BLOS - jakieś opinie na ten temat ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Rzuciłem takowe hasło gdyż wpadł do mnie znajomy z informacja, ze w swoim Escorcie zamierza cos takiego zamontowac. Przeszukalem archiwum, ale nie znalazłem żadnej wzmianki na ten temat. Czy ktoś miał już może z tym kontakt? Warto wyłożyc 4 stówki ? Ponoć efekt ma być, tzn. brak spadku mocy na LPG i ponoć zmiejsze spalanie (z tym drugim to nie wiem... chodzi mi glownie o pierwsze).
A jak jest w rzeczywistosci ?

Znajomy mi opowiadal, ze ponoc testowali na hamowni Vectre 115KM i na LPG miała troche ponad 80 KM, a po montażu tego moc wynosiła prawie tyle co na Pb (cos okolo 112KM).

Co o tym sądzicie ? Warto się w to pakować ?
  
 
Kurna zapytam... Co to do licha jest ?

Wariator ?

"Przyroty" kosmiczne...
  
 
Ależ proszę bardzo

http://www.czakram.pl/katalog1.php?name=blos
  
 
no jest lakoniczny opis nic wiecej..jak potrafisz rozwinac te informacje to chetnie sie czegos dowiem..
  
 
Niewiem co to jest ale jak masz porządną instalacje gazową to nieczuć spadku mocy. Przynajmniej tak jest u mnie. ps. Instalka kosztowała 4,5 tysiaka w zeszłym roku
  
 
No tak.... nie czuć u Ciebie spadku mocy, bo masz wtrysk sekwencyjny
Ale u kogoś ze "zwykłą" instalką niestety takowy występuje.

A co do rozwinięcia tematu...
Nie napiszę zbyt wiele - myślałem, że to raczej ja sie czegoś dowiem na forum Jestem nadal w trakcie zbierania informacji, ale ...
Napiszę tyle ile wiem...

Jest to urządzenie (taki magic box ) montowany w miejsce zwężki w układzie dolotowym w miejsce popularnego mixera. Jeśli chodzi o działanie, to są tam jakieś specjalne dysze które odczytując dane z kompa (zalecana instalka z kompem, a nie na śrubkę ) tak steruje podawaniem gazu, by auto było bardziej dynamiczne i (ponoć) mniej paliło. Jest to rozwiązanie wchodzące dopiero na rynek - kuzyn mi mówił, że obdzwonił cały Kraków i maja to ponoc dopiero w jednej gazowni. U nas jest drożej, ale w Tarnowie powiedzieli mu za urządzenie+montaż 400zł. W moim przypadku wchodzi w gre montaż kompuetra do gazu, gdyż mam jedną z tych wyżej opisanych instalek (tę niepożądaną). Kuzyn ma to samo w Escorcie... więc za kompa+BLOSA+montaż ponoć chcą 800zł.
Gdybysmy pojechali na dwa auta, to moze by coś było taniej

Na razie sie zastanawiam, bo i tak troche krucho z funduszami...
Myslalem, ze moze ktos juz cos takiego ma i powie, czy warto wyłożyć te pół tysiaka, czy raczej nie
  
 
Powiem tak. Dodatkowa elektronika w LPG=> dodatkowe kłopoty(nie mówię tu o samym kompie).
Jeżeli to jest nowość, to niewiadomo jak prędko panowie gazownicy nauczą się dobrze zakładać i dobrze wyregulować to ustrojstwo.
Ja osobiście nie chciałbym aby uczyli się na moim samochodzie. Może lepiej poczekać jeszcze z pół roku na opinie użytkowników i gazowników. Dodatkowo może za jakiś czas urządzenie trochę stanieje.
  
 
popieram, co nagle to po diable.
  
 
Ten temat nic nie wniósł.

Jeśli Ci gazownicy tak informują o tym produkcie... To imho jest on gówno warty... A przyrost w opisanej Vectrze śmieszny...

Też mogę zrobić przyrost 20 koni w Espero przy pomocy głupiego stożka... Tylko, że wcześniej uszkodzę cały dolot... A później go kompleksowo naprawię
  
 
Według mnie, to jest pewnie jakiś nowy typ mixera, który pozwala na bardziej swobodny przepływ powietrza.

Poczekamy zobaczymy.
Napewno nie ma się co spieszyć.
  
 
Czyli wniosek taki, ze na razie dajemy sobie spokój z BLOS-em

Mysle, ze wkrotce bede mogl powiedziec cos wiecej na ten temat, gdyz bykl u mnie ostatnio kuzyn i powiedzial, ze na wtorek ponoc mają mu to sprowadzić do Kraka na zamówienie do jego Escorta 1,4

Ano... pożyjemy - zobaczymy
  
 
BLOS ale BOLS
  
 
No co TY !!
ONLY Maślanka !!
  
 
Odgrzewam trochę temat, bo właśnie mam coś takiego w ręce.
Ponieważ ja w Espero nie mam gazu, BLOS zostanie zamontowany w Felicji 1.6 / 75 KM z instalacją mikserową BRC.
Z instrukcji montażu wynika tylko, że trzeba wywalić zwężkę miksera z dolotu i wstawić pomiędzy filtr i przepustnicę BLOS-a.
Sam BLOS jest podobny do dość dużego gaźnika motocyklowego z podnoszoną przepustnicą suwakową.
Działanie jest bardzo proste. Im większe podciśnienie w układzie, tym większe otwarcie przepustnicy i w związku z tym większy prześwit dolotu.
Zmiana regulacji parownika polega na "rozkręceniu" go do maksimum.
Jakie będą efekty w czasie jazdy, zobaczymy po zamontowaniu.
A może już ktoś to ma i opisze wrażenia ?
Dla zainteresowanych, aukcja na Allegro .
  
 
Kumpel w Golfie ma i się zachwyca.

Co z tego i tak mu spiorę dupę na wiosnę
  
 
Info o BLOSie

Na forum nexii zastanawiali sie nad BLOSem ... Gwiazdoor z Gdanska jakos teraz pojechal do Krakowa na montaz... ciekawe czy to faktycznie daje jakas magiczna poprawe
  
 
Do Krakowa pojechał

Boże... Ile kasy w błoto za paliwo
  
 
opisy są ciekawe ale ch.. drogie jest to ustrojstwo i chyba popyt widać jest choćby za te 370 zł już parę osób z Allegro kupiło więc cena sie trzyma. Z opisów na innych forach wynika, ze na ogół stosuja to własciele instalacji I generacji ale i przy wtrysku nawet z EFI mozna podobno a urzadzenie wg. opisów jest banalnie proste i przypomina prosty gaźnik tyle że o duzym przekroju gardzieli co ma dawać mniejsze opory przepływu no i troche lepszą mieszanke LPG z powietrzem ubocznym efektem moze być również brak spadku mocy na Pb. Ale jak to działa i sposób montażu - ponoć trzeba eksperymentować ,to do końca nigdzie nie jest wyjasnione chociaz wyglada na proste jak drut więc za co tyle kasy żądaja chyba niektórzy chcą sie szybko wzbogacić na tej modzie.
  
 
ade ( poprzedni wlasciciel blosa w nexi ) na 400m scigal sie na lpg bo mial lepsze czasy nic na pb
  
 
Kupiłem Blosa.
Pojutrze go założę i niedługo opiszę jak się sprawuje esperak na tym czymś (jakie spalanie,odczucia).
Ze średnicy przelotowej (nie ma ograniczenia dopływu powietrza) wnioskuję zero spadku mocy na pb.
Analizator spalin mam więc nie będzie problemu z regulacją.A później jak pozwoli mi czas to sprawdzę go na hamowni.