Jakiej firmy opony najlepsze?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
stoje przed chyba dosc istotnym problemem. jedna z oponek odeszla do lepszego swiata
jako, ze jeszcze nigdy nie stalem przed tym problemem, ani nie znam sie zbytnio na oponach wiec oczywiscie zawalam forum.
w carince sa Dunlopy SP10 3e (175/70/R14) - w stanie calkiem calkiem jeszcze dobrym (powiedzialbym nawet, ze bardzo dobrym). na zapasie jest (w prawie idealnym stanie) PIRELLI P4000 (175/70/R14).
i co teraz powiniennem zrobic?
1) kupic takiego dunlopa i wsadzic.
2) czy moze trzeba wymieniac opony parami (ale czy przy tak malym zuzyciu to ma sens?)
3) dokupic ta pirelli i wsadzic je na przod obie?
4) kupic zupelnie jakies dwie inne (czytaj: lepsze) opony i wsadzic je na przod?
5) zmienic wszystkie 4?

bo rozumiem, ze skoro naped jest na przod to lepiej lepsze wsadzac z przodu - to wg mnie mialo by sens - ale czy tak jest?

no i jeszcze jedna uwaga co do tych dunlopow - straaaasznie piszcza!!! przy ruszaniu, przy braniu zakretow itp... a bynajmniej nie robie tego przy 200km/h to chyba wina opon, czyz nie?
  
 
aaa.. dodam tylko ze archiwum przegladalem, ale albo wyszukiwarka jak zwykle ma swoje humory, albo po porstu nie bylo jeszcze nic ciekawego ta temat opon!

i jeszcze jedno pytanie - gdzie kupowac opony?
czy np. w Norauto (jakas wyprzedaz sie zaczyna niedlugo) mozna takie oponki kupowac, czy moze to byc jakis chlam, odpady itp.
  
 
Nie znam sie ani na Dunlopach ani na Pirelli (sam jezdze na Continentalach, z ktorych jestem bardzo zadowolony). Natomiast opinie, jakie slyszalem od panow rajdowcow (takich z licencjami), sa takie, ze Pirelli to dobrze rozreklamowany chlam. Na Twoim miejscu poki co zostawilbym te Dunlopy (czyli dokupil jedna oponke) i Pirelli trzymal na zapasie.
Co do miejsca zakupu, to polecam internet: http://www.baloon.com.pl lub [http://www.opony.com.pl - przynajmniej kiedys ceny mieli znacznie jepsze niz Norauto.
  
 
Hehe, przy ruszaniu to i moje 195-ki piszczą
Piski na zakręcie mogą być spowodowane kiepską zbieżnością i luzami w układzie kierowniczym. Sprawdzałeś jej zbieżność ? Nic nie stuka na dziurach albo przy skręcaniu ?
Co do opon to ja generalnie jestem zwolennikiem radykalnych rozwiązań i wymieniłbym od razu wszystkie 4 gumy. No i przeszedłbym przynajmniej na nominalne 185-ki. Lepsze trzymanie na boki, lepsze trzymanie przy starcie, nie na tyle szerokie żeby bujało w koleinach no i co najważniejsze - zgodne z instrukcją.
Teraz mam Klebery ViaxerAS i są przyzwoite choć mogłyby być lepsze. Następny mój kandydat to Bridgestony RE720 lub coś o podobnej rzeźbie bieżnika.
Jeśli używasz auta do jazdy "cywilnej" spokojnej to kup sobie cokolwiek byle nie bieżnikowane
Pozdro.
  
 
www.adac.de
jedyne wiarygodne zrodło testów
  
 
serwisSJ - tylko czemu to jest jedynie w obcym mi jezyku (chyba zem slepy i nie moge wersji inglisz znalezc).

Perzan - tylko mojemu bratu tez piszcza.. a to juz dziwne
hm.. zbieznosci nie sprawdzalem.. pewnie bedzie trzeba. co do stukania to cos raczej bardziej harczy/trze niz stuka - przy tylnich kolkach, ale tak przegladajac forum doszedlem do wniosku ze to pewnie te gumy, drazki czy co tam moze byc. trza bedzie zajrzec tam. (ps. jak poznac, ze te elementy sa zuzyte?)
niestety na takie radykalne posuniecia trzeba miec $$$ ;]
a tu carinke sie caly czas jeszcze splaca, wiec z dolarami nie najlepiej niestety. wiec pewnie jednak dokupie dunlopika a pirelli wroci do bagaznika.
a czy mozna zrobic cos takiego, ze powiedzmy przednie beda 185-ki a z tylu zostana te 175?
  
 
Jestem zdziwiony ze w carinie masz takie wąskie oponki 175.Nic dziwnego ze ciezkie autko na zakretach slizga sie na boki i piszczy z bezsilnosci.Szersze 195 dadza lepsze trzymanie i prowadzenie w przy naglych manewrach a im nizsze tym lepiej sie kleja do podloza.Kup sobie na probe jakies uzywki 195 i sprawdz jak bedzie sie autko prowadzilo,na pewno nie zapiszczą na zakretach.Przy 205 powinienes wyleciec na szybkim wirażu z fotela.
Jak najbardziej mozna zalozyc szersze laczki na przednią oś i poczujesz ze autko zaczyna lepiej reagowac na ruchy kierownicą.
  
 
a jak to jest z felgami?
czy przy zmianie szerokosci opony trzeba tez wymieniac felgi?
(mam teraz alusy i jakos nie usmiechaloby sie zmienianie wszystkich... cash cash... a w zasadzie no cash )
  
 
Chyba najtańszy sklep internetowy to NETCAR
A co do oponet - to jak ci wcześniej nie przeszkadzały - to dokup jedna i po sprawie
  
 
Ja będę zmieniał oponki na przyszły sezon letni i zamierzam kupić Nokiany.
Teraz mam Continental ContiPremium i są do bani - zrywają na mokrym, piszczą a bieżnik po 12 tys. ma 4 milimetry mniej...
  
 
Cytat:
2004-08-31 12:11:56, Lwiecz01 pisze:
Ja będę zmieniał oponki na przyszły sezon letni i zamierzam kupić Nokiany.
Teraz mam Continental ContiPremium i są do bani - zrywają na mokrym, piszczą a bieżnik po 12 tys. ma 4 milimetry mniej...



kurcze, dziwne, ja bylem zazwyczaj zadowolony z conti. moze masz stare continentale i wtedy glebokosc bieznika nie ma znaczenia. w jakim wieku te twoje oponki? ale fakt ze nokiany tez bardzo dobre, tylko ze mialem te NRV i jakos szybko sie skonczyly.
  
 
Dunlopy są dobre ( miałem w Colcie ) ale masz cusik wąskie. 175 to do Cariny najwyżej zimówki. Ale jeżeli ci to nie przeszkadza to najtańszym wyjsciem jest zakup 1 opony ( zakładając ze faktycznie pozostałe mają bieżnik ponad 4 mm ). Ja kupiłem 2 Nokiany NRHi ( 250 zł szt.) szerokość 185 i na razie po 2 tygodniach jestem baardzo zadowolony.
Piszczenie na zakrętach przy małej prędkości - zbieżność.
Pozdrawiam
  
 
Steele, ja bym chciał kupić NRZi, mają wyższy indeks prędkości, przez co będą się mniej ścierać...
Tyleże jak na razie nie zrobili jeszcze 15", a nie chcę zmieniać na większe.
  
 
Nikomu nie polecam firmy www.baloon.com.pl i przestrzegam wszystkich przed zakupami u nich.
Wszystko jest fajnie, dopóki nie musisz u nich zareklamować wadliwych opon.
Ja musiałem to zrobić i od maja nie mam ani opon, ani pieniędzy, a mamy już wrzesień.
Wygląda na to, że ta firma specjalizuje się w robieniu z ludzi balona.

pozdrawiam,
  
 
no i dokupilem dunlopa na razie
kupilem w netcarze i juz ladnie wczoraj przyszedl.
mam nadzieje, ze po pierwsze nie bede musial jej reklamowac, a po drugie ze w razie co nie bedzie problemow.

a jak sie zuzyja i bedzi etrzeba zmienic, to wtedy sie przesiade na szersze pewnie, zgodnie z sugestiami.
tylko pytanie - czy np. 195 na te same felgi mi wejda ??
  
 
Na 6J14 wchodzą spokojnie. Następnym razem jak vędziesz w okolicach Małopolski to daj znać, a zobaczysz jak to wygląda
Pozdro.
  
 
Cytat:
Na 6J14 wchodzą spokojnie. Następnym razem jak vędziesz w okolicach Małopolski to daj znać, a zobaczysz jak to wygląda
Pozdro.



chwalipieta
  
 
Cytat:
Następny mój kandydat to Bridgestony RE720 lub coś o podobnej rzeźbie bieżnika.



Perzan bedzie szybko jezdzil! Potenza RE720 to juz cos!
  
 
Cytat:
2004-08-30 11:20:28, serwisSJ pisze:
www.adac.de
jedyne wiarygodne zrodło testów



Prawda, ale tez nie do konca. Dany model opony produkowany jest jednak w roznych rozmiarach i indeksach (co ADAC uwzglednia), ale tez w roznych fabrykach. Zmienia to znaczaco w niektorych przypadkach wlasciwosci uzytkowe opony. Na przyklad jezdzilem kiedys krotko na Dunlopach SP2000. W testach swietne, w praktyce zupelnie nieprzewidywalne w obszarze granicznym (i jeszcze sporo od niego w dol...)
  
 
Cytat:
opinie, jakie slyszalem od panow rajdowcow (takich z licencjami), sa takie, ze Pirelli to dobrze rozreklamowany chlam.



He, he Powiedz to w Subaru World Rally Team a Solberg bedzie nieszczesliwy
A tak na powaznie, to z Pirelli przyjemne byly P-5000 Vizolla (Drago na suchym musialyby byc ze 2cm szersze), P-7000. Nie do pogardzenia sa tez P-Zero Rosso/Nero