na paliwie. Dobrze go wyreguluj i będzie git.
Co do świec to polecam zwykłe polskie Iskry. Jest też wersja do gaz
  
 
halo czarnuszki
nie mam w zwyczaju sledzic na biezaco kazdego bita wklepanego tu na forum /jak co niektorzy np J_ _ _ _/ ale teraz chcialem zdementowac znaleziona tutaj bzdure jakoby do gazu powinno sie uzywac najtanszych swiec jednoelektrodowych iskry za 3zl komplet.
Faktem jest, ze gaz nie potrzebuje duzej iskry i teoretycznie nie ma przeciwwskazan do uzywania zwyklych swiec czy tez specjalnych kupa-swiec do gazu ktore niczym sie nie roznia od zwyklych swiec tylko tyle ze maja mniejszy odstep elektrodowy i troche miedzi ale przeciez PANOWIE! /I PANIE/ przeciez auto odpalamy na benzynie a nie na gazie zazwyczaj i wtedy liczy sie duza iskra, zwlaszcza teraz gdy zima- posiadacze 20sto letnich borewiczow moga zapewne cos wiecej na temat odpalania czy tez nie odpalania w niskich temperaturach powiedziec
Poza tym zywotnosc swiec zwyklych to 10.000km a np 4 ro elektrodowych boscha ktorych uzywam i ktore polecam to ponad 45.000 km i nie zwiekszanie sie odstepu pomiedzy elektrodami podczas zuzycia swiecy co mialo miejsce przy zwyklych kupaswiecach.
Dla przykladu moge podac ze moj polger /caro/ na zwyklych swiecach dawniej zanim odpalil w zime to musialem pokrecic z 5-6 razy rozrusznikiem zanim zatrybil a po wymienie na boscha pali po 0.5 obrotu /podobnie jak na gazie/ wiec roznica jest1!!!!!!!!!!!!!!! o lepszym spalaniu mieszanki i wiekszej mocy silnika nie wspomne.
Wiec czarnuszki nie oszczedzac na takich prozaicznych sprawach jak zaplon, swiece, olej bo to auto jakie by nie bylo to nie jest woz drabiniasty, tylko wasz POLONEZ, o ktory zapewne bardziej dbacie skoro jestescie tu w FSOAUTOKLUBIE..... dobra koncze powoli bo czesc z was i tak nie zrozumiala tego co tu napisalem
 
 
Nie do końca mogę się zgodzić z przedmówcą
Po pierwsze podczas esploatacji przerwa się zmniejsza, a nie zwiększa. Zmniejsza na skutek nagaru na elektrodzie.
Po drugie ja odpalam mojego poldzia GLE i jeśli temp nie spadnie poniżej 0st za pierwszym razem, w zimie za drugim, niekiedy za trzecim.
Świece Boscha są dobre, jednek nie do Poldka. I tak nie wykorzysasz w pełni ich walorów, a cena jest nieadekwatna. Dalej dyskutując, to na świecach typu Iskra spokojnie bez żadnego problemu przejedzie się 15000-20000km. Więcej może byc cięzko.
Na temat świec było już swgo czasu głośno, tak więć VOYTEC Bosch wcale nie uzyskał najlepszej opinii użytkowników Poldka i DF
  
 
Pytanie do kolegi Voytec.Mowisz ze zalozyles 4 elektrodowe swiece Bosha i masz przyrost mocy?? To teraz chyba masz ze 120 ps-ow...
Przez same swiece nie da sie zwiekszyc mocy to jest mit. Moze ci ewentualnie polepszyc spalanie mieszanki i kulture pracy silnika ale mocy ci nie zwiekszy
  
 
Cytat:


MAJCHAL Wysłany: 2002-12-07 01:28:06

Nie do końca mogę się zgodzić z przedmówcą
Po pierwsze podczas esploatacji przerwa się zmniejsza, a nie zwiększa. Zmniejsza na skutek nagaru na elektrodzie.




Ja też nie mogę się zgodzić. Przerwa na świecach powiększa się wskutek wypalania sie elektrod, nie każdy silnik wytwarza tyle nagaru, żeby aż zmniejszał przerwę, no i z obserwacji eksploatacyjnych wynika ze nagar gromadzi się wokół izolacji elektrody środkowej i pod elektrodą boczną (jako nawis) i nie ma aż tak dużego wpływu na samą wielkość przerwy.

Cytat:
Dalej dyskutując, to na świecach typu Iskra spokojnie bez żadnego problemu przejedzie się 15000-20000km.



Ale Iskry najczęściej ledwie wyjeżdżają wymagane 10000 km. Przynajmniej jedna z kompletu. Przez prawie 55000 km MPI (+ gaz) 2-krotnie zdażyła mi się awaria Iskry : po 13000km i po niecałych 10000 km. I od tej pory po 10000 km po prostu je wyrzucam.
  
 
Polecam świece NKG V-LINE. Zarówno do benzyny jak i do gazu.
Nasz kolega Biały ma u siebie (od lipca) NGK (only benzyna) i jest zadowolony, a ja u siebie w dwójce zmieniłem we wrześniu i w porównaniu do poprzednich (Briski) różnica jest diametralna. Na Briskach w lato auto potrafiło odpalać dopiero po trzeciej próbie, natomiast na NGK zapala po pierwszej. Tak wiec coś w tym musi być.
  
 
Cytat:
2002-12-07 00:10:16, VOYTEC pisze:
halo czarnuszki
nie mam w zwyczaju sledzic na biezaco kazdego bita wklepanego tu na forum /jak co niektorzy np J_ _ _ _/ (...)



Czy możesz uściślić kogo miałeś na myśli?
  
 
A ja na to, że nadal się nie zgadzam
Ja na świecach przejeżdza ponad 15000 bez problemu. Nie wiem jak jest obecnie z przerwą, ale jak miąłem silniczek przed remontem to nagar mi zmniejszał przerwę.
  
 
NGK sa the best! Ostatnio chcialem kupic ISKRY GAZ, ale koles w sklepie powiedzial mi, ze ma NGK po 7zl/szt, wiec sie nie zastanawialem! Chodza SUPER!!
  
 
Ja mam iskry po 5.1 zl i nie narzekam ani na kulturę pracy jak i na poranne zapalanie.Wymieniam razem z olejem co 10 kkm i nie narzekam
  
 
KiLeR a teraz mały Quiz! Kto produkuje świece dla NGK????? Tak bardzo dobra odpowiedź - Iskra
  
 
sprawdz szczelnosc przewodow paliwowych (nie wiem jaki masz silnik) ale ja mialem przeprawy z twardniejacym w niskiej temp igielitem i nie mogl sobie zassac (gaznikowy) a w nastepnym roku ulamala sie sprezynka w pompie paliwa i tez nie moglem dojsc co to jest poniewaz pompa pracowala tyle ze za slabo.
  
 
ja mam iskry do LPG i przejechałem już 20.000 i jeszcze chodzą(na benzynce jest problem bo słabo wkręca się na obroty).Choć noszę się z zamiarem wymiany.Kiedyś jeździłem na bosch, ale uważam że iskry lepiej chodzą w polonezie.
Muszę wrócić do zwyczaju wymiany świec co 10.000km, przy wymianie oleju.Swiece nie są takie drogie i jak wydam 50zł rocznie to chyba nie zbankrutuje.