Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() Geba Fiat 126p Oświęcim | 2004-09-04 12:09:05 Nieposiadam ksiażki ![]() |
![]() simon_pg F&F Sympatyk Audi V8 4.2 Quattro ... Gdańsk | 2004-09-04 12:31:38 Jeśli posiadasz klucz dynamometryczny to książkowo z siłą prawie 50Nm. W innym przypadku wymaga to wyczucia. |
![]() Kuner Raszyn / Wawa | 2004-09-04 12:35:07 ja dokrecam najpierw na 40Nm, potem na 60Nm i na koncu dobijam na 80Nm |
![]() Geba Fiat 126p Oświęcim | 2004-09-04 12:52:11 dzięki wielkie ! |
![]() widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2004-09-04 14:50:51 jeśli to seryjna głowica, to najpierw 20Nm wszystkie, a potem 40-50Nm.jeśli silnik jest doprężony, to mocniej. Pamiętaj też o kolejności!! |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-04 14:57:05 co tak slabo?? w poldku dociagalem glowice momentem 110Nm, wg instrukcji dolaczonej do uszczelki |
![]() widynek F&F Sympatyk 700k Kraków | 2004-09-04 15:01:43
![]() |
![]() Samael HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-04 15:10:32 wlasnie przeczytalem w ksiazce ze dla 125p z silnikiem 115C podane jest 88Nm a do poldka 98Nm
wiec skad na uszczelce do poldka 1,6 wzial sie ten moment 110Nm? czy teraz uszczelki robia z czego innego i dlatego producent podal inny moment?? chyba ze te 98Nm to jest dla poldka 1,5 ![]() |
![]() mar125 (M) Furious Moderator 124sc'74 , 125p'76 , ... sosnowiec | 2004-09-04 16:35:03 i nie pourywałeś śrub?? ja w swoim DOHC (też dokręcałem 9 ![]() ![]() ![]() |
![]() BolimA PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2006-08-22 21:11:58 Witam. Podlacze sie pod temat.
Jestem w trakcie wymiany glowicy w elegancie '98 i nie jestem pewien, z jaka sila mam dokrecic glowice (pochodzi ze starszego auta, jutro odbieram od szlifierza po planowaniu i weryfikacji). Ksiazki podaja 40Nm dla silnikow 650 i 45 dla 650E oraz 43 dla nakretki "kolpakowej" (czy to ta "bez dziury ?? ). Jak to sie ma do nowszych modeli? Nowa glowica, tak jak stara zostala splanowana o ok 2 mm. [ wiadomość edytowana przez: BolimA dnia 2006-08-22 21:12:26 ] |
![]() mmost F&F Wolny Słuchacz :) malec Gdynia | 2006-08-22 22:25:29 kolpakowe to te "bez dziury" ale jak planujesz glowice 2mm to zwiekszasz kompresje a co za tym idzie cisnienie w komorze spalania i powinienes z wieksza sila dokrecic glowice, szpilki i gwinty wytrzymuja do 65-70Nm jak sa w dobrym stanie, ale jesli skladasz go na seryjnej uszczelce to nie wiem czy ona zniesie wiekszy moment dokrecania, ja swoja (glowa od 600 - 2.5mm na 1mm uszczelce miedzianej z kompresja 12,5:1 bo to 800tka ![]() |
![]() BolimA PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2006-08-23 00:16:07 Zadzwonie do mechaniora i poprzedniego wlasciciela auta - moze beda pamietac jak to skladali - wytrzymala 40 kkm ![]() |
Art126 F&F Sympatyk Fiat 126p już jeździ Wołomin | 2006-08-23 10:32:01 Jako ciekawostka, kumpel dokrecał -6,5 mm głowice bez dyno , mocno grzechotką i mu pękła głowica . Cięzko przewidzieć czy była krzywo splanowana czy po prostu za dużo materiału zebranego. |
![]() mitrok F&F Wolny Słuchacz :) nestor, cadillac, mo ... Warszawa | 2006-08-23 15:52:49 na pewno nie za duzo materiału. podejrzewam ze była krzywa i dlatego pekła. |
![]() BolimA PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2006-08-24 00:23:42 Dokrecilem 50Nm, zlozylem wszystko do kupy, ale nie podoba mi sie praca i dynamika. Chyba ktorys zawor stuka - jutro ustawie jeszcze raz na spokojnie i sie wyjasni. Z tego co mowil poprzedni wlasciciel, trzeba idelanie je ustawic (pieprzony swiatek ![]() |