Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() wagner Fiacior 1500 Gdańsk | 2004-09-06 15:34:13 niedowiary, u mnie identycznie 1,2.4 maja wieksze sprezania niz 3
tylko u mnie mechanicy mowia ze musza sproawadzic nowe urzadzenie pomiarowe bo to jest niemozliwe co wskazuje i by auto jesce jezdzilo. bo w 1,2 ,4 wskazuje po 7 a trzeci nie wykazuje wogole cisnienia. kazali mi zmienic olej na gestszy, pojezdzic tydzien i stawic sie na ponowne pomiary nowym mierniczkiem. |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-09-06 15:38:17 mój ma na 1,2,3 po 11,5 a na 4 ma 9,5 i nie robie z tego tragedi, autko śmiga dalej, przejechane ma 120 kkm |
![]() wagner Fiacior 1500 Gdańsk | 2004-09-06 15:41:56 u ciebie, ma 7.5 jeden i nie robisz tragedii, a u mnie 3 maja takie sprezanie a jeden nie ma wcale
mechanicy nie mogli uwiezyc, facet wyjal miernik, przylozyl palec i kazal krecic, i nie urwalo mu wogole palca i byl w stanie utrrzymac na gniezdzie, to chyba swiadczyze nawet bez aparatury mozna stwierdzic ze tu nie ma wogole kompresji, ..a auto jezdzi, i to calkiem w cyc |
![]() zenolop Polonez1.4 16V DOHC Warszawa | 2004-09-06 16:13:18 Zalej ten silnik olejem mineralnym nie syntetykiem. Będzie mniej ciekł i kopcił. |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-06 16:21:20
taki sam objaw mialem w starym polonezie, jak ulamala sie dzwigienka zaworu ssacego i to zeby bylo ciekawiej na 3 cylindrze ![]() w obecnym caro na 1,2 mialem sprezanie 9,5 , na 3 cylindrze 8 a na 4 tylko 5, zrzucilem glowice i okazalo sie ze uszczelka byla lekko dziabnieta a zawor wydechowy wypalony a co ciekawe proba olejowa nie wykazala ze na 4 cylindrze zawor nie trzyma
sprawdz uszczelniacze zaworowe, jak robilem glowice w caro to wyszla na jaw takze zagadka znikajacego oleju, miaowicie uszczelniacze corteco ktore byly tam zalozone w dziwny tajemny sposob splastikowacialy a w kombinerkach kruszyly sie na kawalki wogole nie spelnialy swojej roli i nie dziwne ze olej spieprzal jak chcial |
Woj-o772 Polonez Wrocław | 2004-09-06 19:00:13 Bo uszczelniacze w tych silnikach już tak maja po 100 kkm są plastikowe po 150 zostają same cześci metalowe ![]() |
![]() Samael Miłośnik FSO HPI Savage X4,1 Stalowa Wola | 2004-09-06 20:44:38 ale to tylko te corteco tak plastikowacieja? czy za moze jakies bardziej odporne uszczelaniacze? |
Dandre Polonez Caro Plus 1. ... Bełchatów | 2004-09-06 23:30:32 Zadzwoniłem do swojego znajomego mechanika ( niestety mieszka daleko ) z tą sprawą i dowiedziałem się, że pomiar ciśnienia sprężania powinno się robić na rozgrzanym silniku. Zastanowiło mnie to, bo miejscowy mechanik polecił mi auto w przeddzień zostawić , aby nabrało temperatury otoczenia do pomiaru ?
Jaka jest właściwa procedura ? Który pomiar jest bardziej wiarygodny.....na zimnym czy rozgrzanym silniku ? |
![]() road_runner Miłośnik FSO Gdynia | 2004-09-06 23:37:05
Na logike to na cieplym - masz wtedy obraz silnika w takich warunkach w jakich pracuje. |
Dandre Polonez Caro Plus 1. ... Bełchatów | 2004-09-07 00:03:20 W internecie też w międzyczasie znalazłem że powinno się to robić przy temperaturze roboczej. Czemu w takim razie mechanik robił na zimnym ? Na dodatek umówiliśmy się, że przyjdę rano i przy mnie zrobi te pomiary, bo byłem ciekaw jak wyjdą. Niestety, gdy tam doszedłem dostałem tylko gotowy kartonik z ciśnieniomierza.........?? Chyba powtórzę te pomiary.
|
![]() JerryP Miłośnik FSO Astra1,7CDTI, Fabia, ... Sulejówek | 2004-09-07 00:21:30 Na ogół robiło się pomiar na ciepłym silniku bo to jego naturalne środowisko pracy i widać czy jeszcze możesz jeździć - czasem dla porównania powtórka na zimnym żeby lepiej sprawdzić zużycie zespołów.
p.s. Silniki PN nie lubią olejów syntetycznych bo niszczą się wszelkie uszczelki zawierające gumę. Najlepsze są do nich oleje półsyntetyczne np. Lotos Semi. ![]() |
Dandre Polonez Caro Plus 1. ... Bełchatów | 2004-09-08 18:06:27 Sprawdziłem dziś kompresje na rozgrzanym silniku i znowu kłopot.
Pomiar pokazał tym razem na wszystkich cylindrach ok 9,5 bara........tyle samo było na całkowicie zimnym motorze ?? Mechanik zrobił głupią minę i powiedział że powinno byc troche więcej. Chyba rzeczywiście przestanę sie tym przejmować. Gdyby jednak ktoś kompetentnie potrafił skomentować te wyniki to bardzo poproszę. Ja jestem zbyt słaby w te klocki, aby coś wykoncypować. |
![]() wagner Fiacior 1500 Gdańsk | 2004-09-08 22:59:58
moje auto, jezdzi super, przyspieszenia predkosc maksymalna, gdyby nie pomiary z dwoch roznych zrodel, to nigdy bym nie uwiezyl ze cos jest nie tak.i ze trzeba rozbierac silnik. czy ktos jest w stanie przepowiedziec mi przyszlosc, co bedzie jak zlekcewaze wszystkich rady o remoncie i bee dalej jezdzil, co sie moze stac zlego? po prostu kiedys nie bede mogl odpalic czy, tlok, mzoe cos nauszkadzac, np: blok do takiego stopnia ze nie bedzie nadawal sie do naprawy. |
![]() Qba6tak Miłośnik FSO Polonez 1.5 SLE Radom, Kielce | 2004-09-09 02:30:07 U mnie 1 garczek miał 7 na ciepłym silniku i nic sobie z tego nie robiłem. Jeździł i to ostro ![]() ![]() ![]() |