MotoNews.pl
  

[126] Czy istnieje jakaś różnica między gaźnikiem od fl a el

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Tak jak w temacie - czy gaźnik od Fl będzie pasował do El i jakie są różnice między nimi?

Pozdrawiam
  
 
od elxa ma czujnik zamkniecia przepustnicy...to wiem na pewno bo ksiazke zostawilem w garazu i nie mam jak sprwadzic reszty
  
 
jaki znowu czujnik zamknięcia przepustnicy?????
jedyna różnica to elektrozawór, który po zgaszeniu silnika zamyka drogę mieszance, która normalnie przechodzi przez dyszę wolnych obrotów. sam elektrozawór kosztuje chyba koło 25-30 zł i czasem nawala(co objawia się brakiem wolnych).na szczęści są śrubki,które wkręca się w miejsce tego gadżetu (a niejako do śrubki wcohdzi wtedy dysza).
zakładać i jeździć
  
 
też pierwsze słyszę o jakimś czujniku
elektrodysza zamiast dawnej dyszy biegu jałowego no i ośka przepustnucy seryjnie ma 8,0 ( w starszych zaczynało sie od 6,0)
  
 
elektryczne dysze byly juz w flach
a o czujnik chodzi mi o to ze w elxie na wysokosci przepustnicy jest miejsce na wsówke do ktorej sie podpina kabel biegnacy bodajze od cut-offa...co ma niby zapobiec temu ze jak czasami jak np. przy redukujemy przpustnica jest zamkknieta a silnik wchodzi na wyzsze obroty i zeby nic sie nie popierdzielio...taki tam wynalazek zeby pokazac ze jakis zmian dokonali
  
 
Inż. Mazik przerabiając gaźniki rozróżnia je nie tylko na te z elektor zaworem i bez ale ma też jakąś tabelę średnicy wewnętrznych tunelików. Wiem o tym, bo jak Piter126p wysyłał do niego gaźnik szukał po symbolach jakiejś tam wersji gaźnika (Mazik powiedział, że on nadaje się najlepiej do obróbki), w końcu nie udało się jej znaleźć i Mazik powiedział, że tą co Piter ma przerobi na tamtą.
Pewnie przydało by się raz na zawsze rozwiać tajemnice i rozciąć ze 3 gaźniki ze szrotu i zobaczyć, co jest w środku (czym się różnią)…
  
 
to który gaznik najlepszy do przerubek wg mazika
  
 
Cytat:
2004-09-07 00:58:19, kabul pisze:
elektryczne dysze byly juz w flach
a o czujnik chodzi mi o to ze w elxie na wysokosci przepustnicy jest miejsce na wsówke do ktorej sie podpina kabel biegnacy bodajze od cut-offa...co ma niby zapobiec temu ze jak czasami jak np. przy redukujemy przpustnica jest zamkknieta a silnik wchodzi na wyzsze obroty i zeby nic sie nie popierdzielio...taki tam wynalazek zeby pokazac ze jakis zmian dokonali

tak jest taki czyjnik ,srubka od regulacji obrotow opiera sie na tym czyjniku.
  
 
zadna ruznica nie istnieje, na gazniku pisze jaki to typ, taki sam mozesz miec w fl'u czyli ten z większą ale węższą ośką przepustnicy z elektromagnesem dodatkowo (są też bez)
no i jaki czujnik przy przepustnicy? tam jest w podstawce! wyprowadzenie takie niepotrzebne do wyboru za posrednictwem czujnika podcisnienia krzywki zaplonu

kwestia w tym czym się różnią stare typy gazników 28IMB 1/3/4/5 tam mogą być teoretycznie różne "kanaliki" bo inne dysze byly stosowane np wg ksiązki ale to nie jest regułą
  
 
kolo sie pyta czy sa roznice w gaznikach montowanych w flach i eleach to mu napisalem ze jest to ustrojstwo.to ze w podstawce jest dodatkowy waz prowadzacy do pochlaniacza par to chyba nie jest roznica w gazniku tylko w podstawce-gaznik od kazdego malucha pasuje do kazdego innego i tyle.Rownie dobrze do styku zamkniecia przpustnicy mozna nic nie podlaczac i tez bedzie dobze.to wspolpracuje tylko z cut-offem.
  
 
Cytat:
2004-09-07 13:07:47, snail pisze:
to który gaznik najlepszy do przerubek wg mazika

Już nie pamiętam (zapytam Pitera - on zna symbole na pamięć, ale wiem że najgorszy jest S1A (wszystkie, które mają elektrozawór).
  
 
Zasadniczą różnicą między wersjami IMB i S1A są:
- w IMB oś przepustnicy ma 6 mm, w S1A 8 mm
- w IMB dysza paliwa biegu jałowego jest jednoczęściowa, natomiast w S1A składa się z dyszy właściwej i oprawy(która może być oprawą w dosłownym tego słowa znaczeniu albo elektromagnesem - jak jest zazwyczaj).

Ponadto poszczególne wersje różnią się budową układu przejściowego(w nowszych jest dodany otwór mniej więcej w połowie wysokości zwężki) i rozmiarem dyszy powietrza biegu jałowego(140 albo 200). Gaźnik w ELXie istotnie miał czujnik zamknięcia przepustnicy wykorzystywany przez moduł cut-off ale to całkiem nieistotne.

  
 
A ja dodam że brać jak cosik to tylko stare gaziory z lat 80-90