| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-08-30 23:06:13 Może to być kwestia oleju w skrzynie biegów, ale lepiej niech aftomaciarze się wypowiedzą, my manualni mamy przewagę mięśni nad techniką |
Maly_1 LOB MEMBER Nissan Pickup Warszawa | 2004-08-30 23:54:17 Witaj,
Co do odpalania na zimnym silniku mam podobnie - u mnie jest to padnięty przepływomierz... stąd problemy z wolnymi obrotami na benzynie... nauczyłem się jeździć hamując lewą nogą i jednocześnie przegazowując prawą Co do żółwiego tempa może to być coś z olejem w skrzyni - jak wspominał Janusz, pytanie: kiedy zmieniany olej i czy jego poziom jest prawidłowy? U mnie robił "kangurki" i zmieniał biegi szarpiąc - okazało się, że brakowało 1/2 l oleju... powodzenia Mały |
kristo zielono/złoty Warszawa | 2004-08-31 00:00:34
Jak brakuje oleju, to skrzynia przechodzi w tryb serwisowy i mruga kontrolka skrzyni "S" |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2004-08-31 01:28:51
Tyle teoria. Moja stara skrzynia raz nie przeszła, zagotował się olej i skończyło się wymianą skrzyni pozdr, Robert |
Ditta Omega A caravan Poznań | 2004-08-31 12:04:24 O.k.
dziękuję wszystkim za podpowiedzi, jeszcze dzisiaj sprawdze ten poziom oleju w skrzyni ( nigdy mi nie sygnalizowala złej pracy), ale jednak wydaje mi sie że jest to silnik, bo nawet jeśli się zatrzymam i włączę P lub N to przygazowując, silnik reaguje ospale i słabo wkręca się na obroty(oczywiście jak jest zimny). Co sie tyczy przepływomierza to chyba to też nie to bo silnik mi nie gaśnie i jak jest ciepły to wszystko jest O.K. sprawa się tyczy tylko i wyłącznie złej pracy w fazie nagrzewania. I tu niewiem co zrobić bo mechanik zrobil wielkie oczy |
JanuszGnitecki OMEGA B FL COMBI Warszawa | 2004-08-31 12:10:09 Ditta, cokolwiek byś zrobiła jesteś WIELKA, dysponujesz wiedzą i rozeznaniem, którego mógłby ci każdy pozazdrościć. Daj im popalić tym mechaniorom od wozów konnych,
Pozdrawiam, Janusz |
Ditta Omega A caravan Poznań | 2004-08-31 15:48:19 Dzięki Janusz za słowa otuchy Ale to nie koniec moich pytań Nawstępie sprawdzenie oleju w skrzyni biegów wypadło tak: - przy zimnym pracujacym silniku ponizej normy tzn. brak oleju na bagnecie; - przy rozgrzanym silniku (ok. 10 km i przypracującym silniku) poziom oleju ok. 1 cm powyżej could. Przy niepracującym silniku poziomy mi się zgadzały, ale wyczytałam na stronie http://olczak.home.pl/vademecum/index.html że pomiarów należy wykonać przy pracującym silniku (poprawcie mnie jeśli się myle). Zauważyłam też, że przy rozgrzanym silniku zspod węża przy zbiorniku wyrównawczym, wytryskiwał płyn chłodzący, po wyłączeniu silnika i odkręceniu korka zbiorniczka wyrównawczego najpierw pojawił się w niej płyn, a potem przy towarzystwie bombli powietrza wessało caly płyn ze zbiorniczka, czyżby zapowietrzony układ chłodzenia ?? I czy ma to związek z czujnikiem cieczy chłodzącej (wyczytałam że są dwa czujniki no ale udało mi się znaleść tylko jeden Ach i jeszcze jedno czy olej do skrzyni biegów można wlać ELF Dextron III Dziękuje wszystkim dobrym duszyczkom za pomoc i udzielenie odpowiedzi Pozdrawiam Ditta [ wiadomość edytowana przez: ditta dnia 2004-08-31 15:49:35 ] |
kristo zielono/złoty Warszawa | 2004-08-31 15:56:05
Czy auto ci sie czasem nie przegrzewa? Jaka masz temp. cieczy podczas jazdy? |
Ditta Omega A caravan Poznań | 2004-08-31 16:02:20 chyba nie, bo normalnie mam na wskaźniku ok.80C' no oczywiście w korkach temperaturka rośnie |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2004-08-31 16:15:24
Sprawdzenie poziomu oleju - oczywiście na pracującym, wyierak na P. Przed sprawdzeniem przejechać trochę w przód i tył. Poziom oleju sprawdzasz na "Cold". Sprawdzanie na "Hot" jest właściwe po jakichś 30 km żwawej jazdy. Czyli oleju masz sporo za mało. Co do Dextrona III: A co masz zalane: czerwone czy brązowo/złote? Czerwone to raczej D II, złoty raczej D III. Uwaga: przepracowany czerwony może wygądać na brązowy! Nie wiem czy można mieszać. Ogólnie przy najbliższej wymianie trzeba zapamiętać co się ma. W Twojej sytuacji podjechałbym do jakiegoś specjalisty od AT. Zwykłe powąchanie bagnetu może Ci oszczędzić remontu skrzyni. pozdr, Robert |
Ditta Omega A caravan Poznań | 2004-08-31 18:57:11 olej jest czerwony (różowy? |
MEGA_3 LOB WETERAN caravany dziwne Kalisz | 2004-08-31 20:10:23 czerwony jest i Dexron II i Dexron III |
Shinobi OMEGA B X25XE Warszawa/Siedlce | 2004-08-31 22:29:02 Czy w B jest bagnet do sprawdzenia oleju w skrzyni?? Jak tak to w którym miejscu?? Jak nie to jak się sprawdza poziom oleju?? |
Nixon DEADSOUL Caravan MV6 Warszawa | 2004-08-31 22:56:08
Ano nie ma. Sprawdza się przy korku rewizyjnym, czyli trzeba wleźć pod spód. Ale jakie są zasady operacyjne - to jeszcze nie wiem
To nieźle. Spalony jest wyraźnie śmierdzący. Biorąc pod uwagę wiek auta to zapewne D II. Ale bez żadnej gwarancji. I jak pisałem nie wiem co z mieszaniem. Robert |
Ditta Omega A caravan Poznań | 2004-09-01 10:45:32 o.k.
dziękuję, sprwdziłam na stronie mobila że wszystkie oleje AT produkowane przez tą firmę są czerwone! |
Ditta Omega A caravan Poznań | 2004-09-01 12:21:08 Aha i jeszcze jedno może ktoś wie jaki to jest typ skrzyni w
omega A 2,6i 1991 carawan wersja diamand z klimatyzacją? z opcją sport i z układem antypoślizgowym? |
Ditta Omega A caravan Poznań | 2004-09-03 17:04:41 witajcie
piszę po wizycie w specjalistycznym warsztacie, fachowiec sprawdził olej tak jak trzeba i wyjaśnił co nieco |
ROBERTHO LOB WETERAN 2xV6 K C H | 2004-09-03 23:28:31 Wg. mnie może to być uszkodzenie właśnie czujnika temperatury , który przesyła sygnał , że silnik jest nagrzany i ECM (elektroniczne urządzenie sterujące) w danych warunkach wysyła sygnał o krótszym czasie otwarcia wtryskiwaczy. Co powoduje dostarczanie do cylindrów mniejszej ilości paliwa i silnik "nie ma mocy"
Co zrobić , aby to zdiagnozować?: 1 Musisz odszukać czujnik temperatury (nie wiem dokładnie gdzie w 2.6 on się znajduje) 2 Sprawdzić oporność na stykach tego czujnika przy zimnym i gorącym silniku - na zimnym powinna być wyższa oporność - rzędu kiloom , a na ciepłym mniejsza - rzędu kilkaset om najważniejsze aby się zmieniła. 3 Jeżeli się zmieniła to najprawdopodobniej czujnik jest sprawny i pozostaje ci jeszcze dokładne obejrzenie kabli dochodzących do tego czujnika czy nie są przytopione , czy nie mają otarć powodujących ich zwieranie z elementami silnika (masą pojazdu) czy w którymś miejscu nie są zwarte ze sobą. W tym przypadku bardziej bym stawiał na te kable bo czujnik przeważnie przy uszkodzeniu przepala się (element oporowy) i ECM odczytuje jako bardzo duża oporność - silnik zimny - kłopoty z odpaleniem "gorącego"silnika. W Twoim przypadku przy zwarciu kabli - mała oporność - silnik nagrzany - krótszy czas otwarcia wtryskiwaczy , mniejszy kąt wyprzedzenia zapłonu , trudno odpalić, sinik zdycha Pozdrawiam |