żarówki H-4 90/100 W

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie.
czy ktoś zakładał do hultaja żarówki H4 90/100 W ??

Wiem, że nie śa one dopuszczone do użytku w RP (zresztą chyba w całej UE także) ale w Tesco je sprzedają (zresztą znanej firmy NARVA) i kupiłem sobie parkę..

Z tym, że mam obawy, czy :

1/ nie stopią mi się plastikowe klosze lamp (bo ciepła wydzielają pewno więcej niż standardowe 55/60 W )

2/ nie wyrąbie mi bezpieczników ( bo pobór mocy też mają chyba większy)
  
 
Cytat:
2004-08-31 14:46:10, mormon pisze:
czy ktoś zakładał do hultaja żarówki H4 90/100 W ??
Z tym, że mam obawy, czy :
1/ nie stopią mi się plastikowe klosze lamp (bo ciepła wydzielają pewno więcej niż standardowe 55/60 W )
2/ nie wyrąbie mi bezpieczników ( bo pobór mocy też mają chyba większy)



Kiedyś jeździłem z żarówkami tej mocy, nie było problemów z ciepłem i bezpiecznikami ale za to dużo częściej ulegały uszkodzeniu.
  
 
Ja miałem takie żarówki (też NARVA ) w Uno. Nie było żadnych problemów ani z bezpiecznikami ani z temperaturą. Sprzedałem z nimi autko, więc nie wypowiem się na temat trwałości...
  
 
Bezpieczniki wytrzymaja tylko odblysniki ci sie szybciej zluzyja tzn. szybciej zrobia sie ciemne ,doswiadczylem tego w escorcie , Pozdrawiam.
  
 
Jeśli założysz 90/100W, to możesz uszkodzić instalację elektryczną,
wypalić konektory i oprawkę przy żarówkach, a ekstremalnych przypadkach uszkodzić reflektory poprzez wypalenie odblasków. Z resztą producent określa moc żarówek, która powinna być przestrzegana

Ja jeżdżę na światłach przez cały rok, przyzwyczaiłem się do tego będąc dwukrotnie w Szwecji po kilka miesięcy pobytu i chyba już mam taki nawyk
Teraz używam żarówek produkowanych w Niemczech OSRAM SILVERSTAR 64193SVS 60/55 W (+50% światła) cena ok. 50 zł za komplet - 2 szt.

Dają jasne światło i widoczne na asfalcie nawet w pochmurny dzień

Wcześniej używałem +30%. Przeważnie jedna z żarówek o zwiększonej jasności przepala się po ok. 1 roku użytkowania i wówczas wymieniam obie, a starą sprawną chowam do bagażnika na "nieprzewidziane wydarzenia" (wymiana przepalonej żarówki w obecności zatrzymującego patrolu Policji, pozwala ustrzec się od mandatu, a wszystkie zamontowane żarówki na pojeździe powinny być sprawne

Pzdr.
  
 
zgadzam się z Pasją. szkoda reflektorów i instalacji. temat przerabiałem w jednym aucie i dzienx. silverstary są bomba ale coś ostatnio czytałem (siakieś porównanie) że słabo u nich z trwałością. lepiej wypadają filipsy (ale tylko pod tym względem)
  
 
Plastykowe klosze muszą mieć żarówki z filtrem UV koniecznie, inaczej tworzywo stanie się mleczne, będzie ulegać zniszczeniu,
  
 
THX za wszystkie posty..
chyba sobie na razie dam spokój z tym żarówkami..