Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2004-09-05 00:37:53 Z epoki dieslowskiej pamietam,ze pomiary musza byc dokonywane raczej przy zimnym silniku,wowczas otrzymasz dokladniejsze wyniki,ktore moga swiadczyc o mniejszej kompresji,czyli zurzytym silniku,w dieslu nizsza kompresja oznacza niemoznosc odpalenia przy mrozie,lub cholerne problemy,trza grzac swiece w nieskonczonosc,az padnie accu.W Benie odpali,lecz sila pociagowa rowna sile malucha o poranku.Co do przelicznika,to niektrorzy wulkanizatorzy maja nawet z tym problem,serio.Sieroty jedne,nadaja sie do pompowania kol w Jelczu,bo raz prawie dostalem tyle atmosfer,ze malo co to niepowywalalo mi wentyli. |
![]() DrA eS ... | 2004-09-07 18:54:09 Panie Kolego Szanowny ![]() Pomieszales Pan dwa pojecia ![]() ![]() ![]() Stopien sprezania i cisnienie sprezania. Stopien sprezania to stosunek objętości cylindra na początku suwu sprężania (gdy tłok jest w najniższym dolnym położeniu) do objętości cylindra na koniec suwu sprężania (gdy tłok jest w najwyższym górnym położeniu). Dla silnika C20NE wynosi 9.2:1 czyli objetosc na poczatku suwu jest 9.2 razy wieksza niz na koncu suwu. Jest to wartosc bezjednostkowa. Ciśnienie sprężania silnika to maksymalna zmierzona wartość ciśnienia w cylindrze silnika. Cisnienie mierzy sie krecac rozrusznikiem z maksymalnie otwarta przepustnica. Czas krecenia 3-10s w zaleznosci od aparatu pomiarowego. Cisnienie powinno wynosic ok 16bar w nowym silniku. Rozbierznosci pomiedzy cylindrami nie powinny byc wieksze niz 0.5bar Zrozumiale ?? [ wiadomość edytowana przez: DrA dnia 2004-09-07 18:55:57 ] |
![]() DrA eS ... | 2004-09-07 19:03:15 Jaki masz manometr ?? Wkrecany w gniazdo swiecy ?? Czy taki z gumowa koncowka na docisk ??
Hahahahahahahahaha To nie jest wartosc mierzalna. Taki stosunek przyjal konstruktor silnika i tak ma byc. |
![]() DrA eS ... | 2004-09-07 19:15:43 Zmierzyc oczywiscie mozna. Tylko nie ma takiej potrzeby. Dla uzytkownika istotne jest cisnienie sprezania a nie stopien.
Stopien sprezania wyznacza charakterystyke pracy silnika i jest wielkoscia istotna w fazie projektowej. |
![]() mario26DR Limo Long Vehicle Gdynia | 2004-09-07 23:15:38 Przy planowaniu glowicy,mozna zmienic ten parametr,jesli chodzi o stopien sprezania,im wiekszy tym lepszy pover,tylko o ile uszczelka to wytrzyma.Volkswagen stosowal wiekszy stopien sprezania w benzyniakach,ale za to jak miala tam pasc uszczelka to od razu musiala byc wymiana,a znam przypadki w oplach,ze co jakis czas poszedl babelek kompresji i jechana dalej. |