MotoNews.pl
3 Stuki z silnika!! (60638/0)
  

Stuki z silnika!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ponownie! Piszę tego posta ponieważ od wczoraj moja omega bardzo ładnie "gra" na wolnych obrotach i o ile wcześniej zdażało się to jej sporadycznie o tyle od wczoraj zaczęła częściej "koncertować" jest to odgłos tak jakby maszyny do szycia typu "overlock" podejżewam zawory a dokładniej hydr. samoregulatory. Po przeszukaniu starych postów znalazłem jeszcze podpowiedzi dotyczące panewek jednak w moim przypadku raczej na pewno są to zawory ponieważ odgłosy pochodzą raczej z "góry" silnika. Zjawisko to ustępuje po lekkim przegazowaniu (większe ciśn. oleju) jednak po krótkim czasie znów zaczyna grać.Proszę o podpowiedzi czy słusznie podejrzewam samoregulatory jako żródło hałasu lub inne sugestie! W związku z tym chciałbym się dowiedzieć o ewentualne orientacyjne koszty ich wymiany i czy do tej roboty trzeba zciągać głowicę czy obejdzie się bez ( niższe koszty). Na co warto przy tej robocie jeszcze zwrócić uwagę np.wymiana uszczelniaczy zaworów itp. i jakie części trzeba kupić uszczelki itp.Interesuje mnie także czy z tą dolegliwością można jeszcze trochę pośmigać ( jeśli tak to jakie to niesie za sobą ryzyko innych uszk.) czy raczej jak najszybciej brać się do roboty. Mój silniczek to 2.0 16V 170tyś.km przebiegu. Jeśli się powtarzam lub nie dokładnie przeszukałem archiwum to proszę o wyrozumiałość i liczne podpowiedzi. Z góry dziękuję i pozdrawiam Cezik!
  
 
Warto zrobic:
Wymienic uszczelniacze i prowadnice zaworowe. Jesli uda ci sie odszukac uszkodzone popychacze to je wymien, jak nie wymien caly kpl.

Czym growi:
uszkodzeniem walka, urwaniem zaworu, zablokowaniem silnika, ukreceniem walu, no i nie zdziw sie, jak wyjdzie ci bokiem korbowod ... to tyle choc wyliczac mozna dlugo.
Jedno jest pewne - jak cos puka, znaczy sie, ze go boli ...
  
 
Mi też raz stukało i co się okazało że to pompa wody także odgłosy z silnika mogą być różnego pochodzenia i trudno je wytropić. Prowo podsunął kiedyś myśl aby wykorzystać stetoskop do lokalizacji.

Pozdrawiam
  
 
Warto sprawdzic pompe oleju. szczyt silnika dostaje olej jako ostatni. Jesli sygnaly pochodza z gory, moze go tam brakowac.

Z zalozenia wykluczam mozliwosc jazdy z poziomem oleju ponizej min.
  
 
Stan oleju oczywiście na maxa. Dzisiaj natomiast ucichło! Dziwne ale i tak się przymierzam do wymiany samoregulatorów. Słyszałem że można to rozwiązać półśrodkiem przez zalanie silnika olejem castrol magnatec i na jakiś czas będzie spokój (opinia mechanika), a co wy na ten temat sądzicie? Jeżeli to pompa to czy da się ją w jakiś sposób np.podkręcić lub wyregulować? Jednak przeciw pompie świadczyłoby to że nie zapala się kontrolka ciśn. oleju która raczej powinna się zapalać gdyby pompa nawalała czyli dawała za niskie ciśn. chyba że się mylę?( przy rozruchu silnika się zapala więc raczej żarówka sprawna ).
  
 
Kontrolka sie zapala przy bardzo niskim cisnieniu, co nie znaczy, ze jak sie nie swieci, to jest ok.

czly czas pisze o A, ale sadze, ze u ciebie jest podobnie.
  
 
A ja miałem taki numer:
pojawił się głuchy stuk, wypisz wymaluj jakby z panewki korbowej, lub głównej. Potygodniu padł alternator, wymieniłem na nowy i stuk zniknął , okazało się, że winowajcą były łożyska alternatora
  
 
Bo ogólnie różne stuki wywołują różne łożyska. Mojej znajomej np. kiedyś też chałasowało pod machą. Mechanior stwierdził - pompa wspomagania. Urobił się po pachy z wymianą, swoje zainkasował i co? I wymienił jeszcze napinacz paska, bo to on był winowajcą. Morał - zdejmij paski i pokręć wszystkim co te paski napędzają i sprawdź luzy , może wyjdzie jakaś niespodzianka.

[ wiadomość edytowana przez: QNA dnia 2004-08-30 14:39:19 ]
  
 
a umnie jest tak, latem jest pięknie ale jesien i zima to jakies stuki słychac na zimnym silniku i tylko na zimnym przy odpaleniu 2-3 sek , dlatego nie gazuje dopóki sie nie rozgrzeje wystarczy 2-3 min pracy na jałowym i juz mogę jechac bez żadnych stuków
co to się dzieje
  
 
Cytat:
2006-11-13 21:16:50, obi80 pisze:
a umnie jest tak, latem jest pięknie ale jesien i zima to jakies stuki słychac na zimnym silniku i tylko na zimnym przy odpaleniu 2-3 sek , dlatego nie gazuje dopóki sie nie rozgrzeje wystarczy 2-3 min pracy na jałowym i juz mogę jechac bez żadnych stuków co to się dzieje



Ło ludzie, a skad Ty sie urwales, ze odgrzewasz kotleta sprzed 2och lat ?
  
 
Co sie dziwisz chlopu. Bal sie, ze mu zaraz tu zielona tablice przytocza jak zalozy nowy watek.

Obi wg mnie hydropopychacze. Aby wyeliminowac stuki pochodzace z osprzetu silnka zrzuc pasek wielorowkowy, odpal maszyne i wsluchaj sie.
  
 
Witam, jestem świeżo po wymianie popychaczy w 2.0 16v.
Koszt (poszukaj po sklepach i się potarguj mi oferowali od 40zł-120 zł za sztukę, w końcu znalazłem (bez znajomości)po 31zł firmy INA(ta co robi dla opla).
Wymiana 50 zł bez zdejmowania głowicy, tylko pokrywa zaworów, wałki rozrządu i wyjmuje się popychacze magnesem do góry.
Po wymianie jest ciszej zaraz po odpaleniu ale u mnie nadal coś stuka i myślę że to wałki rozrządu tak hałasuja bo jest to raczej ciągłe klekotanie po rozgrzaniu trochę cichsze.

  
 
Ja mam to podobnie -pisalem kiedys tu na forum tez posta, tylko u mnie wyraznie tak jakby stukaly 1 lub 2 popychacze po jednej stronie < wszystkie mam nowe dobrej firmy > i byly sprawdzane jeszcze po wymianie i podstawiaja sie jak trzeba.

Wymienilem popychacze na nowe i przy odpaleniu jest ciszej, a pozniej mimo ze sie zagrzeje do 90 stopni i tak cos "tyka" w silniku na wolnych obrotach i przy gazowaniu tak do 3000-3500obrt -max slysze pozniej juz silnik zaglusza.

Sprawdzalem u mechanika walki , ale waleczki OK !!! Pozniej sprawdzali cisnienie w silniku i tez OK!!!
Wtedy juz sobie odpuscilem to " niech stuka " , ale dalej mnie denerwuje.
Prawdopodobnie moze stukac jakis zawor ??? Ale wszyscy mowia zeby nie grzebac bo nie ma pewnosci.

Jak cos poradzisz to daj znac.
Ja mam w planach zmienic olej z syntetyka na mineral, albo zalac jakims ceramizerem lub czyms takim.
Sam silnik jest Ok, tylko to tykanie !!!!



[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2006-11-19 13:11:30 ]
  
 
Lendio, jaki olej?
  
 
Teraz mam Mobil S 10W 40, a mam zamiar zmienic na mineral Mobil super M 15W-40. Myslalem tez O Castrol Magnatec, duzo osob tu zachwala, ale jakos nie mam zaufania do tego oleju.

Jeszcze mam do zrobienia z 3000tys km do wymiany i wtedy zobaczymy.
Pozdrawiam

Piszac posta wczesniej popelnilem blad, teraz jezdze na polsyntetyku Mobil 10 w 40 a napisalem ze na syntetyku < sorki za pomylke, typowa literowka, dopiero teraz to zauwazylem >

[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2006-11-19 15:07:41 ]
  
 
Zmierz cisnienie na pompie olejowej.
1-2 na jałowym 3-5 barów pod obciążeniem.
Jesli bedzie dobre tzn możesz wyeliminowac problem oleju i ciśnienie.


[ wiadomość edytowana przez: PiotrS dnia 2006-11-19 16:45:04 ]
  
 
Czyli z tego co rozumie to cisnienie w cylindrach i cisnienie oleju w pompie to dwie rozne rzeczy.

Moze orientujesz sie jaki koszt jest takiego pomiaru ??? Tak w przyblizeniu.

Jak przywiozlem auto z niemiec to bylo na mineralnym, ale nie zwrocielem uwagi wtedy czy cos stuka ?? Taki szok jak to po kupnie auta. Potem wymienilem olej i dopiero zwrocilem na to uwage.

[ wiadomość edytowana przez: Lendio dnia 2006-11-19 15:39:58 ]