NIBY CIEPŁE, A ZIMNE...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam problem z ogrzewaniem samochodu. W nocy z soboty na niedzielę jadąc sporo kilometrów postanowiłem dla sprawdzenia włączyć ciepło w samochodzie. A tu ... niespodzianka.... Pokrętło ustawiłem na maksa, lecz z wylotów powietrze wiało lekko, bardzo lekko ciepłe. A zima sie zbliża. Ponadto wskaźnik temperatury nie przekracza 1/4 wartości nagrzania silnika. Czy to poszedł termostat? jak myslicie?
  
 
Myślęże to nie termostat. Raczej steriowanie temperaturą. To normalne że w trakcie jazdy wskaźnik temp. jest poniżej połowy.

Obróć pokrętłem temperatury zdecydowanym ruchem w jedną i drugąstronę. POwinieneś w skrajnych położeniach usłyszeć głuchy stuk - to klapka regulacji temperatury zamyka całkowicie ciepłe/zimne powietrze. Jeśli nie usłyszysz - wejdź "w nogi" pasażera i zdejmij plastikową osłonę po lewejk stronie nóg pasażera. pod nią zobaczysz linkęregulatora temperatury i ją obadaj.
Jeśli usłyszysz - to może być wina termostatu lub też zasyfionej nagrzewnicy (od środka - brudny płyn chłodzący pozatykał jej kanaliki).
  
 
Cytat:
To normalne że w trakcie jazdy wskaźnik temp. jest poniżej połowy


To niestety nie jest normalne
Prawdopodobnie termostat jeszcze działa, ale nie domyka się całkowicie.
Nie wyklucza to oczywiście możliwości wystąpienia usterki, o której pisze Robert_S.
  
 
U mnie niezależnie od temp. zewnętrznej wskaźnik pokazuje niemal zawsze około 1/4 skali.
TYlko przy jeździe w mieście podczas powolnej jazdy temperatura wzrasta nawet do 3/4 skali.
Tak jest od nowości.

Jednak przy temperaturze jaka obecnie panuje nawet popuszczający termostat chyba nie powinien powodować aż takich anomalii ogrzewania.
  
 
Cytat:
U mnie niezależnie od temp. zewnętrznej wskaźnik pokazuje niemal zawsze około 1/4 skali.


No to masz: albo bardzo niedokładny wskaźnik, albo (co bardziej prawdopodobne) od nowości "nieszczelny" termostat.
Co jest zdaje się być dosyć typowe dla 1.8.
Szczerze radzę sprawdzić.
Natomiast rzeczywiście: przy obecnych temperaturach ciepło z nawet lekko niedogrzanego silnika powininno wystarczająco ogrzać wnętrze kabiny.
No, ale może wisa podróżował w bardzo chłodną noc...
Pozdrawiam.
  
 
Walnięty termostat.

Nawet z popsutym jest po kilku minutach ciepło...
  
 
Zrobiłem tak, jak mi na gg poradził Robert_S: Odpaliłem zimne auto i ręką sprawdzałem temperature na wyjściu z chłodnicy na termostat. Bardzo długo się nagrzewał, ale temperatura wyjścia była cały czas niska. A ponoć powinien się w tym miejscu nagrzać szybko i do wysokiej temperatury... Więc to chyba będzie termostat.... Sam z resztą nie wiem
  
 
A czy jak kupię nowy, oryginalny termostat to sytuacja sie poprawi? Idzie zima, za miesiąc nas w domu przybędzie o jedną osóbkę więc bardzo mi zależy na tym, aby w aucie było ciepło
  
 

Zajrzyj tutaj
  
 
A może jest przytkana nagrzewnica?
Nie piszesz nic (albo nie doczytałem) czy masz gorącą chlodnice.
  
 
Kisztan, a jak gorąca (ciepła) ma być chłodnica? Bo ja już mało "kota" przez to nie dostaję
  
 
A czy ktos z was czyscil nagrzewnice?Jezeli tak to podajcie jak do tego sie zabrac co wyczyscic itp itd.Bo u mnie z ogrzewaniem tez cieniutko nawet po wymianie termostatu sie nie poprawilo chyba byl uszkodzony od nowosci temperatura rosnie mi bardzo powoli musze ujechac spory kawalek zeby wskazowka od temperatury sie ruszyla a zeby doszla do polowy to juz wogole a o zimie to nawet nie mówie.Wynika chyba z tego ze termostat jest caly czas otwarty i stad ten dlugi czas nagrzewania musze teraz go wymienic na nowy bo zima juz nie daleko :-
  
 
Właśnie wymieniłem termostat. Założyłem Calorstat Vernet S.A. 5979.92/J z prostym wyjściem. A rurkę łączącą zostawił mi mechanik oryginalną. I wszystko pasuje !!! Na razie, po przejechaniu paru kilometrów wszystko jest oki Wieczorem jeszcze pojeżdżę i wtedy sprawdzę ogrzewanie.
  
 
Jeśli możesz, to napisz
Bo coś mi się wydaje, ze tez mam podobne objawy - gdy rano jade do pracy (tak jak np. dzisiaj) , to temperatura wskakuje pierwszą kreskę, dopiero po przejechaniu sporego odcinka, przy czym auto chodzi cały czas na Pb, gdy zamykam garaz tez chodzi, gdy otwieram sobie brame, gdy ja zamykam itp. Dojezdzam do glownej drogi i tu przerzucam na LPG, tak ze sie wlaczam do ruchu już na gazie
Do pracy mam 15km... praktycznie nigdy nie zdąży złapać 1/4 temeperaturki a o polowie to nie ma co mowic

Zobaczymy jakie to obserwacje i wnioski tu zaprezentujesz - moze moj termostat tez sie nadaje do muzeum ?
Acha... rzuć jeszcze jakąś kwotą
  
 
Termostat 60 pln, płyn + wymiana płynu + wymiana termostatu 53 pln.
  
 
Dzięki
  
 
No to sobie troszkę pojeździłem i ... jestem zadowolony. Silnik szybko łapie temperaturę (ok. 1/3 dotychczasowego czasu), nie przegrzewa się. Jutro zamieszczę fotkę jak to u mnie pod maską wygląda.
Michał, nie ma sprawy
  
 
Obiecane fotki... oj, coś nie tak.... Jak wrzucic fotki?

[ wiadomość edytowana przez: wisa dnia 2004-09-16 08:51:27 ]
  
 
Wrzuć gdzies fotke na serwer, a pozniej napisz cos takiego ...

[img src="http://www.adres_serwera.pl/ścieżka_do_pliku/nazwa_pliku.jpg"]

Z tym ze ....

1). Zamiast nawiasów prostokątnych dajesz > lub <, czyli trójkątne...
2). Ściezka do pliku moze sie oczywiscie troche róznic od tej podanej przeze mnie... (normalka)...
3). Rozszerzenie pliku - jesli to bedzie cos innego (choc osobiscie polecam JPG)...to musisz to odpowiednio wpisac
4). Nie zapomnij użyć znaczków cudzysłowiu " " w miejscach gdzie to zaznaczylem - to dosc wazne, to inaczej moze nie zadzialac...


W razie problemow - wal smialo...sluze pomocą !